Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 10:48   #81
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men selv med å gjøre det har jeg problemer med å se at levering noe særlig senere enn 8 fungerer hvis man har lyst på fellesmiddag i femtiden OG har litt vei til jobb OG har lyst på full arbeidsdag.

Fellesmiddag i femtiden er utelukket for oss, slik vi gjør det nå. Vi spiser middag i seks-/halv syv-tiden, og det er Podens siste måltid før leggetid.

Gammel 26-02-08, 10:54   #82
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

alfaMannen jobber fullt. Jeg leverer barna (eller han kommer innom på vei til et eller annet og plukker de med seg) ganske sent, han slutter på jobb 16, tar med barna hjem etter jobben, og hvis jeg da har vært smart og handlet så jeg kan lage middag til de kommer hjem, er det middag mellom fem og halvseks. Ellers går det en halvtimes tid til. Ungene har da spist frokost hjemme, formiddagsmat og ettermiddagsmat i barnehagen, middag hjemme og kveldstmat sånn 19-ish, hvis de er sultne da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:24   #83
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber i barnehage med ca 100 barn, og vi åpner 06.45. Ca kl 06.35 begynner bilene å komme til p-plassen, i håp om at de får komme inn (at vaskerene ikke har låst døra osv). Har alltid en del unger før 07, men storinnrykket skjer som regel mellom 7.30-08.15.
Jentene følger stort sett mine vakter i barnehagen, og noen ganger henter pappa'n.

Vi har så og si alltid unger til stengetid 16.30 - og noen ganger litt lenger...

Gammel 26-02-08, 11:39   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakket med en førskolelærer i helga, og hun sa de hadde alle ytterpunkter, også dem som hadde ungene der 11 timer (hele åpningstiden), og nektet barnehagen å la barna sove på dagtid, samme hvor trøtte de var, for de skulle i seng klokka 19.

Gammel 26-02-08, 13:04   #85
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

også dem som hadde ungene der 11 timer (hele åpningstiden), og nektet barnehagen å la barna sove på dagtid, samme hvor trøtte de var, for de skulle i seng klokka 19.

Det er trist å høre at det er slik, men for noen er det vel et "must" for å få tidskabalen til å gå opp. Jeg vet hvertfall selv at jeg ville ha gjort mitt for å unngå noe slikt.

Gammel 26-02-08, 13:28   #86
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er i den "priviligerte" situasjon at jeg jobber turnus, og leverer da snuppa mellom 0930-1100 de fleste dager, ca hver 6.uke jobber jeg 0800-1500, da må jeg levere 0730. Barnehagen åpner 0700. Pleier å være ca 5 barn på avdelingen de dagene jeg leverer 0730.
50% av tiden er hun hos pappaen, han leverer ca 0750.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:36   #87
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg snakket med en førskolelærer i helga, og hun sa de hadde alle ytterpunkter, også dem som hadde ungene der 11 timer (hele åpningstiden), og nektet barnehagen å la barna sove på dagtid, samme hvor trøtte de var, for de skulle i seng klokka 19.

Det er tragisk hvis noen kommuner tillater 11 timer per dag. I Oslo kommune er det maks 9 timer per dag som er lovlig oppholdstid. 11 timer x 5 dager = 55 timer per uke, det burde rett og slett ikke være lovlig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 13:39   #88
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Blir vel meg det da. De er i barnehagen fra kl. 7 til kl. 16.30 hver dag og vi vil helst ikke at minstemann skal sove på dagen fordi da holder han leven til omtrent halv et...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:18   #89
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen til poden er åpen fra 07:30 til 16:30.
Når jeg er på den ordentlige jobben min, blir han levert mellom 07:30 og 08:00, og hentet mellom 16:00 og 16:30. Det kommer litt an på - men vi prøver alltid å hente ham så tidlig som mulig.
Når jeg er på den andre jobben min, kan vi gjerne komme dinglende til frokost kl 09, og hente ham i 15-tiden. Tidligere enn det er ikke vits å hente ham; han stortrives med å være ute og leke.

Gammel 26-02-08, 15:50   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Har barnehagene lang åpningstid?

Hos oss er barnehagen åpen til 1700, og de aller fleste blir hentet fra rundt 1600. Den siste halvtimen er det kanskje 3-5 barn igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 16:15   #91
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis mange leverer sent så må det vel ha med arbeidstiden til foreldrene å gjøre? Hvis begge foreldre jobber fullt og har litt reisevei til jobb er det jo begrenset hvor kort man klarer å gjøre dagene selv om man flekser.

Når mannen leverer poden i barnehagen, leverer han like etter at den åpner klokken 7.30. Da henter jeg cirka 16.30. Når jeg leverer, leverer jeg ca. klokken 8. Da henter mannen nærmere 17. Jeg skulle gjerne gitt poden litt kortere dager, men vi har begge laaaaang reisevei. Men jeg tror vi sliter mer med det enn det poden gjør. Han er like blid heldigvis.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 13:19   #92
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Vi leverer ca kl 8 og henter igjen ca 15.30. Jeg synes det er lange dager for henne, men vi deler oss sånn at jeg leverer og han henter.

Gammel 26-03-08, 13:24   #93
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leverer relativt sjelden, men hun pleier å være i barnehagen rundt åtte. Hun er aldri først.

Gammel 26-03-08, 13:43   #94
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi deler oss ikke ettersom vi bare har en bil og barnehagen er for langt unna til at det er praktisk å gå. Mannen både leverer og henter.

Samme her.

Mann har nytt jobb der han bruker bilen på jobb,de har ikke firmabiler,men får godtgjørelser osv.
Og vi har ikke rå å ha to biler.
Mann begynner nå kl8 og slutter 16,så turbo er der fra kvart på 8 til kvart over 4.
Er et godt stykke å gå tilbarnehagen,og umulig nå på vinteren.
Jeg har middag ferdig når de kommer hjem.
Hvordan det blir til høsten blir spennende.
2 som skal i bhg,og jeg på skole\praksis..

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Barehagen er åpen 6.45 til 16.45
kl 6.45 brukes det bare å bli levert en 2-3 unger.
Mange her som begynner kl 7 på jobb. sånn som mann før.
Men mestparten begynner 8. så 7.30 til kl 8kommer de fleste.

Vi er i en privat bhg med 25 på stor og 14 på lille avdeliga

Gammel 26-03-08, 13:54   #95
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen ligger såpass langt unna at det blir mannen min som må levere på vei til jobb og hente dem på vei tilbake, ettersom han kjører og jeg ikke gjør det.
Da er de i barnehagen i 8-tiden, og blir hentet i 16-tiden.

Gammel 27-03-08, 13:18   #96
Zianta
Nybegynner

Zianta sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Zianta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barnehagen har åpent fra 7-17.
Mannen jobber i Oslo og reiser senest kl. 06:15 og er sjelden hjemme før 16-16:30.
Derfor blir det jeg som både leverer og henter.
Jeg leverer rundt kl. 7.30, og da er det som regel 2-3 andre der allerede (jeg begynner på jobb kl. 8)
Har inntrykk av at de fleste blir levert mellom 7:45-8:30
Det serveres frokost fra 7-9:30 og så begynner fellesaktiviteter etter det.
Han spiser alltid frokost i b.hagen, for hjemme så vil han ikke ha noe.
Jeg er ferdig på jobb 15:30, og er i barnehagen litt før 16.
Da er han som regel ikke klar for å dra hjem, og jeg bruker alt fra 10-30 min på å få han med meg hjem.

Zianta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.