Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking inne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du inne hos deg selv?
Ja, det er da mitt hjem 4 2,35%
Når jeg er alene hjemme 2 1,18%
Bare når det er fest 4 2,35%
Ja, men bare på et bestemt sted/i et eget rom 7 4,12%
Ja, når ungene har lagt seg/er borte 2 1,18%
Ja, i smug 0 0%
Ikke jeg, men samboer/ektefelle gjør 1 0,59%
Røyker ut av vinduet 1 0,59%
Hæ? 43 25,29%
Nei 120 70,59%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 22:16   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking inne

Hæ? og Nei i den rekkefølgen. Selvfølgelig ikke, kunne også vært et alternativ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:16   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg røyker ikke, og ville ikke røyket inne i hovedetasjen hvis jeg gjorde det.

Men vi har et filmrom i kjelleren hvor det hender vi sitter og tar oss en røyk selv om vi ikke røyker fast, men det kommer ikke antydning til lukt opp til hovedetasjen der barna befinner seg og der vi oppholder oss til vanlig.

Enten røyker man, eller så røyker man ikke, altså.

Gammel 02-04-08, 22:17   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg røyker ikke lenger. Mannen røyker, men han røyker selvsagt ute.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:17   #24
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi røyker ikke, og ingen får røyke inne hos oss.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:20   #25
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Etter at jeg fikk barn, har det ikke vaert röyking inne hos oss - hverken vi selv (feströykere) eller gjester faar lov til det. Dette er for meg en selvfölge - like selvfölgelig som at vi selvsagt röykte inne tidligere da vi bare hadde oss selv aa tenke paa. Klart vi gjorde det i vaart eget hjem. Bortsett fra hvis vi hadde barn paa besök, saaklart.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:21   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig enig i det, men i og med jeg ikke har tatt meg en røyk på 1,5 år (svangerskap og amming) så ser jeg ikke på meg selv som en røyker. Skrev vel ikke noe om tidsangivelsen i innlegget mitt, da. Syns selv at jeg pjattet for mye om for lite, så jeg kuttet det ut.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:24   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Egentlig enig i det, men i og med jeg ikke har tatt meg en røyk på 1,5 år (svangerskap og amming) så ser jeg ikke på meg selv som en røyker. Skrev vel ikke noe om tidsangivelsen i innlegget mitt, da. Syns selv at jeg pjattet for mye om for lite, så jeg kuttet det ut.

Man kan da aldri pjatte for mye om for lite?

Hvis du ikke har røyket på halvannet år hadde ikke jeg heller kalt deg en røyker, men om det hadde vært en uke siden sist lissom, og du hadde planer om en sigg igjen om et par dager, så hadde jeg satt røykestempelet på deg.

Gammel 02-04-08, 22:27   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg røyker ikke. Jeg festrøyka en (litt lang) periode for noen år siden, men da var jeg uten mann og barn så da ble det røykt inne. Nå røyker ingen inne i vår leilighet, skal det røykes får de som røyker gå ut.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:30   #29
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det har ikke blitt røyket inne siden før vi fikk barn. Og jeg kunne ikke tenke meg det til fest engang, men jeg reagerer ikke spesielt på at folk uten barn gjør det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:32   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her røyker ingen, verken inne eller ute. Det er fullstendig uaktuelt at noen skulle få røyke her i det hele tatt. Jeg blir kvalm bare ved tanken. Og jeg blir enda mer kvalm av folk som røyker i bilen.

Egentlig er det rart hvordan holdningene våre til røyking er snudd på noen år. Da jeg var liten, røyket jo de aller fleste røykere innendørs, enten de hadde barn eller ikke.

Gammel 02-04-08, 22:33   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Da jeg var liten, røyket jo de aller fleste røykere innendørs, enten de hadde barn eller ikke.

Og det gikk bra med oss...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:34   #32
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Svarte hæ jeg. Utrolig hvordan holdningene har endret seg hos folk fra jeg var yngre! Da var det jo til og med lov til å røyke i fellesareal i kjøpesentre Og ikke minst inne på flyet r en gang til!

