Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 22:33   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Holder de seg varme 2-3 timer uten vann?

Ja.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 22:38   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Ja.

Da går jeg for den. Hvis de skulle bli for lunkne så kan han grille de.

Altså: Trekker pølser hjemme, har pølsene oppi tørr, varm termos.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 22:49   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Da går jeg for den. Hvis de skulle bli for lunkne så kan han grille de.

Altså: Trekker pølser hjemme, har pølsene oppi tørr, varm termos.

DA slipper du i det minste uhell når vannet skal helles ut (been there done that)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 02:50   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn gjør jeg det:
1: trekker pølsene i en kjele hjemme først,
2: varmer opp termosen med kokende vann, heller det ut,
3: putter pølsene oppi,
4: og heller LITT kokende vann ned i termosen igjen, skrur på korken og drar...

Jeg har ikke dårlig erfaring med oppløste pølser når jeg har fylt hele termosen med varmt vann, annet enn at pølsene kan sprekke og at vannet ikke er kult å bære..
Med litt kokende vann i termosen holder pølsene seg varme, og termosen blir ikke plagsomt tung (en liter vann er undvendig å slepe med seg, uansett om man er barn eller voksen..) Når man så skal spise, eller før man starter på hjemturen, heller man ut resten av vannet (avhenger jo litt om pølsene skal spises i flere etapper).
Jeg har prøvd meg frem med å ta med pølser og putte dem nedi rett før spising (dårlig resultat hos meg), putte pølsene uvarmet/utrukket nedi tremos med forvarmet termos og ikke forvarmet termos osv... Et minimum er å forvarme pølsene, syns jeg..
Sikkert flere alternativ som funker fint; alt etter hvilken termos man har..

Emneord
pølser, termos, turmat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.