Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 08:14   #181
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Playdate

Det er litt mer enn uhøflig å beskylde en fotograferende far for pedofili, altså. Du har ikke møtt han engang?

Forøvrig anser jeg alle barn mine går i barnehage eller skole med som venner, ser vi har ulik definisjon.

Gammel 14-05-16, 08:14   #182
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også er det ikke sikkert at nedlatenhet er den beste formen for kommunikasjon når man er ny på et forum. Det er selvsagt ikke noen regel mot det, men det er ikke nødvendigvis den enkleste måten å skaffe seg nye venner på.

Ikke at nedlatenhet er en spesielt sjarmerende form for kommunikasjon for garvede forumbrukere heller, kanskje spesielt i møte med nyankomne. Flere kunne med fordel tenke over og vurdere kommunikasjonsformen sin i denne tråden. Tenker jeg.

Var jeg nedlatende?

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 08:17   #183
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er litt mer enn uhøflig å beskylde en fotograferende far for pedofili, altså. Du har ikke møtt han engang?

Forøvrig anser jeg alle barn mine går i barnehage eller skole med som venner, ser vi har ulik definisjon.

Om du leser det jeg skriver så ser du at jeg aldri har sagt han er det.
Merkelig oppførsel fra foreldre som Gjør at jeg ikke liker å høre dette fra datteren min nå og er glad hun forteller om ting hun tydeligvis har stusset på.
Aldri sagt jeg skal konfrontere han på en måte om som Gjør at han tror jeg tenker han er pedofil, ber om å få se bildene.

Gammel 14-05-16, 08:18   #184
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Jeg har ikke sagt at det hun ser er helt korrekt, men sier jeg vil kontakte bhg eller foreldrene selv direkte.
De er jo ikke venner...!

Han har jo invitert henne hjem, så på ett eller annet nivå vil jeg jo tro at foreldrene hans anser dem for å være venner.

Og pedofilipåstandene dine gidder jeg ikke kommentere på, kjenner jeg. Det syns jeg blir for tåpelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 08:20   #185
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var jeg nedlatende?

Ja, du fremstår som temmelig nedlatende i en del av innleggene dine.

Gammel 14-05-16, 08:21   #186
Enmamma
Aktiv

Standard

Ja, du fremstår som temmelig nedlatende i en del av innleggene dine.

Eksempelvis?

Gammel 14-05-16, 08:22   #187
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Eksempelvis?

Jeg skjønner du tror pedofili er en ekstremt sjeldent sykdom/tilstand men da er du naiv.
Jeg liker ikke om han tar bilder av bare vårt barn.Jeg sier ikke at han/de er pedofile, men det er ikke null-sjanse for at de er det heller. Vi kjenner ikke de, vi føler hun oppfører seg merkelig og nå forteller datteren vår at han tar bilder av bare henne. Hvis du er foreldre selv , pøbelsara, så vet du at disse feiringen i bhg stortsett alltid foregår i kontortid.

For eksempel.

Gammel 14-05-16, 08:26   #188
Enmamma
Aktiv

Standard

Han har jo invitert henne hjem, så på ett eller annet nivå vil jeg jo tro at foreldrene hans anser dem for å være venner.

Og pedofilipåstandene dine gidder jeg ikke kommentere på, kjenner jeg. Det syns jeg blir for tåpelig.

Moren hans kommanderte henne hjem, gutten så like overrasket ut som datteren min. Innbydelsen uteble jo (så langt) da jeg sa jeg skulle bli med.
Ragerer kun på noe vi anser som merkelig oppførsel

Gammel 14-05-16, 08:29   #189
Enmamma
Aktiv

Standard

For eksempel.

Ja? Har du ikke sett alle sakene som ruller opp om dagen?
Enig i at man ikke skal hoppe til konklusjoner, men jeg kan ikke utelukke at det er noe galt her. Mener du at dette er nedlatende?

-Eller det at jeg er usikker på om Pøbelsara er en foreldre her inne, og ikke en som kun er ute etter å lage drama? Det er ikke meningen å virke nedlatende. Etter alle de innleggene hun har skrevet her så er jeg helt på alvor i tvil.

Gammel 14-05-16, 08:32   #190
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg syns ikke det er merkelig på en flekk at oppfølging av invitasjon uteble. Hvis du har latt det skinne gjennom bare en lite brøkdel av de holdningene du har til disse foreldrene overfor dem. (Og det skal godt gjøres å unngå.) Det er virkelig ikke merkelig oppførsel å bakke ut fra en avtale med noen som mistenker deg for å være pedofil og ville barnet sitt noe vondt.

