Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du navnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 21:32   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg har et navn som jeg aldri har kunnet fordra. Det er igrunn litt trist...

Gammel 17-02-08, 21:49   #102
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri likt navnet mitt, Anne Cathrine. Liker ikke å ha dobbeltnavn, har alltid blitt kalt begge navnene. Anne må være det kjedligste navnet jeg kan tenke meg. Cathrine er greit nok. Ville mye heller hett bare det. Det kjedligste er at folk aldri husker hva jeg heter og at jeg alltid må stave navnet mitt. Før jeg giftet meg hadde jeg et etternavn som kan skrives med K eller Ch. Av en eller annen grunn trodde folk at fordi jeg heter Cathrine med th så var eternavnet mitt med Ch og....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:50   #103
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja og nei. Er ikke veldig ofte jeg møter på noen som heter det jeg heter, men det er ikke et sjeldent navn heller, vil jeg påstå. Etternavnet mitt, derimot, er jeg veldig fornøyd med. Det er kun jeg i hele Norge som har dette navnet.

Gammel 18-02-08, 12:56   #104
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt greit fornøyd med navnet mitt. Jeg må til stadighet forklare at det er med K, og ikke med C, men bortsett fra det, så er det enkelt og greit.

Har alltid ønsket meg et mellomnavn. Når jeg var yngre, skulle det gjerne være Isabell, Jasmin og sånne ting, og jeg er sjeleglad for at mamma ikke signerte på navnendringsskjemaet som jeg fylte ut og skulle levere når jeg var 15

Nå har smaken endret seg endel, og jeg har levd ut ønsket mitt med å gi begge jentene dobbeltnavn. Jeg er så fornøyd med navnet deres, jeg blir faktisk helt ør av å tenke på at jeg har to jenter med så fine navn , så hvis de blir misfornøyd med navnet sitt som voksne, kommer jeg til å bli lei meg.

Gammel 18-02-08, 13:01   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har alltid vært veldig glad i navnet mitt. Jeg er oppkalt etter en avdød farmor som alle alltid snakket pent om, og navnet var veldig sjeldent i min generasjon. Nå blomstrer det opp, og det er koselig. Og så syns jeg rett og slett det har en veldig vakker klang.

Gammel 18-02-08, 13:33   #106
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, liker ikke navnet mitt så kjempegodt. Det er ikke så kjempevanlig, var vel bare jeg som het det da jeg gikk på skolen, visste iallefall ikke om noen andre. Har aldri vært et populært navn sånn som diverse andre barnenavn er nå.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 13:35   #107
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja og nei. Synes jo det er et pent navn, men det som er litt kjipt er at om noen roper navnet mitt på gata, er det 50 stykker som snur seg.

Gammel 19-02-08, 12:33   #108
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Liker du navnet ditt?
Har du et sjeldent navn, eller delte du navnet ditt med mange andre på din alder? Har dine barn vanlige, eller mer sjeldne navn?

Nja, jeg har vel et litt sånn halvgreit forhold til det. I oppveksten måtte jeg ofte si det flere ganger, og det tar gjerne tid før folk oppfatter det. Jorunn, Toril, Torgunn, et.c. Ser ut som om det var en 50-talls greie det navnet mitt.

Mannen har et enda mer uvanlig navn, og må gjenta det ofte. Han har fått en del ufine kommentarer på navnet faktisk, og mye sånt tull. I dag er han trygg på navnet og det er "han". Likevel var både han og jeg bevisst når vi selv skulle gi navn.

