|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Helt merkelig hva folk får seg til å si. Jeg vet ikke om det er noen spesielle kommentarer som har såret meg, det er mer det generelle maset fra flere familiemedlemmer som sakte med sikkert har brutt meg ned til et punkt der jeg nekter å slanke meg selv om jeg kunne trengt det.
![]() |
#82 |
Glad
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Mamma: Si meg, skal du ha barn igjen?
![]() |
#83 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?
Helt riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Jeg blir helt satt ut her av å lese alle kommentarene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Jeg har egentlig ikke fått så mange kommentarere på vekta, sikkert fordi jeg ikke har vært veldig overvektig i så mange år. Men det som egentlig fikk opp øynene mine for hvor stor jeg holdt på å bli var på jobb. Jeg er lærer på ungdomsskolen og var på vei inn i et klasserom med en klasse jeg bare hadde en time i uka. I det jeg kommer inn spør en av elevene læreren sin om det var "hun store" de skulle ha............ Så da bestemte jeg meg for at jeg ikke ville være den "store" læreren. Hvis han kalte meg deg var det sikkert andre som kalte meg den feite læreren og.... Det tok meg enda et halvt år før jeg kom igang.... Sist redigert av Anne C : 10-03-08 kl 10:50. Årsak: Teit skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Jeg må bare si, sånn at alle dere som plutselig har begynt å stresse fordi de har køddet med vekt, spising og sånt noe skal roe seg litt ned, |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Da jeg var i begynnelsen av tjueåra - og trolig endel slankere enn jeg er i dag - fikk jeg denne fra en kollega med litt dårlige sosiale antenner: "Hvordan føles deg for deg som er så ung å være såpass stor", eller noe i den duren. Jeg ble målløs.
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Jeg fikk denne trivelige kommentare av mamma for et par dager siden: "Noen mennesker har en egen evne til å ta et rom med en gang de kommer inn i det, de stråler og alle legger merke til dem. Du har ikke den evnen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Så ille å lese denne tråden.
![]() |
#90 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?
Så utrolig ekkelt å si noe sånt. En av oppgavene til mødre burde da være å bygge opp selvtilliten til sine barn mest mulig, enten de er blitt voksne eller ikke.
![]() |
#92 |
Epikur
|
Mange mødre ser det som sin rolle å "si det som det er", jekke ned eller bygge opp andre søsken om de mener det er forskjeller på andre områder.
![]() |
#93 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Kasia: Jeg syns det er utrolig stor forskjell på å være litt ubetenksom og på å være regelrett ondsinnet. Mange av kommentarene her er jo virkelig ONDE. Det er tydelig at personen som sier en del av tingene her har ønsket å fornærme/såre/jekke ned noen. Jeg er fortsatt helt sjokkert av mye av det.
![]() |
#94 |
Come what may...
|
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Jeg føler at siden jeg var tynn før og nå har blitt lubben så har de fleste "lov" å rakke ned på vekten min.
![]() |
#95 |
Borte
|
Ja, jeg er helt enig i at det er mye sjokkerende stygt og ondsinnet her, altså.
![]() |
#96 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det er så trist, og jeg lurer litt om disse mødrene vet hvilken skade de ofte gjør. Min mor har alltid vært opptatt av utseende, men hun skryter av meg og min søster. Er det bryllup eller andre familiesammenkomster med kjoler og dill, så er det ros og pene kommentarer. Og noen ganger litt over kanten, sånn som å hviske oss i øret at vi er de desidert peneste jentene i heeele bryllupet.
![]() |
#97 |
tankefull
|
![]() Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Tja.... Min svigermor har en tendens til å snakke leeenge før hun tenker. Jeg fikk låne en kjole av min søster til et bryllup. Den var for liten, siden hun hadde fått den sydd inn til seg selv etter hvert som hun gikk ned i vekt. Jeg spurte min svigermor litt forsiktig om hun kunne hjelpe meg å sy den ut igjen? Hvorpå hun svarte: Nei, det går ikke an å sy den SÅ mye ut! Da må du i tilfelle la være å spise de neste 14 dagene! Med en falsk latter. Sist redigert av Hannah : 10-03-08 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Dagen etter jeg hadde født tvillingene, fikk jeg en komentar av svigermor(hun er vanligvis veeeldig grei) som lurte på om jeg skulle ha en til... Jeg hadde kanskje lagt på meg 15 kg og er ikke stor fra før, så jeg var igrunn ganske fornøyd med at magen ikke var større enn den var så tidlig etter fødselen, men...
![]() |
#99 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?Da jeg veide 47 kg kun 7 mnd etter at eldstejenta ble født og noen nære sa: Nå "begynner" du å bli bra. (Da var jeg meget tynn) Men tydeligvis ikke slank nok i følge vedkommende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?"Kristins gange på asfalten koster statens vegvesen flere hundretusen i året" og så gikk de etter meg og sa "se der er det en ny sprekk" og lo seg skakke. En gjenganger i tenårene. |
![]() |
![]() |