Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 15:19   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir man i gave (konfirmasjon) til nevø eller niese?

Jeg har fire nesten jevnaldrende nieser. Jeg ønsker ikke å gi mer til de to jeg er fadder til enn til de to andre. Det har aldri vært lagt stor vekt på at jeg er fadder til den og den, men ikke til den og den, så derfor synes jeg det er mest natulig at de får samme sum alle fire

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:35   #42
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi har gitt 500,-,men det er noen år siden siste konfirmant. I dag hadde jeg nok lagt meg på 750,-.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:40   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

eg synes det er helt greit å ønske seg dyre ting når man ønsker seg det jeg. Når vi ønsker oss dyre ting til poden, så er det jo for at folk kan spleise på det dersom de skulle ha lyst til å kjøpe det. Om de synes det er frekt, så sier vel det mest om tankegangen deres? Vi passer alltid på å ha både dyre og billigere ønsker.

I dette tilfellet forsto jeg det som om det kun var dyre ønsker, og det syns jeg også er ganske frekt. Jeg syns man kan ønske seg ting over en skala prismessig, spesielt der hvor spleising er umulig.

Jeg tror jeg hadde gitt noe for rundt 500,- eller cash, hvis ingenting på ønskelista passet det budsjettet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:51   #44
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ojsann, ser at vi går litt utenom det som er vanlig. Vi gir 2 000 kroner i penger og har kjøpt Georg Jensen kortholder i stål i tillegg. Dette har vi gjort til de to som er konfirmert og kommer til å følge det opp på de neste også.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:54   #45
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Her har vi kjøpt diamantring, de har gjerne tilbud rundt konfirmasjonstider og det er en tidløs gave.

Gammel 04-04-08, 15:54   #46
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Til jentene altså, har ikke helt funnet pene diamantringer til gutter enda

Gammel 04-04-08, 18:13   #47
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

800,-pleier vi å gi.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 19:33   #48
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nevøen min skal konfirmeres til neste år og da regner jeg med at vi gir 1000 kr.

Gammel 04-04-08, 19:38   #49
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har gitt 700 kr til niesene som er konfirmert. Mulig vi justerer prisen litt til de siste,da det er noen år mellom dem. 700 kr er vel neppe like mye verdt om 15 år som de var for få år siden.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 19:48   #50
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har pleid å gi mellom 500-1000 kr. Hvis vi har gitt 500,- i penger, så har vi pleid å kjøpe en liten ting ekstra, men det er strengt tatt unødvendig, synes 500,- er evig nok, jeg.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:03   #51
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste nevøen vår skal konfirmeres nå i mai. Jeg tenkte at han skulle få kr 1000,- fra oss fem. (Jeg er fadder også til han.) Vi er egentlig liten familie, og vi har kun 2 nevøer på min side og ei niese på mannen sin side. Tror jeg hadde tenkt litt annerledes på det om det hadde vært snakk om at vi hadde mellom 5-10 nevøer og nieser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 05:08   #52
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Alle nevøer og nieser på min side er konfrmert for lenge siden, den siste ble det for 11 år siden.... (hun er forøvrig fadder på den yngste vår)
På min side er det barne til nevøer og nieser som skal til pers nå, i allefall 1. Ellers er samtlige av de på alder med mine egene barn.

På mannens side er det nevøer og nieser som konfirmeres, elelr det er bare 2 igjen, etter at 3 allerede har blitt det. De som er igjen er 1 år yngre en vår eldste.

Både jeg og mannen min er yngst i hver vår søskenflokk, jeg er mere atpåklatt en han, da jeg er eneste barn mine foreldre har sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.