|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Sv: Det å takke for seg - avsporing
Ja, jeg mener ikke at jeg setter pris på at folk jeg ikke kjenner stopper meg på gata og sier hvor fæl jeg ser ut!
![]() |
#2 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å takke for seg - avsporing
Jeg er nok på linje med din bestemor. Selvsagt skal det være ærlighet i situasjoner der ærlighet er naturlig. Som ditt legeeksempel. Jeg tenker på situasjoner der det, for meg, ville være mest naturlig med høflighet. Som for eksempel hvis man mottar en gave man ikke synes er så fin. Eller der man får en invitasjon som man kanskje kunne vært foruten. Man spør noen hva klokken er, og vedkommende svarer på en ordentlig måte (selv om h*n kanskje føler for å ignorere spørsmålet) - hverdagslige situasjoner. Så det jeg tenker på er vel egentlig sosiale antenner og normal høflighet vs. egoisme og retten til å uttrykke sin innerste følelse i enhver situasjon.
![]() |
|
|