|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Jeg er enig med Isolde i at det antakelig har mye å si om man selv sliter med ammingen. Det var ikke et problem hos oss, så jeg må svare ut fra min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?
Sånn er det med meg også; de fine og uproblematiske ammeperiodene mine gjør nok at jeg først og fremst ser for meg situasjoner der en barnevakt med melk i puppene legger til ungen min som gråter sårt. Og det ville jeg oppfattet som en utmerket løsning.
![]() |
#23 |
Har fått viljen sin
|
En fast amme er vel neppe realistisk - men å få faste donasjoner av morsmelk fra en venninne for å gi på flaske er vel kanskje ikke en umulighet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Jeg ville foretrukket en annens morsmelk på flaske fremfor at barnet mitt diet ved en annens bryst, rett og slett fordi jeg selv vil ha den kontakten barnet får ved ammingen. :egoist:
![]() |
#25 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Det kunne brydd meg mindre. Jeg syns ikke amming er noe særlig. Eneste grunnen til at jeg gadd det og gadd å stresse med det når det ble vanskelig, er at mm er best.
![]() |
#26 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Jeg husker denne lukten. Den forsvant da jeg begynte å gi mme, men kom tilbake da jeg gikk tilbake til fullamming. Fullt mulig at den har med hormoner å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Digresjon: Jeg skulle gjerne jobbet som amme et halvår i ny og ne. Men det har ikke vært utlyst noe særlig i det siste.
![]() |
#28 |
Har fått viljen sin
|
Gikk du over til å bare gi MME eller delammet du da den forsvant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Leser
|
Jeg synes også at ungene luktet spesielt deilig når de ble fullammet. "Alle" er vel enige om at spedbarn har en spesiell lukt?
![]() |
#30 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Jeg hadde ikke uten videre latt mine barn ammes av en annen, men i nødstifelle uten tvil. Motta melk fra sentral eller noen jeg kjenner godt blir noe annet.
![]() |
#31 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Her sliter jeg med å forklare meg helt rasjonelt tror jeg. Har tenkt på denne situasjonen mange ganger, uten å bli helt enig med meg selv.
![]() |
#32 |
Har fått viljen sin
|
Han luktet fortsatt spedbarn, seg selv og helt spesielt da jeg sluttet å amme - i mitt hode er det dermed ikke spedbarnslukten jeg snakker om. Ikke er jeg sikker på at den lukten han hadde da han ble fullammet var deilig heller. Den var bare intens. Og melkesprengende |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Avkommet fikk bankmelk på nyfødt intensiv, og det var jeg bare glad for.
![]() |
#34 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Min jente fikk morsmelk fra banken de første dagene i sitt liv. Vi måtte signere ett skjema hvor vi godtok dette. Det var en enkel avgjørelse. Jeg ville nok ikke latt noen andre amme henne, nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spinnoff: La barnet drikke andres morsmelk?Nå var Junior puppenekter og svaret blir jo farget av det. Jeg skulle gjerne ha hatt tilgang på mm fra andre da han var liten, det jeg pumpet ut dekket ikke dagsbehovet hans og han måtte få mme i tillegg. Men å la noen andre prøve å amme han... det hadde knust meg (da) om han hadde tatt puppen hos noen andre, når han aviste puppen så konsekvent som han gjorde hos meg.
![]() |
#36 |
Har fått viljen sin
|
En sånn test ønsker jeg også meg. Jeg finner imidlertid snart ut om de er umulige |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Ute på tur
|
Vi får satse på å bli noen premiemelkekyr denne gangen.
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 07-03-08 kl 07:31. Årsak: Kuer... Kyr :flau: |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
kamerat
|
Nei, og i en situasjon hvor jeg selv ikke hadde mulighet til å amme eller pumpe, ville jeg gladelig tatt imot en slik storartet gave.
![]() |
#40 |
awesom
|
Signerer!
![]() |
|
|