Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ei ku, mange kyr, alle kyrne

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 12:02   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ei ku, mange kyr, alle kyrne

Det er vel egentlig lov å SI hva man vil, men ikke SKRIVE det?

Gammel 20-03-08, 12:10   #2
Solblomst
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nemlig.

Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:10   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er sant. Man kan si hva man vil, men det betyr ikke at alt man sier er riktig. Kaller man en fjordhest for en ponny er det feil. Er det snakk om dialektord er det annerledes.

Sier jeg "ei kyr" på min dialekt er det ikke feil å si, men hadde jeg pekt på en hest og kalt det for "ei kyr" hadde det absolutt blitt feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:16   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er sant. Man kan si hva man vil, men det betyr ikke at alt man sier er riktig. Kaller man en fjordhest for en ponny er det feil. Er det snakk om dialektord er det annerledes.

Sier jeg "ei kyr" på min dialekt er det ikke feil å si, men hadde jeg pekt på en hest og kalt det for "ei kyr" hadde det absolutt blitt feil.

Hehe ja, jeg mente nå mest dette med å si kyr kontra kuer.

Gammel 20-03-08, 19:26   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kaller man en fjordhest for en ponny er det feil.

Nuvel, nå finnes det ganske mange fjordhester som er under ponnigrensen (som er 147 cm, om jeg ikke husker feil), så helt feil er det ikke nødvendigvis!
*flisespikker*

Gammel 20-03-08, 21:13   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og hvor lett tror du det er å se forskjell da, sånn når man ikke har spesielt mye omgang med kuer og okser?

Se under dyrene, glitter, under.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Krøttera. :landsens ungmø:

Krettur, sa gamlingan heime. :litt eldre mø:
Kommer vel av kreatur.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 21:21   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Krettur, sa gamlingan heime. :litt eldre mø:
Kommer vel av kreatur.

Jepp, i likhet med "krøtter". "Kreaturene" skriver Hamsun, det er vel sånn han velger å skrive det som hovedpersonene hans sikkert egentlig kaller "kretturan" eller "krætturan".

Gammel 20-03-08, 21:28   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å holde meg på rimelig god avstand til alt storfe (se! jeg har lært!) og helst ikke titte under dem i det hele tatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 22:22   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg liker å holde meg på rimelig god avstand til alt storfe (se! jeg har lært!) og helst ikke titte under dem i det hele tatt.

Jur synes godt på betryggende avstand Glitter.
Skulle du derimot se noe annet dinglende under et eksemplar storfe, noe som ikke ser ut som jur ser du sannsynligvis en okse/stut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 21:38   #10
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Nuvel, nå finnes det ganske mange fjordhester som er under ponnigrensen (som er 147 cm, om jeg ikke husker feil), så helt feil er det ikke nødvendigvis!
*flisespikker*

Spikker litt på cm; det er 148

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 22:02   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Spikker litt på cm; det er 148

Takk, var usikker på den!

Svar

Emneord
byfolk, krøtter, ku, kuer, kyr, okser, storfe, ungmø

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.