|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er dette barnehagens oppgave?
Selvfølgelig er det en ting barnehagen kan ta opp med foreldrene, hvis dette er noe som hemmer barnet i lek i barnehagen f.eks. Men jeg ser det ikke som barnehagens oppgave å på noen måte slanke barnet, oppdra foreldrene eller ta kontakt med helsesøster, med mindre det er snakk om tydelig omsorgssvikt. Jeg tror ikke alle barn som er litt for tunge er utsatt for omsorgssvikt, dårlig kosthold eller har dumme foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette barnehagens oppgave?
Nei, med det gjer då heller ikkje eg. Her var det snakk om overvekt - ikkje barn som er litt tunge. Å ta det opp betyr slett ikkje å vifte med peikefingeren og komme med ein formanande tale. Det kan også vere å ta det opp på ein audmjuk, spørjande og respektfull måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vaklende
|
![]() Sv: Er dette barnehagens oppgave?Jeg synes ikke poenget er overvekt i barnehagesammenheng. Men de konsekvensene som eventuelt reduserer barnets fungering og trivsel mener jeg er naturlig at barnehagen tar opp. De fleste barnehager bruker vel et skjema utgangspunkt for observasjoner og foreldresamtaler? I feks TRAS er det deler som klart gir utgangspunkt for å ta opp at barnet ikke henger med i leken og lignende. Det synes jeg er naturlig at barnehagen tar med og informerer foreldrene om. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|