Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kvinne med bart ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 10:09   #161
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kvinne med bart ...

Selvfølgelig kommer alltid noen til å bli såret, men jeg mener at det er viktig å være åpen for å ta selvkritikk hvis man får beskjed om at formuleringer og holdninger faktisk sårer. Det er når man står på sitt og sier "nei, jeg trenger ikke bry meg om hva jeg sier eller skriver" jeg tenker nek.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:17   #162
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt enig med både Polyanna og aC. Ja, ALT man skriver kan få noen ut av balanse og alle har sine såre punkter. Folk er utrolig nærtagende på sine ting. Skulle man tatt hensyn til alt ender man opp som andre forum vi ikke vil sammenligne oss med, der alt er bare kozemoze uansett. Men som aC sier; Sånn "lufta er for alle" vifting med hendene opp i ansiktet på folk er jo ikke særlig intelligent.

Gammel 07-03-08, 10:41   #163
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er litt enig med både Polyanna og aC. Ja, ALT man skriver kan få noen ut av balanse og alle har sine såre punkter. Folk er utrolig nærtagende på sine ting. Skulle man tatt hensyn til alt ender man opp som andre forum vi ikke vil sammenligne oss med, der alt er bare kozemoze uansett. Men som aC sier; Sånn "lufta er for alle" vifting med hendene opp i ansiktet på folk er jo ikke særlig intelligent.

Jeg sier meg enig med aC og Mim.
Samtidig føles det litt som om at man sier at "lytehumor er greit", når man kan fint kan komme med hodeløse uttalelser om medfødte "skavanker" man ikke kan hjelpe for.

Det er naturligvis lov til "å tenke sitt" - tanken er jo fri. Men det er ikke alltid greit å si det. Ikke alltid. Man skal ikke nøre oppunder triste holdninger til andres eller eget utseende. Det er normal folkeskikk, i min bok.

Jeg sier ikke at vi bare skal kozemoze, men bruke litt gangsyn når det kommer til slike temaer.

Nå gidder jeg ikke mer. *likegyldig*

Sist redigert av Ami : 07-03-08 kl 10:46. Årsak: Dempe seg nå.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:49   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bør i hvertfall enes om at man bør pusse skoene sine.

Gammel 07-03-08, 10:54   #165
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Det er naturligvis lov til "å tenke sitt" - tanken er jo fri. Men det er ikke alltid greit å si det. Ikke alltid. Man skal ikke nøre oppunder triste holdninger til andres eller eget utseende. Det er normal folkeskikk, i min bok.

Helt enig!

Jeg syntes det er en uting generelt å diskutere andres kropp og utseende uansett hva det er.

At man lurer på "hvorfor" kan jo bare gjøre. Men det er måten enkelte skrev og brukte smileyer på her i denne tråden som jeg reagerte på.

Tillater meg å nevne dette igjen; Hvorfor er det greit å snakke nedsettende om kropphår, men ikke fett? (Og nå mener jeg ikke at man skal snakke nedsettende om overvektige og undervektige også, men at man i det store og hele lar være å kommendere andres kropper.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:55   #166
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bør i hvertfall enes om at man bør pusse skoene sine.

Altså, det er ikke sikkert man kommer unna da heller, folk med slitasjegikt i hofta (og det kommer til å bli et raskt økende problem her på FP når alle vi 30+ kommer i 50-årene om ikke så lenge) klarer ikke så lett å plukke opp skoene fra gulvet og da er det vanskelig å pusse dem. Hvem tenker på dem? Hæ?

Men som flere har sagt: Alle tenker sitt når de ser noe som er uvanlig i en eller annen retning. Men om man skal uttale seg så bør man ha i bakhodet at det alltid finnes de som ikke kan gjøre noe med dette (av ymse årsaker) og dermed moderere tonen.

Gammel 07-03-08, 11:11   #167
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Altså, det er ikke sikkert man kommer unna da heller, folk med slitasjegikt i hofta (og det kommer til å bli et raskt økende problem her på FP når alle vi 30+ kommer i 50-årene om ikke så lenge) klarer ikke så lett å plukke opp skoene fra gulvet og da er det vanskelig å pusse dem. Hvem tenker på dem? Hæ?

Men er det ikke derfor vi får barn? de kan løfte opp skoene våre.

Gammel 07-03-08, 11:15   #168
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over at du her plutselig glemmer de barnløse, både frivillige og ufrivillige!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:17   #169
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det for å løfte opp skoene man får barn? Herlighet. Da kunne jeg jo bare kjøpt hund og latt det bli med det.

:do'h:

Gammel 07-03-08, 11:18   #170
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke hvis man var så gammel når man får barn at de har kommet inn i tenåringstrassen samtidig som gikta slår til nei. Eller var så ung at barna har blitt skrøpelige de ôg.

(Og dermed har jeg anklaget alle førstgangsmødre unntatt de mellom 28 og 32 år til å være Dårlig Planleggingsmødre)

Gammel 07-03-08, 11:19   #171
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

..og der kom fjasejuntaen inn alle tre.

