|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Ramin-Osmundsen går av
Nei, det er selvsagt ikke Rabin-Osmundsens feil at det er hennes kontor som skal ansette barneombud, men det er litt i grenseland og har vært påpekt tidligere at det er problematisk. Det blir jo da desto større grunn til å trå forsiktig. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ramin-Osmundsen går avEn av de tingene som ble nevnt i debatten omkring Ramin-Osmundsen, er at det ofte er de som mangler fartstid fra stortinget og politikken forøvrig som trår i baret på denne måten.
|
|
|
#63 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg skjønner godt at media har vært svært interessert i denne saken. Samtidig må jeg si at jeg har lest og hørt uttalelser som jeg synes er unødvendige. "Hun er en løgner" osv. Det er de samme reaksjonene jeg fikk da jeg leste noe lignende på forsiden av avisen i forhold til Tore Tønne, og vi vet jo hvordan det gikk. Jeg synes man kan legge fram fakta på en mindre tabloid måte. "Hun fortalte ikke sannheten" og "Hun er en løgner" er to ganske forskjellige vinklinger, det siste stempler hele personen det første sier noe om en/flere handlinger.
|
|
|
#64 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Tja, jeg synes ikke det er en heksejakt når man tar en som er skyldig. Som sagt, i går var jeg helt på hennes side; utfra opplysningene var hun ikke inhabil, bare litt klumsete i uttalelsene sine. Nå har hun blitt presset til å innrømme ting hun hele tiden har benektet. Agenda? Jeg tror noen har visst om denne samtalen mellom Ryel og MRO, som helt klart er over streken for denne typen ansettelser, og har presset det frem. Helt på sin plass.
Problemet hennes er at hun ikke har klart å holde tungen rett i munnen. Hun har helt sikkert rett i at de ikke er "nære venner", som (så vidt jeg har skjønt) er kriteriet for inhabilitet. Det er det eneste hun skulle ha sagt. I stedet sier hun at de ikke er bekjente, jo, forresten, vi er bekjente, men omgås ikke privat, jo, forresten, vi omgås privat, men vi er ikke nære osv. Dette kunne jeg egentlig tilgitt henne, selv om jeg synes det er dustete.
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Løgneruttalelsene har vel stort sett kommet fra Lars Sponheim. Den mannen mangler både sosiale antenner og virkelighetsoppfatning og har ingen injuriernde kraft. Det har vært en del kraftige gloser fra FrP også, men er det virkelig noen som hever øynebrynene når de hyler? |
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avEn av kandidatene for å ta over for Ramin-Osmundsen er Anikken Huitfeldt |
|
|
|
#67 |
|
|
Opposisjonen er jo programforpliktet til å hyle litt og svekke regjeringen. Jeg tviler også på at det er dette som stikker dypest hos de med bæsj på leggen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Introvert optimist
|
Huttifelt er en av de få Ap-politikerne jeg har noen som helst tro på.
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg er litt overrasket over hvor langt Ryel gikk i sine uttalelser. Hun kan umulig ha vært særlig god venn av Ramin-Osmundsen i utgangspunktet. Slik saken artet seg, må Ramin-Osmundsen akseptere at Ryel presset henne til å innrømme samtalen for ikke å bli dratt inn i saken på en ufordelaktig måte. Men hvis de hadde vært gode venner kunne Ryel ha nøyd seg med å innrømme at hun hadde snakket med Ramin-Osmundsen om ansettelsesprosessen og at det var hun som ringte Kraby og informerte henne om at hun var ansett som en sterk kandidat. Deretter kunne Ryel sagt at hun oppfordret Ramin-Osmundsen til å informere Stoltenberg, noe hun altså gjorde. |
|
|
|
#72 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg synes det taler til damens fordel jeg at hun ikke lar vennskap få henne til å dekke over slikt. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Mulig jeg er litt tett, men hvil R-O eksplisitt ville at Ryel skulle legge lokk på saken og jeg hadde vært Ryel hadde jeg sikkert sagt det. Jeg er av typen naivt ærlig. (og i tillegg tror jeg det har stor betydning at jeg i arbeidssammenheng er vant til at man må være pinlig korrekt på fakta, men at formuleringene ikke er så nøye. I politikken har jeg inntrykk av at det ikke er helt slik.)
|
|
|
#74 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ramin-Osmundsen går avJa, jeg er også overrraket over Ryel. Kan jo lure på om hun har sin egen agenda.
|
|
|
#75 |
|
|
Jeg har også stusset over Ryels motiver ved å virkelig sette Ramin-Osmundsen i ett enda verre lys enn strengt talt nødvendig. Men jeg forstår at Ryel ikke ønsket å være stilltiende rundt hennes rolle. Hemmeligholdelsen av disse samtalene var nok en tikkende bombe som muligens andre enn de tre kjente til. Men at Ryel poengterer Manuelas ønske om å holde kjeft er litt rart, jeg hadde forventet at mine venner kanskje var litt mer diplomatiske hvis det var meg. Så venninner kan de vel neppe være. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg synes også Ryel viser mer handlekraft enn vennskap her, og synes det er litt rart at ingen stiller det minste spørsmål ved hennes handlinger og agenda.
|
|
|
#79 |
|
villende
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avJeg reagerte også på Ryels uttalelser. Og jeg syns det bekrefter at dette nettverket nok ikke har så mye med vennskap å gjøre, heller det å pleie relevante kontakter med tilsvarende bakgrunn som en selv. For øvrig syns jeg R-O har hatt dårlige rådgivere, samt at hun viser at hun mangler politisk erfaring. Jeg syns det er synd at hun har måttet gå, da jeg tror hun kunne utrettet mye. Men sånn som saken har utviklet seg så har hun rett og slett ikke hatt noe valg. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: Ramin-Osmundsen går avHele saken har vært et absurd politiker-realityshow. Nå har det vært så mange mektige folk som har falt at det snart kan skrives en bok om hvordan man skal komme seg unna med æren i behold. Allikevel tar de ingen lærdom av det. Valla skulle holdt kjeft. Ramin-Osmundsen skulle sagt alt. Det er ikke sikkert det hadde reddet jobbene til noen av dem, men de ville i det minste gått av med noe av æren i behold. |
|
![]() |
|
|