Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 16:33   #81
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Mette-Marit sitt besøk på Pro senteret kritikkverdig?

Og i Amsterdam strammer de inn.

legalisering av prostitusjon var et feilsteg.

Gammel 11-03-08, 16:54   #82
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dette handler vel litt om hvordan man tenker om prostitusjon. Liberalister tenker at det er er sex, feminister tenker at det er vold. Jeg sammenligner prostitusjon med vold mot kvinner og da særlig seksualisert vold, og mener man skal ha samme type lovgivning her som i denne typen saker. Det er dette de har forutsatt i Sverige når de har laget loven, og nå er det ingen som trafikkeres dit lenger. De trafikkeres hit.

Det svenske Regeringskansliet utga i 2002 et faktablad. I dette står det (Regeringskansliets nettsted): ”I Sverige anses prostitution vara en del av mäns våld mot kvinnor och barn. Det finns ett officiellt erkännande att prostitution är en form for exploatering av kvinnor och barn och ett allvarligt samhällsproblem som medför allvarliga skador på både individer och samhälle”. (jus.uio.no)

Det er dette det handler om. Ingen ønsker at deres menn, fedre eller sønner skal kjøpe sex. Ingen ønsker at deres døtre, mødre eller dem selv skal selge sex. Og hvorfor ikke, hvis det ikke er så farlig? Hvorfor skal andre kunne gjøre det, når man ikke ønsker at ens nærmeste skal kunne gjøre det?

Ingen nordiske land ønsker å definere sex som arbeid. Det er kriminalitet på lik linje med våpenhandel og narkotikahandel. Det er stor penger, en gigantisk industtri og mange uskyldige ofre. Her er en interessant artikkel

Det kan aldri bli likestilling i et samfunn som tilater prostitusjon eller bordeller. Det blir aldri likestilling i et samfunn der man kan kjøpe kvinner, (menn) og barn, og jeg ønsker ikke et samfunn der hver eneste kvinne er en potensiell vare.

jeg er kjemmpe enig i alt du sier her, men jeg er redd kriminalisering før realtiltakene for å motarbeide ev. skadevirkninger vil føre til en forverring og vanskeliggjørelse av arbeidet mot prostitusjon generellt.

jeg ser bare nå hvor mye for og imot debatten fjerner fokus fra hva som foregår.(ikke her altså)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:03   #83
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge min SU-venninne som nylig var i møte med politiet i Sverige gjøres en kjempejobb på forebygging og spaning. Under jorden er visst ikke så utilgjengelig som prostitusjonstilhengerne skal ha det til. Kan kundene finne det, kan visst politiet også.

Gammel 11-03-08, 17:12   #84
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror dette blir en skjønnssak, uansett ståsted.
At samfunnet noen gang får bukt med prostitusjon, tviler jeg på.
I mellomtiden, mens de lærde strides, er det godt at noen også tar vare på de prostituerte. Menn som kvinner.

Gammel 11-03-08, 17:57   #85
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

I følge min SU-venninne som nylig var i møte med politiet i Sverige gjøres en kjempejobb på forebygging og spaning. Under jorden er visst ikke så utilgjengelig som prostitusjonstilhengerne skal ha det til. Kan kundene finne det, kan visst politiet også.

Jeg tror vi har en grunnlegende forskjelig oppfatning om politiets troverdighet /interesse i akkurat denne saken...og SU!! dont get me started (håper du tar humoren sånn i kontekst splitta venstreside)

foresten sånn litt allvorlig og helt sånn på sielinja og nei jeg tror IKKE det gjaldt meg el.
Men det er en ganske utidig ting å kalle folk som ikke er enig eller litt skeptisk til krimenalisering som løsning for prostitusjonstilhengere...

Sist redigert av era : 11-03-08 kl 18:06.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:27   #86
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Men det er en ganske utidig ting å kalle folk som ikke er enig eller litt skeptisk til krimenalisering som løsning for prostitusjonstilhengere...

Ja, det er jeg helt enig i.

Gammel 11-03-08, 22:43   #87
Nebbia
Passiv

Standard

Liberalister tenker at det er er sex, feminister tenker at det er vold.

Jeg tror de fleste er i stand til å se forskjellen på sex og prostitusjon, men du ser ikke at prostituerte heller ikke er en homogen gruppe. Det er ingen tvil om at det er bakmenn som stryrer internasjonale prostitusjonsligaer og at de prostituerte kan betegnes som ofre, men jeg synes ikke situasjonen er like åpenbar for narkomane prostituerte. Å prostituere seg for å skaffe penger til stoff er for mange en frivillig avgjørelse (og nei, jeg tror ikke på myten om happy hooker), selv om det oppleves som at de ikke har noe valg. Å kriminalisere sexkjøp virker på meg som en grov ansvarsfraskrivelse, hvor kun den ene parten ansvarlggjøres.

Jeg må presisere at jeg synes prostitusjon er en uting, men jeg liker ikke tanken på at alt i samfunnet må reguleres i hjel med påbud og forbud over en lav sko, uansett hvor god baktanken måtte være.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.