|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Har aldri likt navnet mitt, Anne Cathrine. Liker ikke å ha dobbeltnavn, har alltid blitt kalt begge navnene. Anne må være det kjedligste navnet jeg kan tenke meg. Cathrine er greit nok. Ville mye heller hett bare det. Det kjedligste er at folk aldri husker hva jeg heter og at jeg alltid må stave navnet mitt. Før jeg giftet meg hadde jeg et etternavn som kan skrives med K eller Ch. Av en eller annen grunn trodde folk at fordi jeg heter Cathrine med th så var eternavnet mitt med Ch og.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja og nei. Er ikke veldig ofte jeg møter på noen som heter det jeg heter, men det er ikke et sjeldent navn heller, vil jeg påstå. Etternavnet mitt, derimot, er jeg veldig fornøyd med. Det er kun jeg i hele Norge som har dette navnet.
![]() |
#104 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg er helt greit fornøyd med navnet mitt. Jeg må til stadighet forklare at det er med K, og ikke med C, men bortsett fra det, så er det enkelt og greit.
![]() |
#105 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, jeg har alltid vært veldig glad i navnet mitt. Jeg er oppkalt etter en avdød farmor som alle alltid snakket pent om, og navnet var veldig sjeldent i min generasjon. Nå blomstrer det opp, og det er koselig. Og så syns jeg rett og slett det har en veldig vakker klang.
![]() |
#106 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Nei, liker ikke navnet mitt så kjempegodt. Det er ikke så kjempevanlig, var vel bare jeg som het det da jeg gikk på skolen, visste iallefall ikke om noen andre. Har aldri vært et populært navn sånn som diverse andre barnenavn er nå.
![]() |
#107 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?
![]() |
#108 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Nja, jeg har vel et litt sånn halvgreit forhold til det. I oppveksten måtte jeg ofte si det flere ganger, og det tar gjerne tid før folk oppfatter det. Jorunn, Toril, Torgunn, et.c. Ser ut som om det var en 50-talls greie det navnet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Pauset
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt. Det er på kun fire bokstaver. Det var mer vanlig da jeg ble født enn nå. Brukes mye i Sverige. Det er 12564 kvinner som har samme navnet som meg. Langt færre har navnet som eneste fornavn. Jeg er en av de færre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker heldigvis meg selv. Navnet mitt er ok fordi det er på meg, men egentlig kjedelig og var en del av en bølge.
![]() |
#111 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har dobbeltnavn sammensatt av to veldig vanlige og tidstypiske 70-tallsnavn som stadig holder koken. Likevel er det ikke veldig mange med akkurat denne kombinasjonen.
![]() |
![]() |
#112 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har to fornavn,begge populære på -70 tallet,men de har egentlig holdt seg helt frem til nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm,kan være vi har samme navn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
En som trener
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt. Jeg har mange ganger prøvd å vurdere det objektivt, altså hadde jeg likt det om jeg ikke hadde hett det? Forøvrig er det fire år siden sist et norsk pikebarn fikk det navnet, så om man vil være original, er det bare å go for it. Navnet hadde en stor topp rundt 1965-75. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Joda nå syns jeg navnet mitt er OK, men likte det ikke spesielt godt i tenårene.
![]() |
#116 |
Smugleser
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har to fornavn, men har alltid bare brukt mellomnavnet.
![]() |
#117 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Navnet mitt er ganske greit, innrømmer at det er først de siste årene jeg forteler hva mellomnavnet mitt er uten å gremmes.
![]() |
#118 |
Hvordan fant du ut av dette?
![]() |
#119 |
trenger lading
|
Lurer litt jeg og...
![]() |
#120 |
flisespikker
|
På SSB har de statistikk over hvor mange som har fått hvert navn hvert år de siste ti årene, og den statistikken tar med alle navn der det minst ett år er minst ti som har fått navnet. For eksempel kan man se at navnet Ajla var det ingen som fiikk i 2007, 5 i 2006 og 10 i 2005.
![]() |
|
|