Vi har valgt navn vi i første omgang synes er fine, som er enkle å oppfatte og ikke spesielt unike sånn sett. Storesøster sitt navn viste seg vel å være på 2. eller 3.plass det året hun ble født. Lillebrors navn er det ikke så mange som heter, men det er enkelt å oppfatte. Alternativene vi har til nr.3 der har jentenavnet hatt kraftig nedgang de siste par årene, mens guttenavnet har hatt kraftig oppgang.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:34   #109
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker navnet mitt. Det er på kun fire bokstaver. Det var mer vanlig da jeg ble født enn nå. Brukes mye i Sverige. Det er 12564 kvinner som har samme navnet som meg. Langt færre har navnet som eneste fornavn. Jeg er en av de færre...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 12:40   #110
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker heldigvis meg selv. Navnet mitt er ok fordi det er på meg, men egentlig kjedelig og var en del av en bølge.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 18:08   #111
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har dobbeltnavn sammensatt av to veldig vanlige og tidstypiske 70-tallsnavn som stadig holder koken. Likevel er det ikke veldig mange med akkurat denne kombinasjonen.

Periodevis har jeg blitt kalt ved bare ett av navnene. På barneskolen det første, og på videregående det andre. Familien kaller meg konsekvent bare ved mitt andre navn. Egentlig lyder jeg det meste, og har ikke noe spesielt forold til navnet utover at det er det som er meg.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 18:13   #112
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har to fornavn,begge populære på -70 tallet,men de har egentlig holdt seg helt frem til nå.
Har hørt kombinasjonen med begge navnene en gang,så de er ikke vanlige sammen.
Ja,jeg har alltid likt navnene mine.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 18:15   #113
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg har dobbeltnavn sammensatt av to veldig vanlige og tidstypiske 70-tallsnavn som stadig holder koken. Likevel er det ikke veldig mange med akkurat denne kombinasjonen.

Hmm,kan være vi har samme navn..

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 19:44   #114
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker navnet mitt. Jeg har mange ganger prøvd å vurdere det objektivt, altså hadde jeg likt det om jeg ikke hadde hett det? Forøvrig er det fire år siden sist et norsk pikebarn fikk det navnet, så om man vil være original, er det bare å go for it. Navnet hadde en stor topp rundt 1965-75.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 19:51   #115
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Joda nå syns jeg navnet mitt er OK, men likte det ikke spesielt godt i tenårene.

Gammel 19-02-08, 19:58   #116
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to fornavn, men har alltid bare brukt mellomnavnet.

Det er et helt OK navn i seg selv, men jeg synes egentlig ikke at det passer på meg, fordi jeg oppfatter navnet som nokså sukkersøtt og veldig pikeaktig, og jeg har sjelden vært særlig sukkersøt.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:50   #117
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Navnet mitt er ganske greit, innrømmer at det er først de siste årene jeg forteler hva mellomnavnet mitt er uten å gremmes.
Skulle egentlig heter Pernille...., men så døde farmor mens mamma var gravid med meg og jeg fikk hennes navn som mellomnavn. Et alt annet en vanlig navn nå, litt gammeldame navn for meg.
Fornavnetmitt som jeg bruker til vanlig er helt greit.
Enkelt og kort, ikke av de vanligste det heller.
Har faktisk aldri møtt noen som bare bruker det navnet, men har hørt det et par ganger i kombinasjon med andre navn,, hvor begge navnene har blitt brukt.

Gammel 19-02-08, 21:06   #118
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg liker navnet mitt. Jeg har mange ganger prøvd å vurdere det objektivt, altså hadde jeg likt det om jeg ikke hadde hett det? Forøvrig er det fire år siden sist et norsk pikebarn fikk det navnet, så om man vil være original, er det bare å go for it. Navnet hadde en stor topp rundt 1965-75.

Hvordan fant du ut av dette?

Gammel 19-02-08, 21:59   #119
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Lurer litt jeg og...
mulig hun har sett at antallet har vært likt i fire år, men hvis det dør like mange som heter det som det blir født, så blir antallet likt...

Gammel 20-02-08, 00:07   #120
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

På SSB har de statistikk over hvor mange som har fått hvert navn hvert år de siste ti årene, og den statistikken tar med alle navn der det minst ett år er minst ti som har fått navnet. For eksempel kan man se at navnet Ajla var det ingen som fiikk i 2007, 5 i 2006 og 10 i 2005.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.