Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 15:23   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Jeg så den i forigårs og likte den godt. Nå skal det sies at jeg elsker musicals, hvertfall de gamle fra førti/femtitallet, og Grease og Rocky Horror. Jeg er ikke så glad i Cats og slikt.

Musikken er i ganske tradisjonell musicaldrakt, og jeg syns jo selvfølgelig det er at aber at ikke Danny Elfman har hatt noe å gjøre på den musikalske siden. Burton og Elfman er det perfekte tospann.
Jeg har aldri likt Bonham Carter spesielt godt, jeg syns hun bare er irriterende, liten, og irriterende igjen. I Sweeney Todd funker hun kjempebra. Hun synger ikke allverdens, men det gjør slett ingenting, det gjør det hele mer ekte. Johnny Depp er jo et digert pluss i seg selv, men han greier ikke helt å riste av seg Jack Sparrow. Visuelt ser han fantastisk ut, som en ond blanding av Edward Scissorhand og Jack White fra White Stripes. Sacha Baron Cohen er virkelig i sitt ess, både dialekt og utseende er enormt lattervekkende! Alan Rickman kunne vært ondere, men det gjorde ikke sånn kjempemye.

Fargene i filmen er nydelige, og introen er i klassisk mekanisk Burtontil, og minner om både Edward Scissorhands og Twin Peaks, egentlig. Blodet er tykt som maling, og danner en pen kontrast til resten som er grått og svart. Bortsett fra Baron Cohen, han er langt fra grå.

Jeg myste meg gjennom de blodigste scenene, men selv om de er ekstremt grafiske, ser de ikke spesielt ekte ut.

Sist redigert av Tallulah : 13-03-08 kl 16:34.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 16:32   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kinosirkel: Sweeney Todd, diskusjonstråd

Denne har jeg ikke sett, og den har tom. nicket mitt i HI.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg så den i forigårs og likte den godt. Nå skal det sies at jeg elsker musicals, (..)

Musikken er i ganske tradisjonell musicaldrakt, og jeg syns jo selvfølgelig det er at aber at ikke Danny Elfman har hatt noe å gjøre på den musikalske siden. Burton og Elfman er det perfekte tospann.
Jeg har aldri likt Bonham Carter spesielt godt, jeg syns hun bare er irriterende, liten, og irriterende igjen. I Sweeney Todd funker hun kjempebra. Hun synger ikke allverdens, men det gjør slett ingenting, det gjør det hele mer ekte. Johnny Depp er jo et digert pluss i seg selv, men han greier ikke helt å riste av seg Jack Sparrow. Visuelt ser han fantastisk ut, som en ond blanding av Edward Scissorhand og Jack Wite fra White Stripes. Sacha Baron Cohen er virkelig i sitt ess, både dialekt og utseende er enormt lattervekkende! Alan Rickman kunne vært ondere, men det gjorde ikke sånn kjempemye.

Fargene i filmen er nydelige, og introen er i klassisk mekanisk Burtontil, og minner om både Edward Scissorhands og Twin Peaks, egentlig. Blodet er tykt som maling, og danner en pen kontrast til resten som er grått og svart. Bortsett fra Baron Cohen, han er langt fra grå.

Jeg myste meg gjennom de blodigste scenene, men selv om de er ekstremt grafiske, ser de ikke spesielt ekte ut.

Ja, hva mer skal man si etter dette, jeg er veldig enig med glitter.
Bortsett fra at jeg aldri har hatt noe i mot Bonham Carter, også er jeg veldig glad i musikaler generelt.
Jeg myste ikke, forresten, men jeg tenkte allerede på åpningsscenen at blodet ikke så veldig ekte ut.

Mannen som ikke er spesielt glad i verken musikaler eller blod synes ikke den var noe særlig. Men han sier selv at dette bare ikke var filmen for han, og det kan hende den er bra egentlig.
Jeg kommer til å be mannen laste den ned når den er å få tak i, for jeg vil gjerne se den igjen.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
film, johnny depp, kinosirkel, sweeney todd, tim burton

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.