Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 19:57   #121
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Jeg fikk høre ute på byen en gang at jeg var så tynn at ribbeina vistes utenpå jakken min og det var noe av det jævligste han hadde sett. Jeg bråsnudde, gikk tilbake til han og løy om at jeg kunne ikke for at jeg var tynn for jeg hadde en alvorlig sykdom. Jeg var full, så var bare noe jeg kom på der og da. Han ble veldig flau og unnskyldte bare verre. Tror han tenker seg om en gang eller to før han slenger i vei en slik kommentar igjen.

Gammel 04-04-08, 21:31   #122
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Sjokkert over de ekkle komtentarene noen har fått her.

Jeg var på fest en gang og jeg hadde drukket en del øl, da en kamerat av meg spurte så pent om jeg var gravid igjen. NICE.

En annen gang, dette var på den lokale puben her. Kom bort en og sa rett frem at jeg hadde den største rompa i kommunen. Frekking, glefset i fra meg noen hissige gloser da.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:40   #123
LinKa
Passiv

Standard

.....

Sist redigert av LinKa : 18-11-08 kl 20:36.
  Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:28   #124
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg har fått utrolig mange stygge kommentarer ang. vekta mi helt fra jeg var ti år. 99% kom fra min mor. Jeg orker ikke å gjengi dem her, men mange er på linje med de verste som er nevnt her i tråden. I fjor sommer (4 mnd på vei med Stutt-tjukken) fikk jeg nok etter femten år med regelrett sjikane. Jeg begynte å storgrine, og deretter ga jeg henne en ørefik så det sang. Hun har holdt kjeft siden.

Skjønner at det er veldig sårende, er i samme båt selv, men hvorfor kaller du barnet ditt for "Stutt-tjukken", når du selv vet hvor sårende det er?

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:40   #125
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Skjønner at det er veldig sårende, er i samme båt selv, men hvorfor kaller du barnet ditt for "Stutt-tjukken", når du selv vet hvor sårende det er?

Det er et nick som kun brukes på nett, fordi jeg ikke har lyst å bruke navnene til ungene mine. Jeg går ikke akkurat rundt og KALLER han for det.

De heter Stælken og Stutt-tjukken på nett fordi den ene er tynn som en strek og den andre er skikkelig babybollerund.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:47   #126
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er et nick som kun brukes på nett, fordi jeg ikke har lyst å bruke navnene til ungene mine. Jeg går ikke akkurat rundt og KALLER han for det.

De heter Stælken og Stutt-tjukken på nett fordi den ene er tynn som en strek og den andre er skikkelig babybollerund.

Men hvorfor gi kallenavn på ungene basert på kroppsfasong og vekt? Er ikke det litt motsigende?

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 23:09   #127
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde slanket bort litt over 20 kilo. En kollega av meg klarer da å lire av seg "ja, du skjønner; du trenger jo ikke være singel for alltid. Nå som du blir litt eldre, så finner du sikkert en mann som liker fyldige damer". Det verste var vel egentlig at han mente det som et positivt utsagn.

Gammel 04-04-08, 23:49   #128
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Men hvorfor gi kallenavn på ungene basert på kroppsfasong og vekt? Er ikke det litt motsigende?

Jeg tror kanskje ikke du og jeg har samme form for humor. Eldstegutten min ER tynn, og minsten ER rund. De er forskjellige på alle måter. At jeg velger å markere dette i signaturen min på et nettforum på en humoristisk måte, er for meg overhodet ikke det samme som å sjikanere dem slik min mor gjorde mot meg. Jeg kommenterer ALDRI slikt høyt så ungene hører på. Hvis de skal ta seg nær av det, må de lese her inne, og det tviler jeg sterkt på at noensinne skjer.

Gammel 05-04-08, 00:36   #129
Oschi
Nykommer

Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Jeg tror kanskje ikke du og jeg har samme form for humor. Eldstegutten min ER tynn, og minsten ER rund. De er forskjellige på alle måter. At jeg velger å markere dette i signaturen min på et nettforum på en humoristisk måte, er for meg overhodet ikke det samme som å sjikanere dem slik min mor gjorde mot meg. Jeg kommenterer ALDRI slikt høyt så ungene hører på. Hvis de skal ta seg nær av det, må de lese her inne, og det tviler jeg sterkt på at noensinne skjer.

ser humoren på en måte. Samtidig må jeg innrømme at du tenker kropp og utseende, ikke personlighet.

