Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 16:31   #221
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Som eksempel på hva?

Jeg sa jo aller først at jeg ville blitt med. Men jeg synes ærlig talt det er litt vel hysterisk å tro at andre foreldre i bhg er ute etter å skade andres barn. Og jeg synes det i så fall er en redsel man må jobbe med og passe på at man ikke overfører til barnet sitt. Fordi det er veldig slitsomt å være en voksen som hele tiden er redd for at andre rundt en vil en vondt. (Jeg er en sånn voksen fordi jeg er oppdratt sånn.)

Jeg er overhodet ikke en sånn voksen. Jeg går ikke rundt med noen redsel for folk. Men jeg overlater heller ikke ansvaret for treåringer til totalt ukjente fordi de tilfeldigvis har barn i samme barnehage. Og spesielt ikke folk jeg hadde fått et dårlig inntrykk av. Jeg ser ikke på det å ha barn i barnehage som noe som automatisk gjør dem til trygge gode voksne jeg vil overlate barnet mitt til. Det er også veldig ulikt hvordan folk ser på passing av treåringer. Ganske mange mener for eksempel at det er helt greit å la dem være ute uten tilsyn, også i trafikk. Det har jeg nettopp fått bekreftet i en annen tråd her.

Eksempel på hva? Jo, at det var så absurd at det å sende barnet sitt hjem til fremmede skulle være noe å bekymre seg for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:32   #222
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøbelsara: Du er ikke det eneste som har latterliggjort magefølelsen hennes - jeg kunne lett ha gjort det selv også. Og det synes jeg er interessant å tenke over for egen del.

Skulle ikke dette være riktig tråd for å diskutere hvorvidt og hvordan man avdekker overgrep mot barn? Hvorfor ikke? Det er et tabubelagt tema, og mange er altfor redde for å i det hele tatt tenke tanken når de får en ugrei magefefølelse, og det å foreta seg noe sitter ihvertfall langt inne. Om du bestemmer at dette ikke er egnet tid og sted til å snakke om sånt, synes jeg du bidrar til den tabubelagte tilnærmingen til problemstillingen. Dette er tvert i mot en ypperlig anledning til å snakke om temaet. Egentlig litt uavhengig om tråden er tøys (noe jeg skjønner ta man kan tro, men ikke er helt overbevist om stemmer - det finnes folk som er opptatt av utseende, berømthet og balansebommer på trimrommet ) eller ikke.

Sist redigert av Pebbles : 14-05-16 kl 16:38.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:34   #223
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men spiller det egentlig noen rolle om det er en tøysetråd?
Det er jo et intressant tema på diskutere.
Jeg har jo folk i vår svært perifere vennekrets som mine barn ikke får omgåes uten at en av oss er med. Jeg sier nei til overnatting kun på magefølelse. Det har lite med pedofile å gjøre og mye med å ikke sette barna i en situasjon som kan bli skremmende eller vond for dem. Det kan like gjerne handle om voksne som jeg oppfatter som lite omsorgsfulle, eller ansvarsløse. Eller kanskje bare blinde for at eget barn kan være "slem". Det kan gi vonde opplevelser jeg prøver å spare barna for.

Jeg har også luftet en slik magefølelse i den lukkede delen av forumet og fikk gode råd.

Jeg tenker bare at hvis det ER tøys, så blir alle gode råd og delte erfaringer bortkastet i denne tråden - selv om det er viktig å snakke om og dele og få tilbakemeldinger på slike ting.
Jeg har selvsagt også skjermet ungene mine mot situasjoner jeg tro kan bli dumme for dem.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:35   #224
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns temaet er interessant, men gidder ikke diskutere mer i en tulletråd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:37   #225
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Eksempel på hva? Jo, at det var så absurd at det å sende barnet sitt hjem til fremmede skulle være noe å bekymre seg for.

I så fall er du på bærtur, for min kommentar om hva hun var redd for gikk på hva hun er redd for at denne moren skal gjøre når hun selv er med. Jeg har som tidligere påpekt sagt at jeg ville blitt med selv, hvilket åpenbart bør tolkes som en anbefaling.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:38   #226
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Du er ikke det eneste som har latterliggjort magefølelsen hennes - jeg kunne lett ha gjort det selv også. Og det synes jeg er interessant å tenke over for egen del.

Skulle ikke dette være riktig tråd for å diskutere hvorvidt og hvordan man avdekker overgrep mot barn? Hvorfor ikke? Det er et tabubelagt tema, og mange er altfor redde for å i det hele tatt tenke tanken når de får en ugrei magefefølelse, og det å foreta seg noe sitter ihvertfall langt inne. Om du bestemmer at dette er ikke egnet tid og sted til å snakke om sånt, synes jeg du bidrer til den tabubelagte tilnærmingen til problemstillingen. Dette er tvert i mot en ypperlig anledning til å snakke om temaet. Egentlig litt uavhengig om tråden er tøys (noe jeg skjønner ta man kan tro, men ikke er helt overbevist om stemmer - det finnes folk som er opptatt av utseende, berømthet og balansebommer på trimrommet ) eller ikke.

