Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 21:59   #281
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Slik at vi fortsetter med avsporinger...
Dette syntes jeg var et flott tre!!

Men det treet hører da
strengt tatt hjemme i en helt annen debatt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:20   #282
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Uten å ha lest mange intervjuer eller vite hvor smart Angelina er, så synes jeg verdensengasjementet hennes er beundringsverdig, flere kjente mennesker burde latt seg inspirere. Hun har bidratt med mye penger og arbeid, uten at det har blitt glamour-pr ut av det. Mye bedre enn alle disse som stiller på veldedighetsgallaer i flotte kjoler.
Utover det tror jeg også hun var/er litt tynnslitt i nervene, men virker bedre etter Brad

Tja, Brad har i alle fall ikke gjort henne verre... men sånn sammenlignet med andre kjendiser på hennes nivå så gjør hun ikke mye for veldedighet. Det virker kanskje sånn, fordi to av barna hennes er adoptert fra fattige land, og fordi hun gjerne reiser til Afrika på ferie. Det kom TYDELIG fram under intervjuet jeg snakket om at hun ikke er spesielt smart, eller mer engasjert enn den vanlige mann i gata.
Bono har engasjement
Oprah har engasjement
Bob Geldof har engasjement
Ricky Martin har engasjement
og mange, mange, mange fler stiller innimellom opp på veldedige formål og blir filmet litt,slik som Angelina - og for all del, det er flott det altså, men fokuset rundt henne om dette er nok primært pga. barna hennes og at hun valgte å føde i Namibia som er hennes og Pitt'ens favoritt-ferieland.....

Gammel 10-11-06, 22:23   #283
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja, Brad har i alle fall ikke gjort henne verre... men sånn sammenlignet med andre kjendiser på hennes nivå så gjør hun ikke mye for veldedighet. Det virker kanskje sånn, fordi to av barna hennes er adoptert fra fattige land, og fordi hun gjerne reiser til Afrika på ferie. Det kom TYDELIG fram under intervjuet jeg snakket om at hun ikke er spesielt smart, eller mer engasjert enn den vanlige mann i gata.
Bono har engasjement
Oprah har engasjement
Bob Geldof har engasjement
Ricky Martin har engasjement
og mange, mange, mange fler stiller innimellom opp på veldedige formål og blir filmet litt,slik som Angelina - og for all del, det er flott det altså, men fokuset rundt henne om dette er nok primært pga. barna hennes og at hun valgte å føde i Namibia som er hennes og Pitt'ens favoritt-ferieland.....

Og at hun har engasjert seg ganske sterkt i Kambodsja og har opprettet et eget hjelpefond der, hun er æresborger av landet. Den første gutten hennes er jo adoptert derfra. Hun er også FN-ambassadør og har vært engasjert i en rekke prosjekter. For meg virker det som hun er mer engasjert enn de fleste ignorante Hollywoodkjendisene som knapt vet hvor Afrika ligger. Men jeg har ikke lest det intervjuet, mulig jeg hadde fått fnatt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:35   #284
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er bra noen tar ansvar for å få debatten inn på sporet igjen.

Skjønner ikke at det kan være nødvendig!

Gammel 10-11-06, 23:09   #285
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jessica: jeg hadde aldri trodd at du som er så opptatt av empati, omtanke og respekt for andre ville legge ut et bilde av en dame som opplagt er sykelig overvektig og sikkert har hatt en runde eller to med seg selv om hun skulle tørre å gå ut i solen. Virkelig. Nå må du skjerpe deg.

Gammel 10-11-06, 23:56   #286
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jessica: jeg hadde aldri trodd at du som er så opptatt av empati, omtanke og respekt for andre ville legge ut et bilde av en dame som opplagt er sykelig overvektig og sikkert har hatt en runde eller to med seg selv om hun skulle tørre å gå ut i solen. Virkelig. Nå må du skjerpe deg.

Æh. Det taler til Jessicas sak at damen ikke frekventerer på Foreldreportalen ... Humoren i det ligger jo ikke i å henge ut dama, men å gi et mentalt bilde av Nabojenta som ikke var det vi forventet. Det ligger mye humor i å bli overrasket. Klassisk "no one gets hurt"-tilfelle.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:01   #287
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Æh. Det taler til Jessicas sak at damen ikke frekventerer på Foreldreportalen ... Humoren i det ligger jo ikke i å henge ut dama, men å gi et mentalt bilde av Nabojenta som ikke var det vi forventet. Det ligger mye humor i å bli overrasket. Klassisk "no one gets hurt"-tilfelle.

Jeg er ikke helt enig i at "no one gets hurt", blant annet fordi selv om damen selv antagelig ikke er medlem her, kan det godt være andre overvektige som er medlemmer her, og som synes det er vondt å se at slike bilder blir brukt som latter-agn. Som synes det er vondt å tenke seg hva dette kanskje innebærer at folk kan tenke om dem, om de skulle våge seg ut en sommerdag. (For alt det man vet, kunne jo dessuten Nabojenta være en av disse, og da ville det være ganske stygt å legge ut et sånt bilde og si "dette er deg, hi hi".)

Gammel 11-11-06, 00:02   #288
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klassisk "no one gets hurt"-tilfelle.

Tja, ikke helt...
Jeg blir såret på den måten at jeg selv føler at jeg har blitt hengt ut som overvektig og det sitter dypt.
At man da finner det morsomt å sette inn et bilde av ei dame som åpenbart sliter med overvekt, blir for meg sårende.
Jeg hadde ikke reagert hvis hun hadde posert, men det gjør hun ikke - hun er i en hverdagslig situasjon og ser ikke ut som om hun er klar over at bildet blir tatt.

