Sv: Märtha skal ha barn igjen
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Om det ikke er gravitasjoen som er påvirkningskraften, så åpner det seg jo straks for andre argumentasjonsrekker. Hva er det da som påvirker? Men det var her det bare var astrologer forunt å kjenne svaret?
Det er så vidt jeg tør å skrive dette, men jeg prøver likevel. Som et tankespinn.
Kanskje det er noe så enkelt som at årstidene moren gikk gravid kan påvirke psyken til barnet på en eller annen måte eller tidspunktet da man var spedbarn. Hvis man f.eks. blir født midt på vinteren mens det er mørkt og kaldt vil man bli en mer ettertenksom vannmann enn en sommerlig løve. Hvis man følger denne argumentasjonsrekken vil astrologi være en "sterkere" vitenskap i norden enn langs ekvator for eksempel fordi årstidene og mørketiden er enda tydeligere, men der kan andre forhold spille inn - tilgang på mat, regnstid osv. Dette er bare synsing, men jeg prøver å si at det kan være andre og mer logiske forklaringer på ulike personligheter gjennom året. Som ikke har noe med planeter og tyngdekraft å gjøre.
|