Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva synes dere egentlig om Valentine's day?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 10:50   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?

Her i huset markerer vi Valentine's day på samme vis som vi markerer morsdag og farsdag - vi ignorerer det fullstendig.

Gammel 13-02-08, 11:05   #42
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg lite om dagen. Om min kjære hadde gitt meg en kort eller en gave hadde jeg selvsagt blitt kjempeglad, for det hadde vært en uventet overraskelse i og med at vi ikke feirer dagen. Men selv om vi ikke feirer den selv, klarer jeg ikke å bli indignert over at andre gjør det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:33   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg har ikke noe i mot 14 februar. 14 februar er for meg som alle andre dager, som f.eks 13 februar.

Og nei, jeg er aldri romantisk. Jeg har ingen romantisk mann heller. Heldigvis. Jeg er rett og slett ikke romantisk anlagt.

Det plager meg ikke at folk driver og feirer en sånn dag, men jeg synes likevel det er litt merkelig at man liksom blir så veldig superromantisk akkurat 14 februar. MEn altså, jeg har en femtenåring i huset, og jeg har skjønt at denne aldersgruppen er veldig opptatt av dagen, det synes jeg egentlig er litt søtt da. Men når godt voksne mennesker blir like opphengt i denne dagen som de unge tenåringene, må jeg nesten le litt.

Det med at USA er hovedproblemet skjønte jeg ikke noe av.

Forklaring på det med USA er hovedproblemet: En del mennesker synes det er tragisk / patetisk / unødvendig for Norge å "adoptere" alle merkedagene til USA.

Jeg er heller ikke romantisk anlagt, men trenger av en eller annen grunn litt romantikk i ny og ne.

Gammel 13-02-08, 11:34   #44
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, vi burde komme på bedre ord enn "Valentin-dagen" og "knask eller knep".

Gammel 13-02-08, 11:35   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns knask eller knep er en god oversettelse jeg. Valentinerdagen er litt verre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:36   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Trick or treat har så mye mer over seg enn knask eller knep, synes jeg.

Gammel 13-02-08, 11:40   #47
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke noe forhold til den dagen og vi gjør heller ikke noe ut av den.

Gammel 13-02-08, 11:48   #48
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Forklaring på det med USA er hovedproblemet: En del mennesker synes det er tragisk / patetisk / unødvendig for Norge å "adoptere" alle merkedagene til USA.

Åja. Ja, det er jo patetisk egentlig, men ikke noe problem, ikke for meg i hvert fall.

Jeg er heller ikke romantisk anlagt, men trenger av en eller annen grunn litt romantikk i ny og ne.

Ja, da er det jo utrolig heldig at vi har en sånn dag da, for ellers hadde det kanskje ikke blitt noe romantikk på deg i det hele tatt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:51   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

For min egen del stemmer det ikke, jane, men jeg har inntrykk av at en del menn og kvinner trenger en tupp i ræva. Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.

Gammel 13-02-08, 11:51   #50
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ValentineŽs day = en god unnskyldning for å lage ekstra god middag

Gammel 13-02-08, 12:07   #51
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke dagen.

Jeg er enig med Skremmern i at jeg ikke kan se at det er så fryktelig med noen dager der vi blir minnet på at vi kan si til noen at vi er glade i dem. Jeg setter pris på blomster eller kjærlighetserklæringer uansett når de kommer.

Og for å fortsette diskusjonen fra morsdagstråden. Det er ingen nødvendig sammenheng mellom at man markerer en dag og at man støtter handelsstanden. I den grad vi markerer dager er det med god middag og hjemmelagete kort og det koster veldig lite.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:08   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.

Jeg setter pris på alt det der den 14. februar og alle andre dager. Særlig sjokoladen. Men ikke nettopp fordi 14. ferbruar er Valentines Day, fordi den dagen feirer vi ikke. Hvis mannen min hadde hatt sterke ønsker om å gi meg sjokkis fordi han syns feiringen av dagen var viktig, så hadde jeg satt pris på det også.

:setter alltid pris på sjokolade:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:14   #53
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Problemet her i verden er vel egentlig at man gir hverandre for lite positiv oppmerksomhet. Ikke for mye.

Så Valentinsdagen liker jeg. Har tenkt å gi henne en oppmerksomhet i morgen, ja.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:14   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Man feirer ikke 14. februar. Man feirer hverandre den 14. februar.

Gammel 13-02-08, 12:20   #55
Frantzen
Passiv

Standard

Hadde det ikke vært for at det er nok en offensiv fra handelsstanden for å få solgt enda mer vi ikke trenger, så hadde det sikkert vært hyggelig.
Jeg syns det er noe stort tull at vi skal adoptere andre lands skikker - ihvertfall når det skjer så kommersielt. :kvalm:

Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:28   #56
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

:setter alltid pris på sjokolade:

Ja, jeg også. Hadde sannelig tatt seg ut om jeg blir sur om jeg får sjokolade i morra.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:51   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Problemet her i verden er vel egentlig at man gir hverandre for lite positiv oppmerksomhet. Ikke for mye.

Så Valentinsdagen liker jeg. Har tenkt å gi henne en oppmerksomhet i morgen, ja.

Hvorfor ikke i dag?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:54   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor ikke i dag?

Hvorfor ikke i morgen?

Gammel 13-02-08, 13:58   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke i morgen?

Hvorfor ikke? Jeg synes bare det blir teit å være superromantisk en dag i året fordi det er hjertesjokolade i butikkene. (Men nå er jeg som sagt preget av å ha sett litt for mange desperate menn i blomsterbutikken.)

Å gjøre sin egen greie ut av det synes jeg høres kjempekoselig ut, og jeg hadde blitt ordentlig glad for noe gjennomtenkt, men jeg skal helt ærlig innrømme at jeg blir enda gladere for uventet oppmerksomhet, dvs. når ikke det har vært massive reklamekampanjer i to uker for å minne stakkar'n på at han må utbasunere sin kjærlighet til meg gjennom et eller annet stæsj.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 14:06   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes det høres veldig rart ut. At man med sine siste krampetak gjør alt for å unngå denne fastsatte "kjærlighetsdagen". Hvilken annen dag i året bruker menn og kvinner på å feire sin elskede med blomster, litt vin? hjemmelaget kort og en stor, glorete "I LOVE YOU"- bamse? (Ta med i betrakningen at man ikke behøver å kjøpe noe heller, man kan lage kort selv og plukke lyng i skauen.) Vi feirer alt mulig annet. Den nye jobben, avlagt eksamen, bestått eksamen, sommerferie, nytt hus, ny leilighet, ny baby, ny mann, ny dame, nytt hår, nytt år, som hvorfor ikke kjærligheten? Og hva så om butikkene har kort og bamser og konfekt tilgjengelig for de lite oppfinnsomme og i siste litn'e?

Jeg tror mange trenger en slik dag, jeg tror uansett ikke at litt romantikk, hvor enn opplagt den er, skader.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.