Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sirkus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 14:33   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: cirkus

Vi går ikke på sirkus nei. (Det skrives med s og ikke c på norsk, gjør det ikke?) Både på grunn av dyrenes velferd, som jeg ikke synes kan sammenlignes med dyreparker flest i Norge iallefall. I tillegg har jeg sett dokumentarer om hvordan mange av de innleide artistene flaskes opp til å bli artister. Ekstremt hard trening fra de knapt kan stå på beina, og en framtid som er forutbestemt av foreldrene. Tragisk.

Gammel 24-02-08, 15:03   #22
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi går på sirkus.

Gammel 24-02-08, 15:09   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi går ikke på sirkus av samme grunner som dere andre. At jeg bare ikke klarer klovner gjør valget enda enklere.

Gammel 24-02-08, 15:11   #24
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Eldstejenta vår var på sirkus med bestemor i sommer. De kom hjem før forestillingen var slutt- A var vettskremt av klovnen!!! (Som i følge svigermor var sjeldent stygg og fæl å se på!)

Jeg synes synd i sirkusdyr- de ser så triste ut alle sammen! Men sett med barneøyne (som sjelden reflekterer over dyrevern) så er det jo både flott og spennende å se på!!! Eksotiske elefanter og flotte hester!

Tviler ikke på at de fleste sirkus steller godt med og tar vare på dyrene sine, men f.eks en elefant er ikke født for å leve et slik liv i et klima fjernt fra det de ville elefantene lever i!!!

Gammel 24-02-08, 15:11   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi går ikke på sirkus, av grunnene nevnt over, og vi kommer til å forklare ztjerna hvorfor.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 15:22   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sirkus

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns ikke det kan forsvares at store dyr lever under kummerlige forhold bare fordi de ikke vet bedre.
Mennesket skal vite bedre.

Opprinnelig lagt inn av Tispa, her.

Men, de er i fangenskap, okke som....

OK, så du ser ikke forskjellen på å få løpe rundt på et relativt stort område med andre dyr og å stå inneklemt i en vogn, i en innhegning og å tasse rundt i en sirkusring et par ganger om dagen? Det sier i såfall endel om deg. Jeg får for øvrig følelsen av at du bare ønsker å provosere nå.

Vi går ikke på sirkus med dyr, men kommer nok til å ta med glitterbarnet på nysirkus. Vi kommer også til å unngå dyrehager så godt vi kan, og heller benytte oss av parker som Nordens Ark. Den anbefaler jeg!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 15:37   #27
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nei, eg kjem aldri til å gå på sirkus med mine born.

Ikke jeg heller, av den enkle grunn at sirkus er dyreplageri.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 15:43   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg får for øvrig følelsen av at du bare ønsker å provosere nå.

Det samme inntrykket har jeg fått.

Gammel 24-02-08, 16:00   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi går hverken på sirkus eller tivoli og sjeldnest mulig i fornøyelsesparker. *sær*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:03   #30
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg var på sirkus med eldstemann i fjor. Jeg satt med en ekkel følelse i magen under hele showet. Her blir det ikke flere sirkusturer nei.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:08   #31
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i fjor med eldstejenta, men vi dropper det i år av samme grunner som dere andre.

Gammel 24-02-08, 16:14   #32
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det Hunderfossen eller Sommarland i Bø som sender dyra sine til slakting etter at sesongen er over?

Det er vel ikke noe galt i det.

Gammel 24-02-08, 16:15   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, det blir ikke noe sirkus her. Ei heller dyrehager, i hvert fall ikke når det er slik som Løveparken i Danmark.

En dyrepak jeg ALDRI kommer til å dra til igen er den i København (huske ikke hva den heter)
Den ene elefanten der å vikelig ut som den ville bort derfra.
Gikk fram og tilbake foran vollgraven og så ut som den egentlig ville ta sats og hoppe over hele greia, men ombestemte seg på en måte i siste liten.

HUsker egentlig lite ellers fra den dyreparken, men det satte virkelig spor.

Gammel 24-02-08, 16:18   #34
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel ikke noe galt i det.

Tja, sånn i prinsippet så synest eg det viser ein kynisme som eg ikkje heilt har sansen for.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:19   #35
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det virkelig sirkus nå midt på vinteren? Det må da være fryktelig kaldt?
Ellers så syns jeg bare det er trist å være på sirkus, jeg likte det ikke når jeg var liten heller. Jeg kommer nok ikke til å dra på sirkus sammen med barna mine.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:21   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, sånn i prinsippet så synest eg det viser ein kynisme som eg ikkje heilt har sansen for.

Så intet liv er bedre enn et kort, men godt liv?

Gammel 24-02-08, 16:29   #37
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, har vært på sirkus med eldste en gang, aldri mer. Minsten har aldri vært, og kommer aldri til å dra med meg. Blir helt dårlig av å tenke på hvordan dyra her det.

Gammel 24-02-08, 16:29   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så intet liv er bedre enn et kort, men godt liv?

Eg hadde vel helst sett at dei kunne ta konsekvensen av at dei tener pengar på dyr og heller brukt litt ressursar på å huse dei om vinteren også.

Det blir litt som å skaffe seg ein hund eller katt og avlive dyret når ein går lei.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:31   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Eg hadde vel helst sett at dei kunne ta konsekvensen av at dei tener pengar på dyr og heller brukt litt ressursar på å huse dei om vinteren også.

Det blir litt som å skaffe seg ein hund eller katt og avlive dyret når ein går lei.

Nå er det vel en vesntlig forskjell på sauer, høner og kyr og kjæledyr. Såvidt meg bekjent slaktes ikke hund og katt for å bli mat, sau, høner og kyr, der i mot bruker man jo kjøttet av og er slaktedyr i vår kultur.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:32   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg trodde det var helt vanlig å sende dyrene på slakt om høsten.

Svar

Emneord
dyreplageri

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.