|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul
Når jeg inviterer eller blir invitert bort på julemiddag spiser jeg det jeg får. Om det er ribbe, lutefisk:grøss:, pinnekjøtt, stek, kylling, kalkun eller hva som helst ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
awesom
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg kunne likegodt spist grandis på julaften , maten er ikke avgjørende for hvor koselig julaften er for meg.
![]() |
#43 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg følger denne tråden med stor interesse. Det har aldri falt meg inn at folk helt alvorlig kan synes det er greit å ta med seg egen mat fordi man ikke liker det som skal serveres i selskap! Jeg hadde blitt dødelig fornærmet dersom noen hadde med seg egen mat når jeg hadde invitert til selskap.
![]() |
#44 |
Passiv
|
Du så enig jeg er med det... Når det gjelder julaften skulle jeg gjerne fremdeles vært barnet som kommer hjem til mor og en nydelig julemiddag, hvert eneste år... |
![]() |
![]() |
#45 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg synes også det er noe fjernt å lage alle julemiddager som finnes, i høflighetens navn. Jeg er derimot enig med Skilpadda, som prøver å lage mat hun vet gjestene vil sette pris på. Når det gjelder allergi, vegetarianere o.l., hadde jeg satt pris på å høre om dette i forkant, så jeg kunne funnet på noe spennende til de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg forlanger GOD mat på julaften!! Det være seg ribbe, pinnekjøtt, kalkun eller annen god julemat! Fisk er jeg veldig glad i , men jeg kunne ikke tenke meg å spise det på julaften!! Heldigvis er alle i både min og mannens familie meget dyktige kokker!
![]() |
#47 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julOm man takker ja til invitasjonen, så spiser man det man får servert så lenge det ikke strider mot ens religion, man er allergisk eller vegetarianer.
![]() |
#48 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julJeg synes ærlig talt at Sitron har et poeng jeg. Hvis en muslim på heite livet skal blande seg inn i julefeiringen får han tåle både ribbe og marsipangriser. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å spise det selv, men at ikke andre skal få spise det synes jeg blir for teit. Sorry! Det er jul og muslimer har ikke egne juletradisjoner andre skal måtte ta hensyn til.
![]() |
#49 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må si meg enig med Canisa. Det er nok dager i jula til at alle kan få spist "sin" julemat. Er det så nøye om det blir på selve julaften?
![]() |
#50 |
er grønn og fin.
|
Skriver under på denne.
![]() |
#51 |
Absolut ateist
|
Ja, for meg er det veldig nøye. Julen begynner ikke når sølvguttene synger, men når pinnekjøttlukten brer seg i huset. Jeg kan ikke begripe hvordan det kan være jul, for meg, uten. Pakkene er ett fett, men å sette pinnekjøttet på bordet er nesten religiøst. Og det er like godt, hvert eneste år.
![]() |
#52 |
flisespikker
|
"Blande seg inn i julefeiringen"?
![]() |
#54 |
Absolut ateist
|
Enda ett poeng mot hans fasthet i troen.
![]() |
#57 |
flisespikker
|
Nei, jeg synes bare det blir så meningsløst å skulle vurdere hvor "god muslim" denne svigerfaren er. Spiller det noen rolle? Jeg mener at man må respektere at folk selv velger hvordan de vil feire jul - uansett hva som er bakgrunnen for valgene deres - dersom man takker ja til å feire jul sammen med dem. Og så mener jeg at det er uhøflig å ta med seg egen mat når man skal i middagsselskap (som noen, kanskje ikke helt seriøst, foreslo), og så synes jeg det er storforlangende og ganske vrangt å mene at man skal være forpliktet til å lage flere julemiddager for at alle gjestene skal få det de er vant til å spise.
![]() |
#58 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til julDet spiller en rolle når det diskuteres på bakgrunn av hans religion.
![]() |
#60 |
flisespikker
|
Jeg er uenig i at det at en muslim er gift med en ikke-muslim, eller det at han inviterer til juleselskap, betyr at man ikke trenger å respektere at han ikke ønsker å servere svinekjøtt.
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|