Gammel 05-04-08, 00:38   #130
Lorien
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Oschi, her.

ser humoren på en måte. Samtidig må jeg innrømme at du tenker kropp og utseende, ikke personlighet.

Jeg har jo markert personligheten også da, med en smiley.
Helt dønn ærlig talt, så kjenner jeg at jeg gir litt blanke i hva folk her inne mener og syns om signaturen min. De som kjenner meg, skjønner humoren, det får holde.

Gammel 05-04-08, 15:01   #131
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jo markert personligheten også da, med en smiley.
Helt dønn ærlig talt, så kjenner jeg at jeg gir litt blanke i hva folk her inne mener og syns om signaturen min. De som kjenner meg, skjønner humoren, det får holde.

Jeg skjønner det.
Jeg synes det er vel mye å legge i en sånn signatur.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:09   #132
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har blitt spurt om å være gravid.

En gang fortalte jeg en veninne at min matchvekt var 68 kg og at jeg hadde lyst ned dit. Da sa hun "hvor høy er du da?" og noe mer jeg ikke husker. Men tonefall og det hun sa var helt tydelig at hun syns 68 kg var skrekkelig mye.

Det syns jeg var sårende. For da skjønte jeg at hun måtte syntes jeg var ganske feit nå gitt at jeg er 7 kg tyngre enn det.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:15   #133
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Har fått endel kommentarer opp gjennom årene.

"det skrangle når du går"
"øy, man kan jo telle ribbena dine"
"au, du er vond å ligge oppå, for hoftebena dine stikker så langt ut"

Etc...

Men jeg har aldri sett på det som stygge kommentarer da, og ikke tatt meg nær av det.

* Du kan umulig ha mer enn en stripe i pysjamasen.
* Du trenger jo IKKE BH.
* HERREGUD så tynn du er!
* Du er så tynn at det blir plystrelyd når det blåser.

Nå som jeg har noen kilo for mye er det ingen som sier noe, men da jeg var tynn (45-50 kg og 170 cm) var det stadig noen som hadde noe å melde i forhold til vekten/kroppen min.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:16   #134
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir helt satt ut av hva folk kan finne på å si til andre mennesker. Er det virkelig mulig å være så stokk dum? Jo jeg skjønner jo at det faktiskt er mulig.

Jeg har vel ikke fått noe direkte kommentarer på vekt, da jeg alltid har vært slank, selv om jeg nå sliter med noen kg. jeg gjerne skulle vært kvitt.

Jeg var på klassetreff for noen år siden, og jeg hadde ikke sett noen av disse på vel 20 år. Jeg presenterte meg for noen av mine tidligere klassekamerater, og en av de utbrøt: Men du var jo stygg! Han var oppriktig sjokkert stakkars, og forsøkte å ro seg i land med: Men du hadde skolens fineste kropp altså. Ehh...åkææi..Den kommentarer hjalp ikke så mye egentlig. Hva sier man da? Egentlig tror jeg det var ett kompliment, men jeg tok med meg Amaronen min og gikk.

Gammel 06-04-08, 16:58   #135
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Guuud, så tynn du er", og lignende i den stilen har jeg fått høre uavbrutt i årtier. Man blir lei!

I forrige uke traff jeg en gammel bekjent som sa:
"Så frisk og flott du ser ut!".

Jeg svarte at jeg har fått noen flere kilo siden sist vi møttes, hvorpå han sa:
"Ja, det ser jeg, er du gravid?"

Synes den var litt søt da, så den kommer ikke i kategorien verste kommentar i forhold til vekt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:01   #136
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En kollega spurte:
"Har du lagt inn silikon?"

(Eh ...Vi sees daglig på jobben.)
Jeg sa:
"Ja, fikk gjort det sist helg."

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
overvekt, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.