Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-16, 19:42   #241
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne tråden er jo et stjerne-eksempel på at kommunikasjon er lett å mistolke både med vilje og uvilje. Det kan både trådstarter og andre ta til seg, syns jeg, og gi både nyankomne forumister og andre foreldre i barnehagen man syns er rare litt slack.

Selvsagt kan de være pedofile. Men det kan faktisk flere av de foreldrene du umiddelbart har stolt på være også.

Vi har aldri Vært borti en lignende situasjon og ville lufte tankene og fant et foreldreforum jeg tenkte ville passe. Gir gjerne folk rundt meg slack og gjorde det også med denne mammaen. Brydde meg lite om at hun overså meg/forsøk på å fryse meg ut-inntil hun drar inn datteren min..

Sist redigert av Enmamma : 14-05-16 kl 20:11.
Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 19:52   #242
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det er ikke problemstillingen som er utenkelig. Det var nok når du skrev at du tenkte denne mammaen var misunnelig på deg fordi du er så ung og pen, er gift med en kjendis og har flottere lekerom med balansebom enn henne at enkelte lurte på om dette var tøys. De fleste av oss godt voksne damer går ikke rundt og er misunnelig på unge mødre og her inne er det nok veldig mange som tufter selvfølelsen sin på helt andre ting enn utseende, status og eiendeler.

Det var jo et spøkfullt svar på alle spekulasjonene til årsak. Noen mente jeg skulle ta høyde for at hun hadde syndromer eller hva det nå sto. Poenget mitt var at det kunne være så mangt, aner ikke hvs hun måtte mene eller vite om meg. Men uansett årsak så synes jeg ikke det er ok å sende datteren min avgårde med fremmede jeg ikke føler meg trygg på fordi jeg er redd å bli oppfattet som uhøflig.

Gammel 14-05-16, 20:02   #243
Enmamma
Aktiv

Standard

Føler det blir veldig vridd alt jeg skriver.. Skrev vel ikke at jeg var "så ung og pen" - er heller ikke gift med en kjendis.
Sa aldri at lekerommet var flottere, mente vi kanskje kunne friste barna med ringer og balansebommen som kompensasjon for trampoline. Altså for at de skulle være her fremfor hos dem. Balansebommen har mannen min snekret på 3 minutter av en planke så forstår ikke hvorfor det skulle være noe å være misunnelig på:- P Barna liker den så det er det som betyr noe.

Gammel 14-05-16, 20:20   #244
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Føler det blir veldig vridd alt jeg skriver.. Skrev vel ikke at jeg var "så ung og pen" - er heller ikke gift med en kjendis.
Sa aldri at lekerommet var flottere, mente vi kanskje kunne friste barna med ringer og balansebommen som kompensasjon for trampoline. Altså for at de skulle være her fremfor hos dem. Balansebommen har mannen min snekret på 3 minutter av en planke så forstår ikke hvorfor det skulle være noe å være misunnelig på:- P Barna liker den så det er det som betyr noe.

Jeg tror heller ikke at noen blir misunnelig på den - det var også poenget!

Humor formidlet skriftlig, spesielt når man ikke kjenner de man kommuniserer med, kan være vanskelig. Det var ikke så lett å skjønne at du mente det spøkefullt, og jeg tror det var i denne delen av tråden at folk begynte å lure på om hele problemstillingen var tøys.

Gammel 14-05-16, 20:34   #245
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg hadde spurt faren om han hadde tatt bilder. Bekrefter han dette, Så haK bedt han om å ikkje leggje dei ut på sm, og venleg sagt at det er greit at han tar gruppebilder, men ikkje nærbilder av mitt barn utan å ha spurt.

Kvifor foreldra ikkje var på barnehagedekningen, er heilt teit å spørre om. Makan. Du veit godt, pøblis, at av og til strekk ikkje tida til eller det går faktisk ikkje.

Takk for godt råd! Det er viktig for oss dette med bilder I Sm. Vi har også gitt Klar beskjed til bhg om at de ikke legger ut bilder av henne så de vet dette er et tema for oss.
Jeg kommer nok til å be om å få se de også.

Skulle gjerne Vært med på alle anledninger i bhg, men det lar seg ikke Gjøre Når 17.maitoget deres går fra halv ti så er det nok ikke fler enn 4-5 foreldre totalt.

Gammel 14-05-16, 20:47   #246
Enmamma
Aktiv

Standard

Jeg tror heller ikke at noen blir misunnelig på den - det var også poenget!