:snerpe:

Gammel 11-11-06, 00:05   #289
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men jeg har ikke lest det intervjuet, mulig jeg hadde fått fnatt.

Det var et live-intervju på TV, og det gjorde ikke saken bedre. Jeg virker nok litt Angelina Jolie-fiendtlig ja, men det er vel fordi jeg husker fortiden hennes så inderlig vel (og den er ikke lenge siden) og jeg synes aldri hun gir noe godt inntrykk de gangene jeg har sett henne snakke på TV. Men ja, det er kjempeflott at hun er FN-ambassadør og greier.

Gammel 11-11-06, 00:06   #290
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men å gi et mentalt bilde av Nabojenta som ikke var det vi forventet.

Jeg oppfattet at det var dette som var Jessicas intensjon, selv om hun var lite gjennomtenkt med hvilket bilde hun valgte.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:10   #291
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg oppfattet at det var dette som var Jessicas intensjon, selv om hun var lite gjennomtenkt med hvilket bilde hun valgte.

...og alle er vel skjønt enig om at det hadde vært like lite gjennomtenkt om noen hadde lagt ut et bilde av en sykelig mager kvinne.

Jeg er HELT overbevist om at det ikke var Jessicas intensjon å henge ut noen her, eller å henge ut sykt overvektige folk. Til det har hun altfor mye empati og menneskekunnskap

Gammel 11-11-06, 00:13   #292
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ganske enig med Kif, og synes reaksjonene mot Jessica blir litt for voldsomme. Det lå ikke noe mer i dette enn et forsøk på å være morsom. Ok, det er tydelig at hun mislyktes med det, men allikevel ... jeg synes i hvert fall ikke at hun hengte ut noen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:16   #293
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uten å si noe for eller i mot... Det bildet som Jessica la ut er et bilde av en dame fra Usa og det har sirkulert på internett i mange år. Skjønner at overvektige kan bli støtt av det, men vet at Jessica er nok ikke den eneste som har lagt ut eller sendt videre dette bildet. Jeg tror jeg har fått det sikkert 10 ganger på mail, sammen med andre bilder fra Usa.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

...og alle er vel skjønt enig om at det hadde vært like lite gjennomtenkt om noen hadde lagt ut et bilde av en sykelig mager kvinne.

Jeg er HELT overbevist om at det ikke var Jessicas intensjon å henge ut noen her, eller å henge ut sykt overvektige folk. Til det har hun altfor mye empati og menneskekunnskap

Enig.

Gammel 11-11-06, 00:19   #294
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Uten å si noe for eller i mot... Det bildet som Jessica la ut er et bilde av en dame fra Usa og det har sirkulert på internett i mange år. Skjønner at overvektige kan bli støtt av det, men vet at Jessica er nok ikke den eneste som har lagt ut eller sendt videre dette bildet. Jeg tror jeg har fått det sikkert 10 ganger på mail, sammen med andre bilder fra Usa.

Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være noe formildende. Det er like galt å le selv om alle de andre i gaten gjør det.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:19   #295
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det at alle andre gjør det gjør at det er helt greit?
Jeg skjønner også at Jessica ikke hadde noen veldig dyp mening og prøvde å ytre en negativ holdning til overvektige generelt, men jeg er ærlig talt piss-lei av at man skal bruke overvektige mennesker som latterlige illustrasjoner.

Jeg er overfølsom på dette og vet det, så jeg trenger ikke å få det fortalt.

Gammel 11-11-06, 00:29   #296
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så det at alle andre gjør det gjør at det er helt greit?
Jeg skjønner også at Jessica ikke hadde noen veldig dyp mening og prøvde å ytre en negativ holdning til overvektige generelt, men jeg er ærlig talt piss-lei av at man skal bruke overvektige mennesker som latterlige illustrasjoner.

Jeg er overfølsom på dette og vet det, så jeg trenger ikke å få det fortalt.

Herre gud det kryr jo av bilder av overvektige OG tynne mennesker over alt! Skal man være så hårsåre på nett kan man jo omtrent ikke være her.. Disse bildene kommer til å sirkulere uansett hvordan man vender på det. Det er realiteten. Jeg sier ikke at jeg synes det er ok, men det er der, om vi vil eller ikke.

Gammel 11-11-06, 00:32   #297
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Herre gud det kryr jo av bilder av overvektige OG tynne mennesker over alt! Skal man være så hårsåre på nett kan man jo omtrent ikke være her.. Disse bildene kommer til å sirkulere uansett hvordan man vender på det. Det er realiteten. Jeg sier ikke at jeg synes det er ok, men det er der, om vi vil eller ikke.

Det er jo unødvendig i at bildene skal sirkulere i en samtale om hvordan er bruker her kan se ut.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 00:32   #298
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være noe formildende. Det er like galt å le selv om alle de andre i gaten gjør det.

Dere må kanskje ha litt egne "regler" her inne, om hva som er "lov" eller ikke. Særlig for nye medlemmer som kanskje ikke kjenner til hva som tråkker noen på tærne eller ikke her inne.

Gammel 11-11-06, 00:34   #299
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere må kanskje ha litt egne "regler" her inne, om hva som er "lov" eller ikke. Særlig for nye medlemmer som kanskje ikke kjenner til hva som tråkker noen på tærne eller ikke her inne.

Ganske mye er i grunnen "lov", men dersom noen reagerer på det andre skriver, sier de gjerne fra om det. Det er nemlig også "lov". Som noen jeg kjenner på LiveJournal sa det: Freedom of speech does NOT mean freedom from response.

Gammel 11-11-06, 00:34   #300
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er jo unødvendig i at bildene skal sirkulere i en samtale om hvordan er bruker her kan se ut.

Ok, det er jeg enig i, men tror ikke Jessica mente seriøst at Nabojenta så ut som hun på bildet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.