Sv: Hva er forskjellen på design og ikke design?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg har heldigvis mer tro på at det er mulig å gjøre noe og at sosial bevissthet kan føre med seg noe godt. Den dagen kan komme at det blir vårt lodd i livet å måtte leve på almisser fra andre og da håper jeg virkelig at jeg møter på mennesker med sosial bevissthet som kanskje er villige til å gi meg litt mat framfor å kjøpe seg nok ei ny veske.
Jeg er ikke flink til å tenke slik selv, men jeg mener at jeg har godt av påminnelser av og til slik at jeg ikke drukner enda mer i mitt eget forbruk.
Men snakker vi om å enten/eller her? For da er jeg selvfølgelig 100% enig i at man skal kjøpe mat til dem som ikke har det. Alvorlig talt!
Mitt poeng var at det ikke trenger å være enten - eller, men både og. Det finnes mennesker som både kan gjøpe mat til dem som trenger det, OG en ny veske.
Så kan vi selvfølgelig diskutere hvor mange vesker et menneske trenger .
Jeg får helt kula av mennesker som bruker alt de tjener og litt til på luksus. Men jeg klarer ikke å bli like hissig over at noen mennsker tjener penger og har råd til luksusvarer.
Overforbruk er forkastelig uansett, men det er en annen diskusjon og sånn sett en annen tråd? Jeg mener bare ikke at overforbruk nødvendigvis er synonymt med å kjøpe dyre ting.