Jeg mener det ikke er riktig å diskutere det her, fordi jeg og ganske mange andre tror at dette er en tulletråd. Jeg har da ikke prøvd å bestemme hvor slik skal diskuteres, jeg har sagt min mening. Og jeg synes det er himla synd hvis dette forumet blir ødelagt av folk som bare kommer hit for å lage krøll.
Og å beskylde meg for å bidra til den tabubelagte tilnærmingen om temaet? Det KAN du da ikke mene?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 14-05-16, 16:46   #227
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg mener det ikke er riktig å diskutere det her, fordi jeg og ganske mange andre tror at dette er en tulletråd. Jeg har da ikke prøvd å bestemme hvor slik skal diskuteres, jeg har sagt min mening. Og jeg synes det er himla synd hvis dette forumet blir ødelagt av folk som bare kommer hit for å lage krøll.
Og å beskylde meg for å bidra til den tabubelagte tilnærmingen om temaet? Det KAN du da ikke mene?

Men hvorfor gjør det noe om det er en tulletråd?
En ting er slike dustetråder med svada, men OM det er en tulle tråd så gjør den da ingen skade? Det er jo ikke slik at du, jeg eller andre VET at de fleste andre trådene her inne ikke er oppspinn?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 16:46   #228
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo den siste setningen din i innlegget jeg kommenterte var merkelig og lurte veldig på hvorfor vi ikke kunne diskutere problemstillingen knyttet til dårlig magefølelse i akkurat denne tråden. Jeg skjønner nå at det er det at du mener det er en tulletråd som gjør at vi ikke bør diskutere det her. Det er ikke så relevant for meg, for uavhengig av hvem HI er, snakker vi jo sammen her vi andre, og jeg har lest mange interessante innlegg i tråden.

Gammel 14-05-16, 16:56   #229
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror denne tråden er en kombinasjon av en bruker vi ikke kjenner (og dermed tillater mindre vingling fra) og små drypp av historier i ulike retninger. Godt mulig det er en tulletråd, men uansett er det jo litt interessant hvordan det blir kommunisert. Hadde det vært en garvet bruker som hadde hatt samme dilemma tror jeg tråden ville utviklet seg annerledes, uten at jeg synes det er noe kritikkverdig i de fleste innleggene. Det er lettere å se for seg at det er tull og tøys når vi ikke vet noe om brukeren som skriver, selvsagt.

Hadde det vært Pøbelsara som hadde samme dilemma ville jeg nok likevel bedt henne om å ta en glutenfri bolle og slutte å mistenke menn på generelt grunnlag.

Gammel 14-05-16, 16:58   #230
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror denne tråden er en kombinasjon av en bruker vi ikke kjenner (og dermed tillater mindre vingling fra) og små drypp av historier i ulike retninger. Godt mulig det er en tulletråd, men uansett er det jo litt interessant hvordan det blir kommunisert. Hadde det vært en garvet bruker som hadde hatt samme dilemma tror jeg tråden ville utviklet seg annerledes, uten at jeg synes det er noe kritikkverdig i de fleste innleggene. Det er lettere å se for seg at det er tull og tøys når vi ikke vet noe om brukeren som skriver, selvsagt.

Hadde det vært Pøbelsara som hadde samme dilemma ville jeg nok likevel bedt henne om å ta en glutenfri bolle og slutte å mistenke menn på generelt grunnlag.

Nemlig. Det er jo sånn her at man får beskjed om at man er på viddene når man ber om råd og så endrer tråden den veien vinden blåser til en hver tid eller elegant overhører alle innspill fra andre. Det er overhodet ikke sant at kjente brukere får slippe unna med slik - det er jo det som er så bra med dette forumet.

Gammel 14-05-16, 18:26   #231
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Beklager om jeg ikke følger de uskrevne/skrevne reglene for innlegg. Jeg er aldri på noe forum.
Men skjønner ikke hvorfor dette skulle bli sett på som tull? Er det virkelig en så utenkelig problemstilling...? :- p
Jeg var fra start av opptatt av å høre folks reaksjoner på dette og forhåpentligvis få noen gode råd- som jeg har fått.
Om det samtidig får noen til å tenke seg om en ekstra gang Før man fortrenger " en dårlig magefølelse" så synes jeg det er en bra ting.

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 18:28   #232
Enmamma
Aktiv

Standard

Nemlig. Det er jo sånn her at man får beskjed om at man er på viddene når man ber om råd og så endrer tråden den veien vinden blåser til en hver tid eller elegant overhører alle innspill fra andre. Det er overhodet ikke sant at kjente brukere får slippe unna med slik - det er jo det som er så bra med dette forumet.

Men nå har du fortalt ganske mange ganger både hva du synes om mitt valg og om denne tråden. Kanskje du skulle vurdere og droppe og kommentere noe mer da, pøbelsara? Om det irriterer deg sånn at jeg i denne sammenhengen følger andres råd fremfor ditt:- p

Gammel 14-05-16, 18:40   #233
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns temaet er interessant, men gidder ikke diskutere mer i en tulletråd.

