|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Jeg stemmer for å bare ha dem oppi termosen med kokende vann.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Jeg trekker pølsene, varmer opp termosen med kokende vann, heller ut vannet og har i pølsene - tørre. Det er sikkert feil måte å gjøre det på, men jeg kløner så fælt med å bli kvitt det varme vannet i termosen på vettugt vis ellers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Kokende vann på termosen, pølsene oppi når du skal spise de.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?
Åh... er det sånn det skal gjøres |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Vi bruker ofte å ha med oss pølser og termos når vi skal en kjapp tur ut med båten etter jobb.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Pølsene trekkes hjemme og legges i oppvarmet (tørr)Thermos. Om pølsene ligger i vann i lang tid så må da pølsene nærmest gå i oppløsning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
|
Det er poden som skal på skidag og de skal grille. Men med den somlekoppen av en arving jeg har så blir det neppe varm pølse på han om han skal grille, så da tenkte jeg termos måtte være midt i blinken, bare å sette seg ned og spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man tar jo ikke pølsene oppi termosen før de skal spises. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, da går det jo bra. Tror jeg stemmer for din metode når mange skal på tur, men min for sønnen til HP. Da er det ingen fare for at han vil brenne seg på kokende vann og pølsene er akkurat passe varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vaklende
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Her kommer det noen gode svar på et spørsmål jeg også har stilt til en ukyndig og upraktisk person (altså meg selv). Det vil si, jeg får lese denne igjen i mogen, nå forsto jeg overhodet ikke hvilken fremgangsmåte som var rett? Holder pølsene seg varme lenge uten vann i termosen? Skal man ha med pølsene og termos med kokende vann i hver for seg og legge pølsene oppi rett flør man skal spise? Hvor mye før i så fall hvis vannet ikke er så kokende lenger etter 4-5 timer i termos? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Jeg pleier å ha både pølser + vann i termosen før vi drar på tur. De holder seg varme og de blir heller ikke oppløste i vannet, det går så fint så. Det er ikke noe problem å få ut pølsene så lenge man heller ut en del av vannet først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
DA slipper du i det minste uhell når vannet skal helles ut (been there done that) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Sånn gjør jeg det:
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?Pølser går da aldeles ikke i oppløsning av å ligge noen timer i vann?