Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 11:20   #321
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jessica: alle kan slå litt feil eller tråkke over en og annen strek i farten, men det er ikke alle som greier å ta kritikken med et smil og beklage etter at så mange har kjeftet.

Takk. Det er vel ikke noen av oss som med hånda på hjertet kan si at vi aldri har gjort noe som var overilt og som ble misforstått. Vi sitter alle med hvert vårt blikk og våre erfaringer. Ryli har dekket min mening bak dette. Han er en klok mann

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:21   #322
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så så lenge man bare ler bak ryggen til personen så er det greit? Er det greit å ha det gøy på andres bekostning bare fordi de ikke finner ut av det?

Hvis svaret er nei, må vi slutte å gjøre narr av Bush og intelligensen hans også?

Og hvis Jessica hadde valgt disse bildene da, hadde det vært greitt da? Ingen som blir såret her?

Svaret er vel at "Fat jokes" er ut. Jeg sender ikke nakenbilder av Kåre C videre, men hvis jeg hadde fått av Brad Pitt, så hadde jeg vært langt mer "generøs" overfor mine venninner Så avstand/nærhet har en viss betydning vil jeg si.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:23   #323
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvis svaret er nei, må vi slutte å gjøre narr av Bush og intelligensen hans også?

Og hvis Jessica hadde valgt disse bildene da, hadde det vært greitt da? Ingen som blir såret her?

Helt klart at jeg hadde blitt såret av å se den damen der. Det er jo meg nå om dagen

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:23   #324
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Bush er en offentlig person. Han vet at han blir filmet, fotografert og gjort narr av. Det er noe han selv har valgt, og han ser sikkert stolt av det også. "All PR er god PR", og andre floskler.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:23   #325
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No er det vel ganske stor skilnad på ein privatperson og ein president som sjølv stiller seg lagleg til for hugg

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 11:25   #326
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Takk. Det er vel ikke noen av oss som med hånda på hjertet kan si at vi aldri har gjort noe som var overilt og som ble misforstått. Vi sitter alle med hvert vårt blikk og våre erfaringer.

Jeg forstod at intensjonen ikke var å såre noen, men det var usmakelig. Du har i det minste stått for det du gjorde og til og med sagt at det kanskje ikke var så lurt. Det bevitner om modenhet!

Gammel 11-11-06, 11:51   #327
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All ære og beundring til Jessica for hvordan hun har taklet alle vondord mot seg nå!
Jeg er enig i at det bildet kanskje ikke var det smarteste trekket hun har gjort til nå. Men måten hun står for det hun har gjort, hvordan hun selv legger seg flat og ber om unnskyldning, vitner om stor selvinnsikt og modenhet!
At man da går videre og hakker på tabben hennes, synes jeg blir for dumt!

til deg, Jessica!

Gammel 11-11-06, 12:00   #328
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dakar pusikatten

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

All ære og beundring til Jessica for hvordan hun har taklet alle vondord mot seg nå!
Jeg er enig i at det bildet kanskje ikke var det smarteste trekket hun har gjort til nå. Men måten hun står for det hun har gjort, hvordan hun selv legger seg flat og ber om unnskyldning, vitner om stor selvinnsikt og modenhet!
At man da går videre og hakker på tabben hennes, synes jeg blir for dumt!

til deg, Jessica!

Men det er fort gjort å svare uten å ha lest resten av diskusjonen, det pleier jeg å gjøre av og til

Gammel 11-11-06, 14:26   #329
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Og den fortiden gnager på deg?
Syns virkelig folk som viser at de har forandret seg fortjener nye sjanser.
Husk at det som regel er en grunn til hvorfor folk gjør det de gjør

Neida fortiden hennes gnager ikke på meg....og det er flott at hun har bedret seg aldri så bitte litt etter at hun fikk barn osv. Angelina er på riktigere spor helt klart! Synes bare at Nabojenta "fortjener" en bedre "figur" til å bruke i avataren sin. Verre er det ikke.

Hva er det som er galt med fortiden hennes?

Det jeg liker med henne er at når hele verden ga penger til de etterlatte etter 9.11 så ga hun masse penger til flyktninger i Afgahnistan. Når alle ga penger til Tsunamiofrene ga hun penger til sultrammede i Afrika. Begge deler katastrofer verden lett glemmer så snart hvite blir rammet.

Vel galt og galt.... den var vel litt spesiell bare. Dop,dop, dop, selvmordsforsøk etter selvmordsforsøk, slåssing og vips, så ble hun omvendt, og bra var det!

Gammel 11-11-06, 15:18   #330
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Jessica får ufortjent mye pes for et bilde.
Ja damen på bildet var stor, men når man kommer med det ene fotomodell bildet etter det andre så synes jeg ikke et slikt bilde var så ille.

