Sv: Jeg har forelsket meg og får henne ikke ut av tankene
Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.
Planen min var også å få omplaseringskatt neste gang vi skulle ha katt igjen. (ja vi skal det engang skjønner du. )
Men denne katten trenger jo også et godt hjem, men er vi det? Jeg er dillemor som bare det, men er usikker pga. barna. De har jo godt av å vokse opp med et dyr har de ikke? Lære seg å håndtere et dyr og være snill med dem.
Nei uff, nå snakker jeg meg opp her. Tror ikke mannen er helt på min bølgelengde angående å få katt igjen.
Jeg har også tid til å ta meg godt av henne, er jo hjemmeværende.
Motargumenter er kattebæsj kanskje overalt. Jeg vil ikke ha katt i 2 etg. hvordan lære henne det?
Kattehår er et mareritt, spesielt lanhåret kattehår. De sitter jo som lim.
Dyrlegeregninger(forrige katt var veldig syk og hun kostet faktisk veldig mye, men selvfølgelig vel verdt det.)
Man blir litt låst med tanke på ferier, men vi reiser fint lite. Er på hytta og dit tar vi alltid katta med.
Jeg synes det fungerer fint med katten og vår 4-åring iallefall. Vil gjerne han skal vokse opp med dyr, og synes katt er ett god alternativ. (Vi er ikke hundemennesker, og katten får sønnen mye kontakt med). Synes ikke det er så mye jobb med katt, mest kos. Katten vår var 5mnd og husren da vi fikk den. Ikke noe bæsj, og lite hår egentlig (men den er korthåret da). Utfordringen vår har vært å få katten til å ikke gå på bordet, men det ser det ut som den skjønner nå. Så mulig man kan lære dem å bare være i en etasje.
Vi kommer også å ta katten med på hytta, ellers skal vi ha den i losji på fod-gården hvor vi hentet ham. Det er like ved der vi bor, og de tar imot omplasserte katter for ferieopphold.
Veterinærutgifter må man vel regne med ja, har allerede lagt igjen noen tusen i kastrering, chiping og vaksinering.
|