Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mye må jeg rydde før megleren kommer?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 14:49   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye må jeg rydde før megleren kommer?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Vi var sånn: "... og denne kassen skal vi ta ned i boden, og her skal vi re sengen og legge på sengeteppe, og her skal vi ha noen puter, og så skal vi vaske på badet hadde vi tenkt, og inni dusjen fjerner vi jo alle flaskene, men så hadde vi tenkt å tømme peisen, og selvsagt skal vi kjøpe noen potteplanter og hive de døde, vissne plantene .. etc. etc .. " Mekleren var veldig forståelsesfull ...

Haha sånn stod jeg også til megleren da han var her. Vi mangler noen lister her og der og så har vi et par skikkelige roterom vi aldri har fått skikk på osv. Men det forstod jo megleren at vi skulle få orden på før salg, så det er jo ikke noe problem.

Gammel 18-02-08, 14:51   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann slapp inn megleren uten min vitende, så det var ikke akkurat veldig rent og pent og ryddig denne dagen gitt.
Vi fikk likevel en veldig god takst.

Gammel 18-02-08, 15:02   #23
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg trodde meglere var til for å fortelle en hvordan en skal rydde før visning, jeg. Om man rydder før megleren kommer, forstyrrer man dem jo i jobben!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Vi var sånn: "... og denne kassen skal vi ta ned i boden, og her skal vi re sengen og legge på sengeteppe, og her skal vi ha noen puter, og så skal vi vaske på badet hadde vi tenkt, og inni dusjen fjerner vi jo alle flaskene, men så hadde vi tenkt å tømme peisen, og selvsagt skal vi kjøpe noen potteplanter og hive de døde, vissne plantene .. etc. etc .. " Mekleren var veldig forståelsesfull ...

Er vi samme person?

Signerer alt, i tillegg til "og her skal vi selvsagt skru fast alle gulvlistene i disse tre rommene, og male den flekken der oppe og lage fine silikonfuger her på kjøkkenet som det bare er fem år siden vi pusset opp, og disse malingsflakene som henger og slenger lover vi å skrape vekk, altså."

(Vi fikk solgt, altså! Fort og til ok pris. Så det teller ikke hvor rotete det er når megleren kommer på første besøk.)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:06   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sist vi hadde takst hadde vi et stooort hull foran huset. (kunne ikke bruke inngangsdøra, men måtte bruke verandadøra når vi skulle inn i huset)
Da mener jeg stort også, det var 3 x 6 meter og ca 2 meter dypt.
Jeg fleipet med megler og sa han fikk skrive pen hage, han mente derimot at du skulle stå pent opparbeidet prydhage..........
Nå skulle vi ha takst for å refinasiere for å få råd til det som skulle nede i hullet og over da.
Inne i huset husker jeg ikke hvordan det stod til, men det kan i allefall ikke vært verre en hagen..

God takst fikk vi og høy pris på selve eiendommen også.

Gammel 18-02-08, 16:17   #25
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Trenger ikke å rydde så veldig, bare greit at megler ser gulvet hvis det er prisdrivende, utsikten hvis den er prisdrivende og alt som potensielt kan senke prisen gjemmes godt vekk.

Begynte faktisk å lure på om du skulle flytte fra den plassen du har markedsført så den siste tiden.....

Gammel 18-02-08, 16:35   #26
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Flytte, nei? Jeg skal bare presse banken litt.

Det er forøvrig flere ledige hus til en akseptabel pris her, i tilfelle noen andre vil flytte.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.