Ville reaksjonene mot Jessica vært de samme om et slikt bilde som dette kom:

Jeg tror ikke det.
Tror ikke alle er klar over hvor sårende evindelige kommentarer om at man er for tynn er (tenker da ikke på så ekstreme tilfeller som på bildet)
Før jeg fikk barn var jeg en av de som ble kalt skjellett og fikk bekjsed om at det skranglet i knokklene når jeg gikk.
Rasende festlig.......................

Gammel 11-11-06, 15:28   #331
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ferdige med å diskutere Jessicas innlegg spesifikt, egentlig? Men vi kan gjerne diskutere dette temaet mer generelt.

Mams: Jeg ville reagert på det bildet også, men ja, jeg ville reagert annerledes. Delvis fordi jeg ikke ville tatt det personlig (fordi jeg selv er overvektig, ikke undervektig), men også fordi de to bildene gir så forskjellige reaksjoner hos dem som ser på dem. Bildet av den tykke damen blir sendt rundt på mail og lagt ut på nett for at man skal le av henne og grøsse i avsky. Slike bilder som det du poster, er ikke latterliggjøring av personen på bildet - det kan helt sikkert være mange som reagerer med grøssing og motvilje, men det er ikke den samme komikken i det.

Jeg mener ikke å bagatellisere problemene ved å være undervektig eller bli hengt ut eller mast på av den grunn, men jeg mener bestemt at det er stor forskjell på typen reaksjoner man får som overvektig og som undervektig. Jeg har et gammelt NM-innlegg liggende på Spikerhjørnet om akkurat dette temaet, så jeg gjentar ikke alle argumentene mine derfra her.

Gammel 11-11-06, 16:02   #332
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jessica: Jeg vil berømme deg for å være flink til å ta selvkritikk. Å ta selvkritikk er en kunst.

Gammel 11-11-06, 16:09   #333
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vil også gi Jessica en

Så koselig, etter 17 sider debatt klemzer vi hverandre

Jeg skal forresten ha et litt mer rufsete juletre i år.
Treet var fint, men nesten litt for perfekt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 16:41   #334
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg må bare tilføye at hadde bildet som Mams viser blitt brukt i denne tråden så ville jeg nok reagert uansett. Det handler mye om kontekst også. Jeg tror få hadde brukt et slikt bilde til humor på den måten et bilde av en overvektig blir brukt som humor.

Ja, det var litt det jeg prøvde å si også, bare mye lengre og mer komplisert.

Gammel 11-11-06, 16:45   #335
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Har lest igjennom hele tråden her nå, og jeg kan fortsatt ikke for det minste lille forstå at det kan være verre å legge ut et bilde av en sykelig overvektig dame kontra det å i klartekst skrive at noen er dum, nek, teit osv. Sårer det ene mer enn det andre, eller hva er det snakk om?
Det er gruuuuuuuuuuusomt at noen legger ut dette bildet, men det er helt ok at vi kaller hverandre ved ufine ord....
Ok, greit å huske på liksom.

Gammel 11-11-06, 16:49   #336
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Neida fortiden hennes gnager ikke på meg....og det er flott at hun har bedret seg aldri så bitte litt etter at hun fikk barn osv. Angelina er på riktigere spor helt klart! Synes bare at Nabojenta "fortjener" en bedre "figur" til å bruke i avataren sin. Verre er det ikke.

Synes du ikke jeg kler min nåværende avatar???

Gammel 11-11-06, 16:49   #337
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er gruuuuuuuuuuusomt at noen legger ut dette bildet, men det er helt ok at vi kaller hverandre ved ufine ord....
Ok, greit å huske på liksom.

Jeg syns det er verre å latterliggjøre en intetanende person som ikke har mulighet til å "forsvare" seg, å baktale noen enn å si rett ut til noen at jeg syns de er teite. Det går direkte på oppførsel, det er noe vedkommende kan kommentere eller forsvare.
Å latterliggjøre utseende er for det første bak mål, det er ikke noe man kan "forsvare" på samme måte som oppførsel, for det andre syns jeg det er kjipt å gå bak ryggen på folk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 16:51   #338
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Jeg syns det er verre å latterliggjøre en intetanende person som ikke har mulighet til å "forsvare" seg, å baktale noen enn å si rett ut til noen at jeg syns de er teite. Det går direkte på oppførsel, det er noe vedkommende kan kommentere eller forsvare.
Å latterliggjøre utseende er for det første bak mål, det er ikke noe man kan "forsvare" på samme måte som oppførsel, for det andre syns jeg det er kjipt å gå bak ryggen på folk.

Gammel 11-11-06, 17:02   #339
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er greit å gjøre noen av delene, men dersom man er ufine med noen, så er det "bedre" å være ufin med noen som har mulighet til å forsvare seg, enn å le av mennesker bak ryggen deres.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 17:09   #340
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Elin: Jeg sikler ikke på Angelina Jolie, jeg sikler i så fall på Nabojenta. For meg er avataren Nabojenta (med Nabojentas personlighet), derfor vil jeg ikke at hun skal bytte og bli en en ukjent dame jeg ikke kjenner.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.