Humor formidlet skriftlig, spesielt når man ikke kjenner de man kommuniserer med, kan være vanskelig. Det var ikke så lett å skjønne at du mente det spøkefullt, og jeg tror det var i denne delen av tråden at folk begynte å lure på om hele problemstillingen var tøys.

Er det dette sitatet som Gjør at flere her inne tror det er en tulletråd?
Forstår jeg det riktig da? :- P
"Jada man kan godt spekulere i det uendelige om man vil det. ...
Er hun ekkel mot meg fordi jeg er 15år yngre, hun synes jeg er pen, godt likt, bedre jobb, har en kjent mann, flottere hus.Kanskje. Eller er hun syk, sjenert -eller bare slem? Mulig. Fortsatt ikke ok å sende datteren min dit alene synes jeg.*
Interessant å se hva man ville gjort i mitt sted og med de opplevelsene jeg beskriver."

Skjønner ikke helt hvordan jeg kunne skrevet det annerledes. Følger jo opp med "hehe" når andre spøker videre på dette. Er ikke fordi man vil misforstå da?: -p

Gammel 14-05-16, 21:06   #247
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare å nevne at hun er 15 år eldre (og med det misunnelig på deg) og at du er pen, har kjent mann og flott hus og sånn er litt uttafor, selv om du pakker det inn som en spøk. At du i det hele tatt nevner det (om enn spøkefullt), vitner om at dette er noe du er bevisst på. Det virker umodent - og får tankene over på at det er tøys fordi det hele er litt over the top, rett og slett.

Gammel 14-05-16, 21:19   #248
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, nå må dere slutte. Fattet dere ikke at "ung og pen"-innlegget var en spøk? Hent nå fram den humoristiske sansen deres!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:20   #249
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Herlighet, nå må dere slutte. Fattet dere ikke at "ung og pen"-innlegget var en spøk? Hent nå fram den humoristiske sansen deres!

Enig! Så surmaget reaksjoner at jeg lurer på om sjalusi på 15 år yngre damer med kjekk mann og flott jobb er mer realistisk enn påstått her.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:23   #250
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Enmamma, kan du ikke bli med i andre tråder også, du har virkelig klart å skape engasjement!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 22:09   #251
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Re: Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

ea, mange tror det er en tulletråd. Jeg tror ikke det (selv om jeg var litt i tvil), men enmamma vil gjerne skjønne hvorfor folk tror tråden hennes er tull, og jeg prøver å forklare så godt jeg kan. Det er ganske ok å skjønne hvorfor en blir misforstått.

De som tror det er en tøysetråd er ikke nødvendigvis verken surmagede eller mangler humor.

Sist redigert av Pebbles : 14-05-16 kl 22:16.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 22:17   #252
Enmamma
Aktiv

Standard

Bare å nevne at hun er 15 år eldre (og med det misunnelig på deg) og at du er pen, har kjent mann og flott hus og sånn er litt uttafor, selv om du pakker det inn som en spøk. At du i det hele tatt nevner det (om enn spøkefullt), vitner om at dette er noe du er bevisst på. Det virker umodent - og får tankene over på at det er tøys fordi det hele er litt over the top, rett og slett.

Ja vel, så falt ikke den i god jord hos alle. Om du leser hva jeg har skrevet inntil den mld. så har jeg ikke vært så opptatt av hvorfor hun er som hun er. Det var det enkelte andre som var opptatt av.
Siden vi ikke kjenner hverandre så er det vel nærliggende å tenke at det er noe overfladisk ved meg hun ikke liker - om hun da er sjalu..

Gammel 14-05-16, 22:19   #253
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Enig! Så surmaget reaksjoner at jeg lurer på om sjalusi på 15 år yngre damer med kjekk mann og flott jobb er mer realistisk enn påstått her.

Hehe, godt å se at noen tar det med et smil

Gammel 15-05-16, 00:35   #254
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ho prata sidan ho var 7 mnd!?

Spør i barnehagen. Og viss du har dårleg magekjensle, så la vere å la jenta di leike med dette barnet. Det er eit godt råd som er gitt og problematisert fleire gonger.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 00:52   #255
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men poenget er jo ikke at man ikke skjønner at Enmamma gjerne vil være med på playdate - poenget mitt er at hun kan jo bare si nei til et slikt besøk - særlig når hun har så dårlig inntrykk av den personen som inviterer- og la det være med det. Hva andres poeng er med å delta i denne tråden, må de gjøre rede for selv.

