|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Her i huset markerer vi Valentine's day på samme vis som vi markerer morsdag og farsdag - vi ignorerer det fullstendig.
![]() |
#42 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg bryr meg lite om dagen. Om min kjære hadde gitt meg en kort eller en gave hadde jeg selvsagt blitt kjempeglad, for det hadde vært en uventet overraskelse i og med at vi ikke feirer dagen. Men selv om vi ikke feirer den selv, klarer jeg ikke å bli indignert over at andre gjør det.
![]() |
#43 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?
Forklaring på det med USA er hovedproblemet: En del mennesker synes det er tragisk / patetisk / unødvendig for Norge å "adoptere" alle merkedagene til USA.
![]() |
#48 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åja. Ja, det er jo patetisk egentlig, men ikke noe problem, ikke for meg i hvert fall.
Ja, da er det jo utrolig heldig at vi har en sånn dag da, for ellers hadde det kanskje ikke blitt noe romantikk på deg i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?For min egen del stemmer det ikke, jane, men jeg har inntrykk av at en del menn og kvinner trenger en tupp i ræva. Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.
![]() |
#51 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Vi feirer ikke dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Borte
|
Jeg setter pris på alt det der den 14. februar og alle andre dager. Særlig sjokoladen. Men ikke nettopp fordi 14. ferbruar er Valentines Day, fordi den dagen feirer vi ikke. Hvis mannen min hadde hatt sterke ønsker om å gi meg sjokkis fordi han syns feiringen av dagen var viktig, så hadde jeg satt pris på det også.
![]() |
#53 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Problemet her i verden er vel egentlig at man gir hverandre for lite positiv oppmerksomhet. Ikke for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Hadde det ikke vært for at det er nok en offensiv fra handelsstanden for å få solgt enda mer vi ikke trenger, så hadde det sikkert vært hyggelig. |
![]() |
![]() |
#57 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg synes det høres veldig rart ut. At man med sine siste krampetak gjør alt for å unngå denne fastsatte "kjærlighetsdagen". Hvilken annen dag i året bruker menn og kvinner på å feire sin elskede med blomster, litt vin? hjemmelaget kort og en stor, glorete "I LOVE YOU"- bamse? (Ta med i betrakningen at man ikke behøver å kjøpe noe heller, man kan lage kort selv og plukke lyng i skauen.) Vi feirer alt mulig annet. Den nye jobben, avlagt eksamen, bestått eksamen, sommerferie, nytt hus, ny leilighet, ny baby, ny mann, ny dame, nytt hår, nytt år, som hvorfor ikke kjærligheten? Og hva så om butikkene har kort og bamser og konfekt tilgjengelig for de lite oppfinnsomme og i siste litn'e?
![]() |
|
|