Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 15:47   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Så mange som har fått ordentlig stygge kommentarer.

Jeg har fått en som jeg husker godt. Mest fordi den var morsom, da den ikke har rot i virkeligheten. Jeg var på reunion da en gammel klassekamerat snakket om vektoperasjonen hun hadde hatt for et år siden.

Hun: Pia, du har jo var jo også ganske overvektig da vi gikk på skolen.
Jeg: Hæ? Jeg har vel aldri vært overvektig?
Hun: Jo, du var jo det. Det var liksom du og jeg mot røkla da.
Jeg: Eh, hæ?
Jeg har alltid vært normalvektig på nederste sjiktet. Og var nok tynnere en 50% av jentene i klassen.

Samme dama mente den kvelden at hun hadde ganske lik kropp som en annen fra klassen. Dama er profesjonell danser, og danser fortrinnsvis i r'n'b videoer o.l Kan vel ikke si det samme om miss vektoperasjon. Joda, hun har gått ned 50 kilo, men direkte tynn er hun nok ikke.

Denne kommentaren må jeg si var vel så ille som noe hun sa til deg. Kanskje historikken var anderledes i hennes hode, det betyr ikke at det hun sa var stygt. Men å kalle noen miss vektoperasjon, sier jo mye om dine holdninger til henne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:49   #42
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Jeg har alltid vært "godt i hold", men har liksom ikke brydd meg noe nevneverdig om det - men kommentarer har jeg jo fått da...

Onkelen min mente (i mange år - fra jeg var ca 13) at jeg burde begynne å kjøre bob - for vekta mi måtte jo passe godt. (han sa det på tull og med et snev av glimt i øyet, men jeg likte det ikke likevel)

Ei jeg kjenner (av typen veldig spinkel) spurte meg en gang: Hvordan føles det å være tykk - (jeg brukte da str 40, og definerte meg ikke som tykk i det heletatt)...Jeg spurte tilbake: Hvordan føles det å være dum...så jeg var kanskje ikke helt på nett jeg heller da

Gammel 08-03-08, 15:56   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ei jeg kjenner (av typen veldig spinkel) spurte meg en gang: Hvordan føles det å være tykk - (jeg brukte da str 40, og definerte meg ikke som tykk i det heletatt)...Jeg spurte tilbake: Hvordan føles det å være dum...så jeg var kanskje ikke helt på nett jeg heller da

den var velfortjent. Det er sånne kommentarer man kommer på etterpå så jeg syns det er utrolig bra at du kom på den da du sto midt oppi det.

Gammel 08-03-08, 15:57   #44
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

På bryllupsdagen vår, står utenfor kirken for å ta imot gratulasjoner og så kommer min daværende venninne og sier: jammen skal jeg si du er tynn. Neste skritt skjelett, så jeg håper du fråtser i middagen

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:00   #45
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er du gravid?

Denne har jeg og fått en gang. Da svarte jeg bare: Nei jeg er altså bare så feit!

Og når jeg før sommeren i fjor hadde gått ned 13kg sa min mor: Jaja, det er da enda mye å gå på. Og da hadde jeg fått beskjed av legen om at nå hadde jeg gått ned nok. (Ja, min mor er svært hyggelig )

Gammel 08-03-08, 16:03   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Av små barn og fulle folk hører en sannhenten er det noe som heter, det er ikke alltid så greit å være forelder til disse oraklene av sannhet.

Sant nok. I fjor sommer stirret en av jentene i barnehagen til poden lenge på meg før hun sa "mamma, mamma, det var skikkelig TJUKKE pupper". Jeg så at moren bare dro datteren med seg ut porten, mens jeg ble gående og fnise for meg selv. Jeg var ikke det minste flau, moren derimot ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:06   #47
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. I fjor sommer stirret en av jentene i barnehagen til poden lenge på meg før hun sa "mamma, mamma, det var skikkelig TJUKKE pupper". Jeg så at moren bare dro datteren med seg ut porten, mens jeg ble gående og fnise for meg selv. Jeg var ikke det minste flau, moren derimot ...

Jeg kom på at jeg også har fått noen sånne i barnehagen, men det er jo ikke noe vondt i slike barnekomentarer. Men jeg må innrømme at jeg har vært betenkt med tanke på at Mazungen skal få negative komentarer på min vekt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:10   #48
Left
Passiv

Standard

Var bedt i bursdag til en tidligere kollega som fylte 50.
Mange av de ansatte + ektefeller var bedt, og noen av dem hadde jeg ikke sett på noen mnd.
Gikk jo en runde da jeg kom, for å hilse, og da jeg kom bort til bordet til en jeg hadde jobbet sammen med, kommer det spydig fra mannen hennes "Ja, og du er like mager ser jeg" Var nok ganske tynn på den tiden, for var nyskilt og hadde det egentlig ikke noe særlig.

Så utrolig utidig å komme med kommentarer på hvordan folk ser ut enten de er tykke eller tynne.
Ellers ble jeg satt på Grete Rohde-kur i en alder av 6 år, så vekta og jeg har aldri vært venner. Og det har jeg fått høre.
Kommentarer som "Du trenger ikke noe kveldsmat, for det legger du bare på deg av" var nesten dagligdags.
"Mat-ape" osv hvis jeg var sulten etter å ha lekt ute i timesvis.
Lekkert med mødre med fettfobi.

Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:11   #49
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

-Hva GJØR du for å holde på P (eksen)? Altså, han som er SÅÅ kjekk kan jo få HVEM SOM HELST, også ender han opp med ei dundre som deg??

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så feit som du er, kan du like gjerne ta livet av deg først som sist.

Fy søren så stygge folk er!! Er helt sjokkert jeg, har de ikke hørt om folkeskikk??!

Har forresten aldri fått noen spesielle kommentarer.

Gammel 08-03-08, 16:15   #50
tiril
Passiv

Standard

Eg skulle i en komfirmasjon for eit par år sidan, der var en onkel som eg ikkje hadde sett sidan eg var 14 år og beinrangel. På daværande tidspunkt var eg godt i stand ja.spes rundt magen. Eg satt i en stol der og prata med slekta,kjente og ukjente då min onkel kjem bort. I staden for å sei hei, seier han høgt og tydelig" fy faen!!! du ser jo ut som en julegris der du sitter!!"

Takk for den kjære onkel! Koslig å sjå deg og igjen etter 17 år

Det er vel noko av det værste eg har opplevd,får helt vondt inni meg endå når eg tenker på det.

Har vore både tynn og tjukk,så kommentarer begge veier. Då eg var tynn var det ei mor til ei venninde som alltid maste om at eg måtte ete...og lessa rikelig med mat på fatet mitt.

Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:20   #51
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Når jeg var mindre fikk jeg ofte navn som stankelbein, beinrangel osv. slengt etter meg...
Ikke særlig hyggelig det heller...

Gammel 08-03-08, 16:32   #52
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De mest ubehagelige har vel vært de om at det var synd på mannen min som jo måtte stikke seg på knoklene mine, og at menn likte litt å ta i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:40   #53
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det meg du tenker på? Jeg går overhode ikke ut fra at det er dårlige holdninger til overvekt hjemme hos henne. Jeg mente at foreldrene syntes det far flaut at ungen deres kom med den komentaren. De var redd jeg ville ta meg nær av det.

Av små barn og fulle folk hører en sannhenten er det noe som heter, det er ikke alltid så greit å være forelder til disse oraklene av sannhet.

Det var Mailmor sin kommentar jeg tenkte på og ikke din. Jeg har også en datter som kan lire av seg både det ene og det andre og det er ikke alltid like hyggelig

Gammel 08-03-08, 16:55   #54
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Fy søren så mange ubetenksomme folk det er der ute!

Jeg har aldri vært veldig stor, men lettere overvektig har jeg vært de siste årene. Har fått mange stygge kommentarer. "Er du gravid? "er jo en klassiker som har ødelagt mang en fin stund. Jeg fatter ikke at folk spør om sånt!

Jeg blir egentlig litt overrasket over hvor mye folk legger merke til når det gjelder andres kropp, ja noen ganger er det faktisk andre som har fått meg til å se at jeg har lagt på meg noen kilo. Feks ved å spørre om jeg er gravid.

Jeg synes også det er leit når folk-særlig eldre, kvinnlige familiemedlemmer- uoppfordret forteller meg om en eller annen genial slankekur de har lest om. Hint, hint liksom.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:18   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Store-ulv, her.

Jeg har aldri vært veldig stor, men lettere overvektig har jeg vært de siste årene. Har fått mange stygge kommentarer. "Er du gravid? "er jo en klassiker som har ødelagt mang en fin stund. Jeg fatter ikke at folk spør om sånt!

Det kan ikke komme noe godt ut av et slikt spørsmål. Hvorfor kan ikke barn lære dette i skolen først som sist?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:25   #56
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått standard-frasene om skjelett-utseende i ungdommen og en GOD del om flate pupper. En hevdet at han ikke så forskjell på foran og bak på meg.

Ellers har jeg fått mest på hele meg "er du klar over hvor stygg du er?" "du er ikke akkurat noe fruktfat" og sånne ting.

Gammel 08-03-08, 17:28   #57
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Igrunnen ikke noe jeg kan komme på. Men jeg har ei veninne som er tynn som driver og oier seg ovenfor ei annen venninne som er 165 høy og veier over 100 kg: Å jeg er så tjukk altså.
Da kunne jeg ikke dy meg. Vet du hva, du burde legge på deg, for du er altfor tynn. Jeg ble så irritert over settingen.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:54   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Vel, jeg har en motgravidfrase.

Sitron stor og feit, 38 uker gravid, nevner at jeg ikke kan et eller annet siden det snart er fødsel: Jøss, er du gravid?

Gammel 08-03-08, 18:03   #59
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Gammel 08-03-08, 18:21   #60
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også blitt spurt om jeg er gravid, uten å være det.

Min morfar på 94 har ved et par anledninger sagt at, "nå må du ikke legge mer på deg, Karamell" festlig i familiebesøk det der.

Min far kommenterer stadig andres kropp og pupper... Gjerne normale folk som er tynnere enn meg. De er nemlig tykke... En gang sa han på stranden " på hun der stikker magen høyere opp en puppene". Det gjør det hos meg også.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
overvekt, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.