Sv: OL-ilden sløkt i Paris
Opprinnelig lagt inn av Embs, her.
Så kan man alltid være litt oppgitt over at nå skal "alle" engasjere seg i mangel på menneskerettigheter i Kina, og for en stund siden gikk "alle" i rødt på samme dag pga forholdene i Burma, men sånn er verden.
Ja, og hva er skjedd i Burma siden? Hvilke konsekvenser fikk den "røde dagen".
Det er selvfølgelig forskjellig fokus hos hver enkelt på hva man opplever som viktig. For meg personlig teller det mer at noe gjøres, enn at "verden blir oppmerksom på hva som skjer". Jeg personlig vil heller gi en sum til Røde kors, leger uten grenser etc enn å gå i rød t-sjorte eller slukke OL-ilden. Jeg vet fra tidligere diskusjoner på FP at det er veldig mange som er uenig med meg, jeg antar at grunnen til at man ser forskjellig på slike ting har med personlighet å gjøre. Jeg går med på at i personlige relasjoner kan det godt være "tanken som teller", men når det gjelder politiske aksjoner, u-hjelp og lignende er det etter min mening bare handling eller aksjoner som fører til handling som teller.