|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Borte
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg tror nok Mette Marit mente dette veldig godt, søt og grei som hun er. men personlig ville jeg holdt LANG avstand til pro-senteret og Liv Jessen. De er svært ytterliggående i sitt syn og blander roller. Pro-senteret ble startet på åttitallet for å bekjempe prostitusjon, men har senere vært aktive motstandere av bla. lov mot kjøp av sex. Uten prostituerte og kundene deres har ikke pro-senteret noe å leve av, de får store mengder statstøtte og støttes i tillegg av en av de sterkeste prostitusjonslobbysitene i EU, Jan Wisser og Røde Tråd fra Nederland. Å normalisere prostituerte og prostitusjon er helt i tråd med pro-senterets tankegang. De vil gjøre det vanlig og de ønsker på sikt en legalisering.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
TMB - Tre Mamma Barn eller TunnelMaskinBorer - hm, det gir nicket et litt annerledes innhold, men skal tenke på det. |
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#26 |
|
<*(((<
|
En liten avsporing, men: 85 % av mennene i Nederland har kjøpt sex? Det er et veldig høyt tall, vet du hvor hun har det fra? Wikipedia sier noe helt annet, men er selvsagt ikke mye å stole på. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Dette tror jeg kommer an på hvordan man måler. Jge syne sogså 85 % er høyt og vet ikke hvor hun har tallet fra. Forsking.no sier dette:
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Her er en fin artikkel om forbudet mot kjøp av sex i Sverige.
|
|
|
#30 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Takk, da vet jeg det!
|
|
|
#31 |
|
Borte
|
Hvorfor det?
|
|
|
#32 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Det er noe med paradokset kvinnegruppa Ottar...
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?En av mine beste venninner har kalt opp datteren sin etter Elise Ottesen Jensen. Elise "Ottar" Ottesen Jensen jobbet for saker vi dag ser på som selvfølgelige. Retten til å bestemme hvor mange barn man ville ha, barns rett til å være født av kjærlighet, retten til å ta abort hvis man ønsket det, retten til å ha et sexliv preget av glede og kjærlighet, retten til å leve ut sin homofile legning. osv. Hun var så langt fermme for sin tid, hun hadde slik en respekt for mennesker, og menneskers mulighet til å leve frie liv, til å ha kontroll og til å kunne glede seg over sin seksualitet.
|
|
|
#35 |
|
Epikur
|
Forbud mot bruk av og opplysning om prevensjon. Den ble opphevet rundt 2. verdenskrig, jeg har ingen kilder akkurat her på nøyaktig årstall. Dette var i Sverige. I Norge var det ikke forbud, så vidt jeg kan forstå av (Kilde: youtube.com) Her en interessant tekst skrevet av Kjersti Ericsson som har forsket mye på spesialskoler og da særlig de "vanskelige" jentene. Her er hennes bakteppe til abortloven. (Advarsel! Kraftig kost!) Medførte selvsagt en haug med uønskete svangerskap. Noe jeg ikke visste før jeg forsket på barnehjemsbarn (veldig uønskete barn, stort sett) var hvordan man oftest utførte illegale aborter. Jeg hadde hørt mest om kloke koner (sic) og strikkepinner, onde doktorer og sånn, men noe jeg fant ut av å lese alle papirene rundt de vanskeligstiltes helhetlige situasjon som gjorde at de måtte sende unger på barnehjem. De brukte katetre, lange tynne gammeldagse med glassrør, som de brukte til å punktere fosterhinnen med. det gikk ofte galt, og da havnet de på sykehus med infeksjoner og blødninger. Sterilitet og andre skader var ikke uvanlige. Salget av katetre sank drastisk da abortloven kom. Jada. Flottesen. Og det er ikke lenge siden, heller. Det skjedde mens mange av oss var små, før abortloven ble vedtatt. Våre mødre kan ha gjort det, eller i hvertfall noen på deres alder. Og det er kanskje andre årsaker til at det finnes barnløse av den generasjonen, enn det vi har tenkt på. Og det må finnes grunner til at alderen på førstegangsfødende har økt utover det at man tar mer utdanning. Kanskje man nå kan ta mer utdanning fordi man kan vente med barn? Jeg bare tenker på hvor redde de må ha vært, stakkars jenter. Huffameg.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?De bruker jo bare MM for å få oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Problemet er at nesten ingen kjenner til Pro-senterest skjulte agenda og lurvete sidefinansiering. Og Mette-Marit burde ha satt seg bedre inn i dette før hun besøkte dem og ga dem legitimitet.
|
|
|
#38 |
|
Shake it out!
|
Takk for at du stiller spørsmålet jeg har lurt på i alle år: Hvorfor i alle dager kaller en kvinnegruppe seg for et mannsnavn?? Det blir liksom litt som gutteklubben Lise
|
|
|
#39 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg synes det må gå an å besøke de prostituerte på Pro-senteret uten at man har tatt standpunkt i saken om legalisering av prostitusjon/kriminalisering av horekunder.
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?Jeg er fortsatt lamslått over at det finnes voksne kvinner som ikke kjenner til bakgrunnen for navnet Ottar!
|
![]() |
|
|