|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Nå er jeg i permisjon, og det muliggjør litt latere morgener. Men jeg synes jeg fortjener det når jeg ammer om natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Ikke så mye glamour her, men ganske koselig for det da! Jeg våkner mellom 07 og 07.30, enten av meg selv, eller av at min mann står opp og plukker opp ettåringen fra rommet ved siden av. Da har han med seg henne + en liten flaske med melk til henne og legger henne tett inntil meg. Så ligger vi voksne og slumrer litt mens hun drikker melken sin. Når hun er ferdig er det slutt på slumringen, da er det nemlig tid for å klatre rundt på mamma og pappa, utforske våre ører, neser, øyne og brystvorter og generelt marke seg rundt i senga. Når jeg blir lei av å bli sparket i min høygravide mage står jeg opp og dusjer. Når jeg er ferdig i dusjen er som regel min mann også lei av markingen og har stått opp og begynt å kle på ettåringen, evt overlater påkledningen til meg mens han selv tar seg en dusj. Etterpå er hun i lekegrinda mens jeg lager frokost til oss to (min mann spiser sjelden frokost). Så sitter vi og spiser frokost, og om det er en vanlig barnehagedag tar min mann med seg henne i barnehagen før han går på jobb.
![]() |
#24 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?
Samme her. Jeg synes det å stå opp er helt jævlig. Beklager, men jeg har ikke et mer beskrivende ord. Jeg tvinger meg opp og det går greit bare jeg får en dusj. Det er altså det første jeg gjør. Så steller jeg meg, kler på meg og spiser. Pusser tenner og går på jobb. Det tar i underkant av en time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Mannen står opp ca 06:30. Om ikke storebror allerede har krøpet opp i sengen til oss kommer han gjerne da. Like etter pleier vi å høre "alarmen" fra lillesøster sitt rom også. Begge ungene plasserers i dobbeltsengen, setter på tegnefilm og dusjer med døren åpen sånn at jeg kan se at de ikke finner på for mange sprell. Kler meg, sminker meg og prøver å få håret til å se noenlunde ut før jeg går på kjøkkenet for å lage matpakke til meg selv. Ungene kles på, og så bærer det til barnehagen (da er kl stort sett rundt 08). Er på jobb ca 08:30, spiser frokost og drikker te mens pc'en starter opp.
![]() |
#26 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?De dagene vi kan sove lenge vekker ungene meg klokken 06 og lurer på om det er lenge til det er mat og barnetv. De dagene vi må ut av døren må jeg slite to trøtte og sure unger opp av sengen.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Uten mann hjemme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Våkner hver morgen av en av ungene, gjerne i 06.30 tiden. Da er det pupp i senga før vi drar oss inn på badet. Steller ungene, sender de inn på storebror sitt rom for å leke. Så kan jeg stelle meg og ordner deretter på rommene vi har sovet i. Frokost ca 1 time etter vi har våknet.
![]() |
#29 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Klokken ringer 06.00, jeg snoozer. Klokken ringer 06.10, jeg snoozer igjen. Klokka på mobilen ringer 06.15, jeg snoozer den også.
![]() |
#30 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Pang sier det i rommet. Da går smokken i gulvet, og klokken er ca 07.00.
![]() |
#31 |
*_*
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg spretter opp av senga i ett eneste stort byks, stiller meg midt i leiligheten og hyler: HER BLIR DET LIV -RAI RAI! Da våkner mannen og begynner på første vers: "Endelig vart det helg/ har findressen klar og ei nyvaska skjort/ Her e inga tid å mest'/ om uka går seint så går helga alt for fort."
![]() |
![]() |
#32 |
Queen of intentions...
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?rajraj:
![]() |
#33 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Dagene starter som regel med at jeg åpner det ene øyelokket for å se om det stemmer at Lille er våken. De siste dagene har klokka vært ca. 6.30 og jeg er i koma. Hun løftes opp av sin seng og enten får hun pupp med en gang eller så legges hun ned ved siden av meg og jeg håper hun kan sove litt til. Av og til gjør hun det og av og til ikke. Da er det bare å stå opp, ta morgenstellet på henne. Legger henne på teppet hennes så hun kan leke, går så på badet for å vaske meg selv. Lager og spiser frokost mens jeg leser FP. Etter det tar vi dagen som den kommer med pupping, soving, trilleturer, leking og besøk. Ganske deilig å være i permisjon
![]() |
#34 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?rajraj: Mer! Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan resten av livet i en DDE-musikal arter seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Nykommer
Hvor: UK
![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Blir vekket mellom 6:30 og 7:30 av to vekkerklokker på henholdsvis 6 og 3 år, dette uavhengig av hverdag, helligdager eller ferier.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Jeg skulle ønske jeg hadde en start på dagen lik rajraj, men sannheten er at starten på dagen minner mistenkelig om den torsk beskriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Tja. Opp rundt 6-7-8. Eldste våkner somregel først, og ser ofte på barnetv el. mens jeg dusjer. Vesla våkner og ser tv elelr er på badet med meg, jeg steller meg selv, finner frem klær til eldste og steller og kler på minsta. Så er det ned å spise frokost, lage matpakker og ut døren etterhvert. Vi har god tid nå som jeg er sykmeldt. Men de er somregel i bhg, korte dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?
...ikke som din, ihvertfall!
![]() |
#40 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvordan starter du dagen din?Nå er jeg sykmeldt, så da er det rolige morgener her i huset. Ungene våkner mellom 07.30-09.00, og de har oppdaget NRK super. Så i stedet for å komme inn til meg, så lister de seg ned trappa og ser TV, helt til jeg får dratt meg opp av senga i nitida. Da får de frokosten sin foran TV'n, og jeg spiser min foran data'n. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|