Hvorfor sier du tulletråd?:- P

Gammel 14-05-16, 18:45   #234
Enmamma
Aktiv

Standard

Men hvorfor gjør det noe om det er en tulletråd?
En ting er slike dustetråder med svada, men OM det er en tulle tråd så gjør den da ingen skade? Det er jo ikke slik at du, jeg eller andre VET at de fleste andre trådene her inne ikke er oppspinn?

Jeg er helt seriøs. Jeg hadde da ikke brukt tid på dette om det bare var tull. Skjønner at man er ny et sted og ikke andre kjenner en osv. Likevel så et det vel ikke så mange her som kjenner hverandre utenfor nettet, eller? :- P Med mindre man Gjør det så har man vel ingen garantier.

Gammel 14-05-16, 18:50   #235
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Pøbelsara: Du er ikke det eneste som har latterliggjort magefølelsen hennes - jeg kunne lett ha gjort det selv også. Og det synes jeg er interessant å tenke over for egen del.

Skulle ikke dette være riktig tråd for å diskutere hvorvidt og hvordan man avdekker overgrep mot barn? Hvorfor ikke? Det er et tabubelagt tema, og mange er altfor redde for å i det hele tatt tenke tanken når de får en ugrei magefefølelse, og det å foreta seg noe sitter ihvertfall langt inne. Om du bestemmer at dette ikke er egnet tid og sted til å snakke om sånt, synes jeg du bidrar til den tabubelagte tilnærmingen til problemstillingen. Dette er tvert i mot en ypperlig anledning til å snakke om temaet. Egentlig litt uavhengig om tråden er tøys (noe jeg skjønner ta man kan tro, men ikke er helt overbevist om stemmer - det finnes folk som er opptatt av utseende, berømthet og balansebommer på trimrommet ) eller ikke.

Takk! Jeg aner som sagt ikke hva som er vanlig å diskutere her, men jeg synes det er altfor ofte man hører om folk som "skulle ha fulgt magefølelsen." Tenkte det kunne Være interessant å høre hvordan folk ser på det. Som jeg har skrevet et par ganger allerede så er dette virkelige hendelser og ikke oppspinn -som enkelte vil ha det til.

Gammel 14-05-16, 18:55   #236
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enig med Lykken.
Vi kan tenke over hvordan nye medlemmer blir mottatt her på forumet, og om det er på en god måte?

Enmamma - velkommen. Håper du holder ut her tross traurig velkomst.

Takk for det!

Gammel 14-05-16, 18:58   #237
Enmamma
Aktiv

Standard

Hva i all verden! :- S

Gammel 14-05-16, 19:12   #238
Enmamma
Aktiv

Standard

Jeg synes ikke du skal ta det opp med noen. Men jeg synes ikke du skal glemme det heller.
Jeg lagrer slik pussig oppførsel som ikke egentlig er hverken forbudt eller farlig i seg selv, men som lell får noe til skurre.
Stort sett er det enkelthendelser, men av og til blir summen såpass at jeg velger å skjerme mine egne barn.
At noen tar mye bilder av mine unger er nok absolutt noe jeg ville "lagret" som underlig oppførsel. Sannsynligvis ei fjør i en hel hønsegård, men lell en detalj det er greit å ha på minnet.

Du ser det ikke før du tror det er faktisk ganske kloke ord. Og mange barn ville hatt det mye bedre om vi voksene faktisk turde å se.

Takk for gode råd, absolutt lagret i "merkelig oppførsel" minnet.
Det er nettopp det! Er jo ingenting forbudt eller farlig som er gjort, men dette med bildene er ikke greit. Tenker Gjøre som en annen her skrev å spørre de direkte om det stemmer det med bildene og gi beskjed om å ikke publisere på medier. Ber om å få se de også tenker jeg. Samtidig får de beskjed om å ikke ta bilder av bare henne. Er så enig i det siste du skriver. Man må faktisk tørre å tenke tanken. Ikke noe man vil, men man har ikke råd til å ta feil her:- P

Gammel 14-05-16, 19:20   #239
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Du har vel kanskje gått litt hardt ut enkelte ganger. Men vet ikke om jeg ville brukt ordet nedlatende.

Ok takk. Har ikke hvert fall ikke ment å Være nedlatende.

Gammel 14-05-16, 19:38   #240
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Beklager om jeg ikke følger de uskrevne/skrevne reglene for innlegg. Jeg er aldri på noe forum.
Men skjønner ikke hvorfor dette skulle bli sett på som tull? Er det virkelig en så utenkelig problemstilling...? :- p

Det er ikke problemstillingen som er utenkelig. Det var nok når du skrev at du tenkte denne mammaen var misunnelig på deg fordi du er så ung og pen, er gift med en kjendis og har flottere lekerom med balansebom enn henne at enkelte lurte på om dette var tøys. De fleste av oss godt voksne damer går ikke rundt og er misunnelig på unge mødre og her inne er det nok veldig mange som tufter selvfølelsen sin på helt andre ting enn utseende, status og eiendeler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.