Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stigmatisering av overvektige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 12:14   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stigmatisering av overvektige

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men den følelsen har jeg som overvektig også. Man skulle da tro at folk SÅ meg, så stor som jeg er, men i trapper ender det opp med at jeg må stoppe helt opp, for det kommer tre i bredden mot meg og jeg har ingen steder å gjøre av meg. Det er ikke før folk kolliderer med meg der jeg står helt stille at de "ser" meg. Jeg har gjort dette eksperimentet i trappene på jobb mange ganger. Jeg går bak de slanke på jobben ned trappa. Folk som kommer mot dem, viker unna, slik at de skal komme seg ned, men når jeg kommer? Niks. Ingen reaksjon. Og det har skjedd så ofte at det kan umulig være noe jeg innbiller meg. Merkelige greier, og jeg har ingen forklaring på det. Kanskje ikke annet enn at folk ikke ønsker å forholde seg til overvektige og derfor ubeviist blokkerer ut det jeg ser. Men det høres jo helt fjernt ut.

Det er som du sier merkelige greier. Jeg tror deg på det du sier altså, men jeg opplever at folk viker unna mer når jeg er større fysisk sett. Men: En ting som jeg har lagt merke til spiller rolle også er hvor oppmerksom og våken man ser ut.
Om man står med nesen i en bok eller går med mobil så skvetter folk mer unna enn om man går og ser seg rundt.

Gammel 06-03-08, 12:59   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stigmatisering av overvektige

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er som du sier merkelige greier. Jeg tror deg på det du sier altså, men jeg opplever at folk viker unna mer når jeg er større fysisk sett. Men: En ting som jeg har lagt merke til spiller rolle også er hvor oppmerksom og våken man ser ut.
Om man står med nesen i en bok eller går med mobil så skvetter folk mer unna enn om man går og ser seg rundt.

Sambo irriterer seg over dette. Han er normalvektig, men om han ikke er "pågående", forventer folk tydeligvis at man skal vike unna.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.