Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

To spørsmål om Medela symphony pumpe

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 11:29   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To spørsmål om Medela symphony pumpe

Da har jeg fått bestilt skjold i størrelse L og XL, som er henholdsvis 3 og 6 mm større i "røret" enn standardskjoldet. Bestilte på et apotek i Alliancekjeden. Får dem i morgen og krysser fingre for at et av dem er riktig størrelse og fungerer .

(Forøvrig var de absolutt ikke dyre, under 50-lappen)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 11:35   #22
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Jeg hadde Medela Mini Electric sist, og steriliserte både munnstykke og flaske (liten, i myk plast) i microen hele tiden. Senest i forrige uke da jeg gjorde alt klart til andre runde.
Mener å huske at jeg sjekket det ut med bruksanvisningen.

Gammel 14-04-08, 11:37   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg hadde Medela Mini Electric sist, og steriliserte både munnstykke og flaske (liten, i myk plast) i microen hele tiden. Senest i forrige uke da jeg gjorde alt klart til andre runde.
Mener å huske at jeg sjekket det ut med bruksanvisningen.

Helt sikkert? Jeg er så lei av den kokingen. Det står jo at den kan dampsteriliseres, men også bilde av mikrobølgeovn med kryss over og "ingen mikrobølger". Kanskje det er fare for lekkasje av farlige stoffer og ikke smelting som er greia?

Gammel 14-04-08, 11:42   #24
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Helt sikkert? Jeg er så lei av den kokingen. Det står jo at den kan dampsteriliseres, men også bilde av mikrobølgeovn med kryss over og "ingen mikrobølger". Kanskje det er fare for lekkasje av farlige stoffer og ikke smelting som er greia?

Helt sikkert at det ikke ble noe smelting, ikke 100% sikkert at jeg sjekket det med bruksanvisningen, men jeg pleier alltid å gjøre det. Skal se om jeg finner igjen bruksanvisningen.

Gammel 14-04-08, 12:46   #25
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også sterilisert Medelaflasker i mikroen over en lengre periode, uten at det har skjedd noe med flaskene så vidt jeg kan se. Men jeg tror nok at jeg valgte å overse det som stod i (den elendige og rotete) bruksanvisningen om rengjøring, altså... Skjønner heller ikke helt hva som kan være forskjellen mellom Medelaflasker og Avent, f.eks?

Bedre å bruke mikro enn å brenne ned huset.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:22   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sterilisert medela i mikroen utallige ganger uten problemer.

Hvis du holder til i Oslo: den lille babybutikken i Smalgangen på Grønland selger sett på tre flasker til medela. Men du kan også bruke de smale flaskene til dr. brown, eller vanlige smale tåteflasker. Bare skru dem rett på pumpa.

Det er veldig kjekt å ha ekstra pumpesett så slipper man unna med å vaske en gang om dagen.

Så å si alle medelatingene passer overens, utenom Minielectric og Harmony. Symphony er ei veldig bra pumpe, der kan du bruke pumpedelene fra alle andre medelapumper.

Gammel 14-04-08, 14:35   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Supert at du fikk større sjold så billig da zol!!

Trengte egentlig større jeg og, men swingen som jeg har tok ikke hardt nok for meg som er ekstremt tungpumpet. å vel ha en symphony om jeg skal i hele tatt får ut noe. Eneste som funket her var avent håndpumpe uten gummi delen sånn at jeg fikk plass.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:30   #28
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå synes jeg du skal slenge den i mikroen og se hva som skjer...er så nysgjerrig!

Gammel 14-04-08, 22:34   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Nå synes jeg du skal slenge den i mikroen og se hva som skjer...er så nysgjerrig!

Og sitte her uten mulighet til å få tømme brystet? Neitakk

Gammel 15-04-08, 13:23   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg steriliserte min Medela Swing i microsterilisator, så solgte jeg sterilisatoren videre til en venninne av meg, og hennes pumpe ble ødelagt i sterilisatoren!!

Så ikke alle pumper tåler microbølgeovnsbehandling.

Det skal sies at jeg aldri sjekket om min pumpe tålte det, jeg bare antok at den gjorde det.

Presisering! Jeg steriliserte IKKE motoren til pumpa!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 15-04-08 kl 13:46.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 13:41   #31
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg steriliserte min Medela Swing i microsterilisator, så solgte jeg sterilisatoren videre til en venninne av meg, og hennes pumpe ble ødelagt i sterilisatoren!!

Så ikke alle pumper tåler microbølgeovnsbehandling.

Det skal sies at jeg aldri sjekket om min pumpe tålte det, jeg bare antok at den gjorde det.

Du puttet vel ikke selve pumpa i mikoen?

Gammel 15-04-08, 13:45   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Du puttet vel ikke selve pumpa i mikoen?

Selvsagt ikke. Det skulle tatt seg ut. Du skjønner, jeg fikk litt melk på motoren! Haha.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 14:03   #33
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Selvsagt ikke. Det skulle tatt seg ut. Du skjønner, jeg fikk litt melk på motoren! Haha.

(og )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.