Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Full barnehagedekning, men hva med kvaliteten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 09:52   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Full barnehagedekning, men hva med kvaliteten?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg mener at dette er uakseptabelt, det er ingenting som heter et hendig uhell når slike ting skjer og at siden dette ikke ble oppdaget og stoppet i tide, så har det kanskje noe med prioriteringene til de som var i rommet. Vi snakker ikke om et stort areal her.

Dette har vel noe med rutiner å gjøre. I en barnehage skal det ikke være mulig å ramle ut av vinduer i 2. etasje. Hvis vinduer kan åpnes, skal det være så god barnesikring at barna ikke kan ramle ut. I familiebarnehagen til minste vår har de ikke gode nok sikkerhetsrutiner på dette, og jeg har tatt det opp med de. (5-åringene klarer å sette opp vinduene på vidt gap, og så står de i vinduskarmen... )

En med utdanning for å jobbe i barnehage gjetter jeg på at skal ha kompetanse også på det med sikkerhet i barnehagen og være i stand til å lage rutiner for å følge det opp (sammen med styrer som har ansvaret?). Men da må jo rutinene være slik at de fungerer også når denne personen ikke er til stede.

Så her vil jeg legge skylden på rutinene og ikke de voksne som var i rommet...

noen er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.