Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 16:43   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fordi idealet er å være tynn. "Å, så tynn du har blitt, du ser jo kjempeflott ut!". "Har du slanka deg? Så fin du er!" osv. osv.

Ja, for man utvikler et veldig bra selvbilde av å gå rundt og få kommentarer om utseendet sitt hele tiden, som enten er bekymring: Åh, du er så tynn, nå MÅ du spise mer. Eller, Nå MÅ du spise mer, det er stygt å være så tynn som du er. Og så få kommentarer i neste nu som sier: Du skal nå ikke klage du som er så tynn og fin.

Eh, var jeg fin, eller var jeg stygg? Hvordan var dette igjen? Og hvorfor er folk sure på meg for hvordan jeg ser ut, og hvorfor er de så opptatt av det? Og hvorfor ser de ikke at det er et reelt problem at jeg ikke finner klær? Hvorfor avblåser de problemene mine som om de ikke hadde noen betydning?

Du skal ikke klage du, for alt sitter jo fint på deg, du mangler jo former totalt.

Javisst, det er så kjempekjekt å være idealet. Særlig siden mange overvektige synes det er en fin ting å rakke ned på de som er slanke og undervektige fordi det får dem til å føle seg bedre.

Sist redigert av DM : 30-04-08 kl 19:44. Årsak: la til et "mange" som jeg hadde glemt.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.