Jeg satt og tenkte på det samme her forleden. Jeg husker godt bursdagene i mammas familie. Der åtte tanter og åtte onkler sitter og nirøyker på ei lita stue, mens vi ungene leker i tåka på gulvet.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:36   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Her røyker ingen, verken inne eller ute. Det er fullstendig uaktuelt at noen skulle få røyke her i det hele tatt. Jeg blir kvalm bare ved tanken. Og jeg blir enda mer kvalm av folk som røyker i bilen.

Opprinnelig lagt inn av LilleT

Egentlig er det rart hvordan holdningene våre til røyking er snudd på noen år. Da jeg var liten, røyket jo de aller fleste røykere innendørs, enten de hadde barn eller ikke.

Det gjorde (og gjør) faren min også, både inne og i bilen. Det er en av hovedgrunnene til at jeg er så fanatisk som jeg er - jeg kan når som helst fremkalle kvalmefornemmelsen fra barndommen.

Gammel 02-04-08, 22:39   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også har kjempeproblemer med å beherske meg når jeg ser folk røyke i bil, med barn i baksetet. Jeg husker så inderlig godt hvor jæv(piip) det var å sitte baki bilen mens mor og far satt foran og dampet på hver sin sigarett.

Ellers er vi takk og lov røykfrie her i heimen, og ingen, absolutt ingen, får lov å røyke inne hos oss.

Gammel 02-04-08, 22:39   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(...), men om det hadde vært en uke siden sist lissom, og du hadde planer om en sigg igjen om et par dager, så hadde jeg satt røykestempelet på deg.

Hmmm. Interessant. Du ser forskjell på en som røyker 2 ganger i mnd og en som røyker 20 om dagen?
Jeg er nemlig en sånn som røyker litt på fest, og en sykt sjelden gang etter et bedre måltid. Det kan gå ukesvis mellom hver røyk, og jeg har aldri abstinenser.
Jeg har valgt å unne meg de få sigarettene, men kaller meg jo ikke røyker.

Jeg fester ikke hver mnd heller for ordens skyld.

Og til hovedspørsmålet: de yderst få røykene etter bedre måltider (kanskje 8-10 i året) foregår under kjøkkenviften med full speed.

Gammel 02-04-08, 22:39   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det gjorde (og gjør) faren min også, både inne og i bilen. Det er en av hovedgrunnene til at jeg er så fanatisk som jeg er - jeg kan når som helst fremkalle kvalmefornemmelsen fra barndommen.

Faren min røyket da jeg var liten. Siden mamma alltid har vært helt ekstremt allergisk for sigarettrøyk, røyket han på kjøkkenet (blæh!) med vinduet åpent og døra til resten av leiligheten igjen. Det var aldri snakk om at han kunne gå ut for å røyke.

Gammel 02-04-08, 22:39   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Og det gikk bra med oss...

Å? Kjenner du ingen med astma, allergier, KOLS, lungekreft, eller noe?

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:40   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som røyker ute og ikke skifter klær/dusjer for hver gang har barn som har en konsentrasjon av 10 x mer nikotin i kroppen enn de barn som har foreldre som ikke røyker i det hele tatt.

Gammel 02-04-08, 22:42   #39
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg røyker ikke, og hadde jeg gjort det hadde jeg gått på terassen for å røyke. Ingen får røyke inne hos oss nå som vi har barn. Den regelen er ufravikelig.
Jeg synes for øvrig det burde finnes et vern for barn mot passiv røyking, altså forbud mot røyking i hjem der det finnes mindreårige barn. Jeg vet at en del reagerer på dette og hyler opp om overformynderi og hva_har_du. Sjøl synes jeg det er merkelig å mene at voksnes rett til å bestemme i egen heim skal trone over retten til barns helse. At det vil være vanskelig å håndheve er en annen sak, men jeg tror det dog kan ha innvirkning på folks holdninger (i alle fall for enkelte av de som ennå ikke har skjønt det).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:42   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor forsøkte å smugrøyke en gang i leiligheta jeg leide da jeg var ung og fri og bodde i Oslo. Hun gjemte seg på doen, og trodde jeg ikke ville oppdage det. Steike hvor hoppende gal jeg ble - fy søren som det lukter død og fordervelse når noen har røyka på do.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.