Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å sette fire barn til verden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 02:17   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det kommer lissom litt an på avstandene, det. Og bussforbindelsen. Og når det gjelder alt av kamper som foregår i helgene er det forutsatt at en del av foreldrene må være med. Husk på at idrettslagene drives på frivillig basis. Det kan holdes så billig som det er nettopp fordi foreldrene stiller opp både som sjåfører, pølseselgere, trenere, dommere og organisatorer. Selvsagt kan man velge snylte-taktikken og sende ungene sine med på alt mulig men selv aldri stille opp. Hvis alle tenkte sånn ville det ikke vært mulig å drive idrettslag, korps og kor for barna.

Selvfølgelig kommer det an på!!! Det kommer an om mor tør å sende gullungen sin alene på bussen, om far tør å stole på gromungen i trafikken, og det kommer an på ungen, om den i det hele tatt HAR en sykkel (! dårlig råd??), om barnet klarer å gjøre leksene i et passe raskt tempo så det kanskje er litt tid til overs for fritidsaktiviteter og en hel del andre ting.. Jeg hadde 1,5 mil til trening, og 1,5 mil fra trening. Måtte til og med krysse veien noen ganger. Buss tok 60-90 minutter, EN vei, avhengig av om det var helg eller ukedag.. Og det beste: jeg kunne bytta lag og trent mye nærmere!! Jeg spilte både håndball, fotball, gikk med avisen 5 dager i uka, gikk på ungdomsklubben samtidig. Jeg fikk også gjort ALLE leksene, aleine , fordi jeg alltid fikk fnatt hvis mamma eller pappa blanda seg!
Og på den tiden rullerte man hvem som skulle kjøre til hvilken kamp, man hadde faktisk ikke en oppgave for alle foreldre hver dag det skjedde noe..

Snyltetaktikk-argumentet ditt opplever jeg som usannsynlig barnslig og trassete! Mulig du mista litt fokus i iveren?? Eller at jeg misforstod??

Jeg følte faktisk at jeg fikk for mye oppmerksomhet i perioder, ja. Og vi var 5, jeg eldst, mamma student og aleneforsørger etterhvert og fulltidsjobb etter endte studier. Kvantitet og kvalitet er ikke det samme for meg når det gjelder tid med egne foreldre, egne barn eller søsken. Eller med alle, forresten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.