Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp meg å velge "bunad"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken bunad skal Ruska få ?
Veslemøy 15 17,65%
Martine 44 51,76%
Rondastakk 24 28,24%
Dropp det 2 2,35%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 10:03   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp meg å velge "bunad"

Oldemor har lovet Ruska bunad til 17.mai

Veslemøybunad- denne er i ull

Eller

Martinebunad- i bomull

Eller

Rondestakk - i bomull

Gammel 09-04-08, 10:05   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å velge "bunad"

Jeg ville valgt Rondestakken

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:07   #3
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg vurderer Martine til Storemor.

Gammel 09-04-08, 10:08   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forskjeller i hvor lenge draktene kan brukes?

Gammel 09-04-08, 10:12   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det forskjeller i hvor lenge draktene kan brukes?

Tenker du på størrelse ?
Det eneste er rondestakken som kan legges ned 7 cm pga falden på stakken.

Jeg har mest lyst på Martine, tror jeg

Gammel 09-04-08, 10:14   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenker på størrelse og mulighet for å legge ned slik at den kan brukes lenge.

Jeg likte best Martine og Rondastakken, men ville valgt Rondastakken hvis det er den eneste som kan legges ned.

Gammel 09-04-08, 10:21   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Jeg likte best Martine og Rondastakken, men ville valgt Rondastakken hvis det er den eneste som kan legges ned.

Det eneste jeg ikke liker med Rondastakken er rødfargen, den virker veldig skarp. Jeg hadde denne i ekte vare som liten, og den var ikke så skrikende rød. Er redd det skal se veldig fake ut.

Gammel 09-04-08, 10:24   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står det helt likt. Dette hjalp tenker jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:29   #9
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Martine

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:29   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det eneste jeg ikke liker med Rondastakken er rødfargen, den virker veldig skarp. Jeg hadde denne i ekte vare som liten, og den var ikke så skrikende rød. Er redd det skal se veldig fake ut.

Jeg syntes den så fake ut, men nå er jeg vokst opp med Rondastakk selv og Lillemor har og en som er original. Jeg synes Martine var fin.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:31   #11
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Martine

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:39   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ser Rondastakken fake ut i RL også? Tenkte kanskje det var lyssettingen som ødela litt - akkurat som rødvin på film ser ut som bringebærsaft.

Gammel 09-04-08, 10:41   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte best Martine.

Og nesten alle bunader kan legger ned om man er villig til å ha litt lag på lag første årene. Jeg hadde samme bunad fra jeg var 6 til 12. I livet var det 20cm nedbrettet under stakken første årene og det ble syd ned og dampet etter hver som jeg vokste.

I sidene gjør man det samme. noen cm på hver side som man spretter opp og syr sammen litt lenger ute. og så damper mann. Da blir ikke ekte drakt like dyrt som folk skal ha det til.

Ask sin har han brukt fra han var 5mnd gammel. er forsatt 5 cm å sy den ut i livet før vi går over på neste størrelse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 10:41   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Ser Rondastakken fake ut i RL også? Tenkte kanskje det var lyssettingen som ødela litt - akkurat som rødvin på film ser ut som bringebærsaft.

Har aldri sett denne her i RL dessverre, kun sett originalvare. Det er heller ikke sorte kantbånd rundt ved skuldrene på den ekte. Tviler vel på om jeg får noe fornuftig svar på om den ser fake ut om jeg sender mail til firmaet.

Gammel 09-04-08, 10:44   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg likte best Martine.

Og nesten alle bunader kan legger ned om man er villig til å ha litt lag på lag første årene. Jeg hadde samme bunad fra jeg var 6 til 12. I livet var det 20cm nedbrettet under stakken første årene og det ble syd ned og dampet etter hver som jeg vokste.

I sidene gjør man det samme. noen cm på hver side som man spretter opp og syr sammen litt lenger ute. og så damper mann. Da blir ikke ekte drakt like dyrt som folk skal ha det til.

Ask sin har han brukt fra han var 5mnd gammel. er forsatt 5 cm å sy den ut i livet før vi går over på neste størrelse.

Sånn har jeg gjort med guttas vestfoldbunad også, bare byttet vest og ellers sydd ut og inn.
Kjøper nok 110 til vesla her, som bruker 98 nå, så kan jeg legge opp.

Gammel 09-04-08, 10:52   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Fant et bedre bilde av Rondestakken

Gammel 09-04-08, 11:01   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen:

Gammel 09-04-08, 11:05   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemte på Martine

Begge jentene mine har Veslemøy-bunaden - mine gamle bunader fra 70-tallet

Gammel 09-04-08, 11:05   #19
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Tenker du på størrelse ?
Det eneste er rondestakken som kan legges ned 7 cm pga falden på stakken.

Jeg har mest lyst på Martine, tror jeg

Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 11:50   #20
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer ikke helt å se forskjellen:

Rutavesten er feil på den fake, både mønsteret, kneppinga og de svarte båndene rundt ermene er feil. Forkledet (skrives det sånn?) er også feil i stripene. Her er Lillemor i sin (hun har annet forkle):

*poff*

Sist redigert av Noba : 15-04-08 kl 10:38.
Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.