Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om drapet på femåringen i Telemark

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 11:51   #22
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Om drapet på femåringen i Telemark

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg kan jo spørre andre veien (til dere som mener all vold er vold, altså at det ikke eksisterer differensiering). Mener dere at en mann som oppdager at kona er utro, kommer i krangel med henne og krangelen ender med at han slår henne flere ganger, bør miste muligheten til å ha hovedomsorgen for felles barn og også miste retten til samvær?

Det er litt greit å vite hva folk man diskuterer med mener.

Selv mener jeg ikke det i utgangspunktet, problemet er jo som du nevner Tove, når kan man være sikker da? Og det er derfor jeg lurte på om noen hadde noen tanker om hvordan man bedre kan sikre barna. Ett av alternativene er absolutt å ha null-toleranse for vold. (Selv om man der også kommer bort i problemer, Det meste av mishandling foregår to-ene og uten vitner ...)

Dette er utrolig vanskelig, og jeg tror alle tilfeller er forskjellige. Derfor er det vanskelig å komme med et fasitsvar på hva som er til det beste i alle situasjoner.

Personlig må jeg si at jeg hadde likt dårlig å sende mitt barn til en som hadde baket meg opp, om det så var bare en gang. Det sier litt om hva denne mannen er kapabel til. Og når han har gjort det en gang, så er han vel i stand til å gjøre det igjen? Og hva vet vel jeg i forhold til hva han vil bruke knyttneven sin på, og hva som skal til for at han bruker den.

Det er vel heller ingen god følelse å sitte med i ettertid, om det hadde skjedd noe med barnet, og du hadde trodd det var bare i spesielle situasjoner far slo eller utøvde annen type vold.

Det jeg vet er at det ikke er godt å sende bort et barn, der du er redd for at noe skal skje, og du sitter med hjertet i halsen i frykt for at du aldri skal få se barnet igjen. Og det er heller ikke artig å få hjem et barn som er lei seg, gråter når det legger seg, og forklaringen på hvorfor er noe helt annet enn det du vet har skylden for det.

Men hva kan man gjøre? Ingenting, for du MÅ sende barnet ditt til en psykisk ustabil mann. Han har jo ikke gjort noe....enda

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.