Gammel 14-05-16, 08:34   #191
Enmamma
Aktiv

Standard

Jeg syns ikke det er merkelig på en flekk at oppfølging av invitasjon uteble. Hvis du har latt det skinne gjennom bare en lite brøkdel av de holdningene du har til disse foreldrene overfor dem. (Og det skal godt gjøres å unngå.) Det er virkelig ikke merkelig oppførsel å bakke ut fra en avtale med noen som mistenker deg for å være pedofil og ville barnet sitt noe vondt.

Hvordan skulle jeg gjort det når vi ikke har møtt på hverandre I etterkant.

Gammel 14-05-16, 08:36   #192
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja? Har du ikke sett alle sakene som ruller opp om dagen?
Enig i at man ikke skal hoppe til konklusjoner, men jeg kan ikke utelukke at det er noe galt her. Mener du at dette er nedlatende?

Holdningene dine er ikke nedlatende; det er måten du formulerer dem på som jeg reagerer på.

Sitat:

-Eller det at jeg er usikker på om Pøbelsara er en foreldre her inne, og ikke en som kun er ute etter å lage drama? Det er ikke meningen å virke nedlatende. Etter alle de innleggene hun har skrevet her så er jeg helt på alvor i tvil.

Pøbelsara er ikke noe nettroll. Hun er den hun utgir seg for å være. Det er ingen grunn til å være engstelig for henne.

Gammel 14-05-16, 08:41   #193
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skulle jeg gjort det når vi ikke har møtt på hverandre I etterkant.

I så fall har du jo en veldig naturlig forklaring på at invitasjonen har uteblitt der da.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 08:42   #194
Enmamma
Aktiv

Standard

Holdningene dine er ikke nedlatende; det er måten du formulerer dem på som jeg reagerer på.

Pøbelsara er ikke noe nettroll. Hun er den hun utgir seg for å være. Det er ingen grunn til å være engstelig for henne.

Så da synes du ikke jeg er nedlatende likevel? Bare formuleringen?

Ok, takk. Kan jo kanskje forståes at man blir litt I tvil..

Gammel 14-05-16, 08:43   #195
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I så fall har du jo en veldig naturlig forklaring på at invitasjonen har uteblitt der da.

Hun skulle sende meg sms

Gammel 14-05-16, 09:19   #196
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om en av mine unger hadde sagt at noen hadde tatt mange bilder av bare dem i barnehagen, så hadde jeg sikkert bedt om å få se bildene. Ikke fordi jeg trodde vedkommende er pedofil, men fordi jeg jo gjerne ville hatt bildene om det var noen fine av ungene mine. Jeg ville nok ikke tatt det for god fisk at det bare var dem som ble tatt bilde av, det kan godt hende han tok bilder av de fleste barna.

Når det gjelder å være nedlatende så syns jeg vel flere her er det, og ikke bare HI.

Gammel 14-05-16, 09:28   #197
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om en av mine unger hadde sagt at noen hadde tatt mange bilder av bare dem i barnehagen, så hadde jeg sikkert bedt om å få se bildene. Ikke fordi jeg trodde vedkommende er pedofil, men fordi jeg jo gjerne ville hatt bildene om det var noen fine av ungene mine. Jeg ville nok ikke tatt det for god fisk at det bare var dem som ble tatt bilde av, det kan godt hende han tok bilder av de fleste barna.

Når det gjelder å være nedlatende så syns jeg vel flere her er det, og ikke bare HI.

Om det ikke hadde Vært for for-historien med mor så hadde jeg så klart heller ikke reagert som jeg gjør nå.
Forsto det som at teofelia mente jeg ikke hadde Vært nedlatende likevel, men vil gjerne høre hva du mener er nedlatende med det jeg skriver ?

Gammel 14-05-16, 09:30   #198
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om det ikke hadde Vært for for-historien med mor så hadde jeg så klart heller ikke reagert som jeg gjør nå.
Tror ikke hun over mente jeg hadde Vært nedlatende likevel, synes du ?

Det må nesten hun svare på selv.

Gammel 14-05-16, 09:33   #199
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det må nesten hun svare på selv.

Jeg mente om du var enig med henne om at jeg hadde Vært nedlatende. Føler selv at jeg har forsøkt å være så saklig og høflig jeg bare kan jeg

Gammel 14-05-16, 09:55   #200
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg hadde spurt faren om han hadde tatt bilder. Bekrefter han dette, Så hadde eg bedt han om å ikkje leggje dei ut på sm, og venleg sagt at det er greit at han tar gruppebilder, men ikkje nærbilder av mitt barn utan å ha spurt.

Kvifor foreldra ikkje var på barnehagedekningen, er heilt teit å spørre om. Makan. Du veit godt, pøblis, at av og til strekk ikkje tida til eller det går faktisk ikkje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.