Gammel 07-03-08, 11:20   #172
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det for å løfte opp skoene man får barn? Herlighet. Da kunne jeg jo bare kjøpt hund og latt det bli med det.

:do'h:

Hunden spiser skoene. :erfaren: Det gjør ikke ungen. (Tror jeg da.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:22   #173
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

(Og dermed har jeg anklaget alle førstgangsmødre unntatt de mellom 28 og 32 år til å være Dårlig Planleggingsmødre)

*God Planleggingsmor*

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:24   #174
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dårlig Planlegingsmor, og fjasejunta. Det hørtes egentlig veldig treffende ut.

Gammel 07-03-08, 11:25   #175
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er overrasket over at du her plutselig glemmer de barnløse, både frivillige og ufrivillige!

neida, de har sånn gripedings på hjelpemiddelsentralen. Skarve 172 kr. Gitt vekk!

og hvis vi bestiller mange av disse får vi sikkert rabatt. Med FP-logo?

Gammel 07-03-08, 11:27   #176
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg innser at jeg bare delvis er en god planleggingsmor.

Gammel 07-03-08, 11:45   #177
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig at det er meg du referer til som overfølsom - og som overreagerer, Polyanna, men jeg synes faktisk at i starten på denne diskusjonen (og noen slengere under veis) var slemme, og jeg tok meg nær av det.

Denne synes jeg vitner om at du ikke vet helt hva du snakker om:

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skremmern: I mitt hode har det å fjerne hårvekst og det å stelle negler og pusse sko veldig mye til felles. Det handler liksom bare om å ta seg bryet. Og det er det jo ikke alltid man gjør... (Jeg for eksempel, er ikke alltid så flink til å vaske stripete strømpebukser slik de skal vaskes, og legger ikke engang merke til at jeg gjør det feil! )

Skopuss blir gjerne litt annerledes, da. Men hår i ansiktet, hår på leggene, buskete øyenbryn, hurtigvoksende negler, flass, etc. er ting i samme kategori, syns jeg: Ting kroppen "gjør" som man ikke kan styre, men som man han håndtere på den ene eller andre måten, med mer eller mindre innsats.

Det er ikke bare å "ta seg bryet" og gjøre en innsats når det gjelder uønsket hårvekst. Å barbere ansiktet ville ganske sikkert føre til at jeg fikk mer og mørkere hårvekst og stikkende pigger etter noen timer, altså ingen god løsning. Voks for å fjerne hår har jeg allerede sagt hvofor jeg ikke kan bruke i ansiktet, og da gjenstår laser og elektrolyse som begge er dyre alternativer og som antakeligvis ikke ville gi noe permanent resultat.

Eller synes jeg Amidriel sa noe av det samme på en bedre måte :

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Til dere som foreslår å barbere bort barten: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt. Sikreste måten å få kraftigere hårvekst på er å barbere. Jeg blir helt matt av slike forslag. Dette kommer tydeligvis fra folk som ikke har slike problemer i det hele tatt, derfor ingen erfaring og dermed ikke noe grunnlag for å komme med slike idiotiske råd.

Når det gjelder å sammenligne hårvekst med røyking...

Det å ha uønsket og kraftig hårvekst er veldig tungt til tider. Man kjemper en tapt, evig kamp. Laser er ingen garanti for at man holder seg hårløs. Det kommer tilbake - uansett. Derfor har jeg ikke tatt meg bryet med å ty til denne metoden, selv om jeg har prøvd det (og det gjorde vondt!). Hadde jeg blitt garantert et hårløst liv etterpå, tror jeg at jeg til tider ville ofret min høyre arm.
Å være jente i pubertet med uønsket hårvekst - helt jævlig.

Ellers tror jeg at jeg skal begynne å avspore diskusjoner på jobb med å slenge ut en "kumbayah" eller "opp i rompa". Og denne tråden trengte virkelig en solid avsporing...

Sist redigert av noen : 07-03-08 kl 11:49. Årsak: Skrivefeil
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:48   #178
Albertine
Passiv

Standard

Jeg fikk plutselig inspirasjon til å gjøre noe med alt skjegget som har grodd siden i høst, og har tatt en runde med gressklipperen.

Albertine 'nå også uten bart'

Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:54   #179
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg fikk plutselig inspirasjon til å gjøre noe med alt skjegget som har grodd siden i høst, og har tatt en runde med gressklipperen.

Albertine 'nå også uten bart'

Da mangler bare skopussen, altså. Så erre perrfekt!

Det er viktig å huske på at nårn ska pusse skoa, eller beise fettet, som rem sa på Sagene før i tia, så mån værra klar over at detta helst skal utføres av krimsjuke fabrikkunger fra Bjølsen, dem fra Gråbeinsgårdene, og aller helst så tili om morran at rem knapt har fått tømt nattpottene!

(Kilde: youtube.com)

Som gammel guide synes jeg dette er rett og slett helt hysterisk!

Gammel 07-03-08, 11:58   #180
Albertine
Passiv

Standard

Nei, skoene mine pusser jeg altså ikke! Det er utslitte traktorsko fra Finland som ikke egner seg til skjønnhetsbehandlig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.