|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å smake morsmelkFor barnet sin del så haddde eg mykje heller sett at ammande veninner som passa mitt barn hadde amma det, enn å gi det flaske. Det kjem sjølvsagt an på alderen til barnet, men i prinsippet så trur eg det er mykje meir stressande for eit spedbarn å få flaske i ein slik situasjon enn å verte amma av ein framand pupp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Om å smake morsmelk
Helsesøster anbefalte meg å bruke min egen morsmelk i matlaging; vafler, sauser o.l, siden jeg leverte til morsmelksentralen og hadde mye til overs. Faktisk anbefalte hun det på det sterkeste, og fortalte at det hadde hun gjort!
![]() |
#23 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å smake morsmelkTror jeg skal la være å spise vafler hos ammende
![]() |
#24 |
Borte
|
Det gjorde jeg faktisk. Den både smakte og luktet surt et par ganger.
![]() |
#26 |
*_*
|
Der er jeg litt også. Jeg ser på amming/morsmelk som for intimt til å ville "dele" det med andre enn akkurat den det er myntet på. Derfor ville jeg ikke følt meg komfortabel med å amme andres barn eller latt mitt barn bli ammet av andre. Skulle det være en krisesituasjon ville jeg selvsagt vraket alle prinsipper rundt dette.
![]() |
![]() |
#27 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å smake morsmelkRajraj: Enig med deg. Om det har med en enorme intmsone for min del vet jeg ikke, men jeg føler det å amme barnet sitt er veldig personlig eller vedig privat. Fysiologisk er det ingenting noe som taler i mot det, men jeg tenker litt at melken jeg har i mine pupper er akkurat tilpasset min baby. På tross av det har jeg jo ingen betenkeligheter med at noen donerer bort morsmelk til andre som trenger det... Det har vel mer noe med at min kropp og min pupp er til min baby...?
![]() |
#28 |
*_*
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkÅ donere morsmelk er anderledes, det tenkte jeg ikke på å presisere. Det kunne jeg godt ha gjort, hadde jeg ikke vært så lat.
![]() |
![]() |
#29 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg har smakt på egen morsmelk - og har ikke noe i mot å gjøre det igjen. Har også opplevd at den ble sur i fryseren. Å servere den til andre ville jeg aldri funnet på, men om noen ba om å få smake så versegod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
<*(((<
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg syns ikke det er ekkelt å smake på morsmelk, men jeg syns ikke den smakte godt. Det ble for søtt og fett. Kan ikke huske å ha smakt på MME. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg synes både morsmelk og MME smaker vondt.
![]() |
#32 |
Ringskrømt
|
Jaha? WHO anbefaler at mor ammer frem til barnet fyller to. Jeg har smakt mm, synes ikke det er ekkelt, kunne også spist vafler laget av mm, og synes det er greit å amme andres barn, eller at andre ammer mine.
![]() |
#33 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg er ikke jålete eller prippen, men tanken på både egen og andres morsmelk byr meg skikkelig i mot. Jeg hadde nok blitt overrasket OG forbannet om jeg hadde funnet ut at vaflene jeg akkurat hadde spist var laget av morsmelk. Det synes jeg blir respektløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg har donert bort mm som ikke var brukendes for mitt barn til andre. (Det var min driftige svigermor som organiserte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkNår det gjelder å amme andres barn, så kunne jeg glatt gjort det om der var behov for det. Og om det var nødvendig, så hadde jeg heller ikke hatt problemer med at noen andre ammet mitt barn.
![]() |
![]() |
#36 |
Stabilt ustabil...
|
? Nå ble jeg nysgjerrig...
![]() |
#37 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg er også der at jeg synes morsmelken min er (var) ekkel å smake på. Tok den på håndleddet eller på leppa for å teste varmen. Og så vidt litt smaking om den var sur, en sjelden gang. Luktet som regel bare
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Om å smake morsmelkEkkelt er det ikke, men jeg hadde nok ikke spist mat som var laget på morsmelk.
![]() |
#39 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg er nok blant de pripne som synes det er litt ekkelt at andre enn babyen min eller andres babyer drikker min morsmelk. Da Hannah lå på sykehuset som nyfødt løp jeg jo frem og tilbake med litervis med pumpet melk, og overskuddet ga de til melkebanken. Det var fint å tenke på at jeg hjalp barn som ikke kunne få melk fra sin egen mor, og som kanskje var syke og trengte det sårt.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å smake morsmelkJeg har smakt egen mm, storesøster fikk på skje hun kom alltid springene med skjea når jeg ammet for å smake hun å. Jeg har opplevd att en annen har ammet mitt barn 1 gang, da veninna mi passet han å han plutselig nektet å ta flaske. gjorde meg ingen ting det. Rart att så mange her synes det er greit att noen hadde ammet eller kunne ammet ett annet barn, på den samme diskusjonen inne på nm var det ikke mange som snes det var greit. Kunne heller latt være å få mat noen timer, eller hvorfor var mamman så langt unna etc. |
![]() |
![]() |