Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan klarer dere det??

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 19:56   #1
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvordan klarer dere det??

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her er det nok helt i grenseland.

Til å beholde lykken da?

Gammel 07-11-06, 19:58   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Takk for inspirasjon, nå har jeg støvsuga gang og stue

Gammel 07-11-06, 20:18   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vaskehjelp er en fin ting men det tar jo ikke så lang tid her i huset før det er småbøssete igjen. Vi rydder ganske konstant, føler jeg, det er ikke et rom i huset som jeg kan gå inn i uten at jeg må rydde bort leker og dingser.
Det krever jammen meg innsats å holde huset ryddig, og uten vaskehjelp hadde jeg vært passe irritabel, jeg hater å vaske. Så er det de tonnene med vask man skal sortere, putte i maskinen, henge opp, sortere og legge vekk hver uke, man blir aldri arbeidsledig.
Men det er noe med det å kunne holde det sånn passe greit, så får man heller leve med at det aldri er perfekt eller helt flott(utenom når det er gjester på gang) før ungene er flyttet ut…
Jeg orker ihvertfall ikke å holde på sånn som min mor gjorde når vi var små, sto opp kl 5 for å gjøre husarbeid før jobben, lite hjelp fra min far og halvhysterisk når vi hadde selskap.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:23   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Klarer og klarer, jeg gjør nå så godt jeg kan. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å slappe av før det sånn jevnt over ryddig. Litt sånn Monica i Friends tendenser dessverre

Jeg klarer for eksempel ikke å spise middag før det er passe ryddig rundt meg, blir rastløs og stresset. Men for at ting ikke skal ta overhånd rydder jeg mye når jeg ellers er ute og går. Skal jeg på do, tar jeg med meg det som skal til kjøkkenet osv. Også har jeg sånn superrydding på 5 minutter innimellom.

Så sånn alt i alt går det greit, men i perioder er det kaos her og gitt. Og jeg blir flinkere og flinkere til å gi litt f...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:25   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg slapper utmerket av selv om det ser bomba ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:58   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer det ikke, rett og slett. Nå som vi så smått begynner med oppussing av nyhuset vurderer jeg å la kaos være kaos en stund her. Og krysse fingrene får at vi ikke får besøk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:48   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode rutiner og enige om at vi ikke trives med rot og bøss.
Alle ting har fast plass og skal tilbake dit.
Vi har litt forskjellige tålegrenser og tar ting etterhvert som det dukker opp, og jeg kan godt be far om å springe en tur med støvsugeren, mens jeg bretter og rydder klær.

Vi rydder etter alle måltider, mens vi lager mat og etter at vi har spist.

Rydder litt hver dag - etter at ungene er i seng, eller mens de sitter i badekaret.

Det er ryddig i skap og skuffer.

Vi er enige om at det må være ryddig og rent rundt oss for at det skal være trivelig, og overraskende besøk er alltid hyggelig (men det er ikke sikkert at det er servering til kaffen!).

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:41   #8
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Gode rutiner og enige om at vi ikke trives med rot og bøss.
Alle ting har fast plass og skal tilbake dit.
Vi har litt forskjellige tålegrenser og tar ting etterhvert som det dukker opp, og jeg kan godt be far om å springe en tur med støvsugeren, mens jeg bretter og rydder klær.

Vi rydder etter alle måltider, mens vi lager mat og etter at vi har spist.

Rydder litt hver dag - etter at ungene er i seng, eller mens de sitter i badekaret.

Det er ryddig i skap og skuffer.

Vi er enige om at det må være ryddig og rent rundt oss for at det skal være trivelig, og overraskende besøk er alltid hyggelig (men det er ikke sikkert at det er servering til kaffen!).

Slik er det hjemme hos oss også! Ikke noe vanskelig i det hele tatt! Startet faktisk med FlyLady i en periode, det var dette som fikk meg i gang.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:44   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber 100%, mannen jobber 121% og barna går på skole og i barnehage.

Neida, jeg rydder hele tiden. Jeg bruker prinsippet om at hver gang jeg reiser meg, så rydder jeg med meg noe til det rommet jeg skal. (hvis det hører hjemme der da, selvsagt)
Det funker kjempefint!

Jeg støvsuger og vasker gulv hver dag og da hoper det seg ikke så veldig opp.

Jeg er fornøyd og det er mannen også.

Gammel 08-11-06, 14:06   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg støvsuger og vasker gulv hver dag

Her var det mange flinke husmødre ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 14:14   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg støvsuger og vasker gulv hver dag og da hoper det seg ikke så veldig opp.

Jøss, med tre hunder må jeg støvsuge hver dag og jeg tørker også støv nesten daglig. Det er ei sol som kommer inn i lav høyde for tiden og avslører alt mulig rart. Men å vaske hus, gjør jeg når det trenges.

Gammel 08-11-06, 09:49   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

I perioder er det så mye å følge opp i forhold til ungene. Aktiviteter som de skal på, foreldremøter, samtaler osv. Da er det helt umulig å holde det rent og pent. Jeg har en fjortenåring som er en rotekopp uten sidestykke. Hun legger fra seg noe over alt. Jeg går etter og roper at hun må komme å ta etter seg.....grrrr...... skulle tro at hun da skjønte at det lønner seg å ta etter seg, men nei da..... Den teksten kisha fikk passer nok godt hos oss.

Verst er kjøkkenet. Vi har et kjøkken fra 1956 og det er svært dårlig med kjøkkenskap og benk. Det er det rommet som frustrerer meg mest. Jeg er glad i å lage mat, men blir ikke så inspirert når det er kaotisk. Vi har også det trangt når vi spiser. Så hvis kjøkkenet hadde blitt renovert så hadde nok mye blitt bedre.

Men er det noe mål at det skal våre SÅ rent å ryddig da? Det må da vises at vi bor der og? Vi skal leve også

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:31   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Både mannen min og jeg deler på det og tar det litt etter litt. Nå har jeg lungebetennnelse og skal ikke gjøre en shit.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.