Og hva er galt med å foreslå at man ringer politiet når man mistenker pedofili?
Hvis man skriver følgende innlegg på forum: -Jeg tror foreldrene til et barn i barnehagen er pedofile - skal jeg diskutere det på forum ispedd litt sleivspark hit og dit om at noen er nettroll - eller skal jeg ringe politiet, tro? a tenker jeg at svaret på en måte gir seg selv.

Noen er ingen nettroll. Vi kjenner då noen.

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Beklager om jeg ikke følger de uskrevne/skrevne reglene for innlegg. Jeg er aldri på noe forum.
Men skjønner ikke hvorfor dette skulle bli sett på som tull? Er det virkelig en så utenkelig problemstilling...? :- p
Jeg var fra start av opptatt av å høre folks reaksjoner på dette og forhåpentligvis få noen gode råd- som jeg har fått.
Om det samtidig får noen til å tenke seg om en ekstra gang Før man fortrenger " en dårlig magefølelse" så synes jeg det er en bra ting.

ea, mange tror det er en tulletråd. Jeg tror ikke det (selv om jeg var litt i tvil), men enmamma vil gjerne skjønne hvorfor folk tror tråden hennes er tull, og jeg prøver å forklare så godt jeg kan. Det er ganske ok å skjønne hvorfor en blir misforstått.

De som tror det er en tøysetråd er ikke nødvendigvis verken surmagede eller mangler humor.

Eg er blant dei som er i tvil om HI er den ho gir seg ut for å vere (altså fotballfrue) eller ein random person som kjeder seg og prøver å ha det gøy som ein fiktiv forumist. Årsaken er for det første mangelen på samanheng i HI si sjølvframstilling, for det andre rik-og-pen-og-berømt-utsagnet, for det tredje den stadige problematiseringa av det fornuftige rådet om å følgje magekjensla. Eg har humor og er ikkje surmaga (eller, det siste kan diskuterast all den tid eg står på medisiner mot sur mage, men du skjønner ...)

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 06:41   #256
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Har ho prata sidan ho var 7 mnd!?

Spør i barnehagen. Og viss du har dårleg magekjensle, så la vere å la jenta di leike med dette barnet. Det er eit godt råd som er gitt og problematisert fleire gonger.

Ja, hun begynte prate som 6-7mnd og har vært langt foran på språkbiten hele veien.
Jeg har fått råd på akkurat det du sier ja.

Gammel 15-05-16, 07:09   #257
Enmamma
Aktiv

Standard

Sv: Re: Sv: Playdate

Så i din verden må jeg enten Være fotballfrue eller en random person som kjeder seg? :- p For det er ikke engang en sjanse for at jeg er genuin her? Pen, rik og berømt a...
Jeg skrev yngre, hun er i underkant av 50. Jeg skrev at HUN kanskje synes jeg er penere..eller har finere hus. Dette var eksempler på overfladiske ting en person kan misunne en annen. Og hvor i all verden får du rik fra? Berømt ?? Jeg oppklarte "kjent" og kjekk hvis det er det du mener?:- P Men kunne like gjerne stått kjent, poenget var jo overfladiske eksempler og ikke en direkte beskrivelse av virkeligheten her. (Mannen min er for så vidt en kjekkas han altså)
Du virker veldig opptatt av at dette er noe jeg mener, til tross for at jeg tidligere har gjort det klart at jeg ikke vet hvor de bor eller møtt mannen hennes. Er det pga janteloven og at du er livredd for at jeg har gode tanker om meg selv, eller et forsøk på å spore av fra poenget lurer jeg på da. Du legger i hvert fall ikke godviljen til her sånn som du tvister hver ord jeg skriver.
Jeg gjentar dette med magefølelse fordi jeg mener det er viktig ja.

Sist redigert av Enmamma : 15-05-16 kl 07:23.
Gammel 15-05-16, 09:00   #258
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Har du en dårlig magefølelse, så er det jo lettest å bare holde seg unna familien, tenker jeg.
Ang pedofili, så er det fryktelig vondt og vanskelig tema. Man bør jo ikke gå rundt å mistenke noen. Samtidig skal man være obs på omgivelsene.
Folk kan oppfattes som rare og sære av mange grunner. Jeg skriver ofte ting på en "zpeziel" konto og er det mye som samler seg der, så holder jeg nok litt avstand.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 10:01   #259
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Har du en dårlig magefølelse, så er det jo lettest å bare holde seg unna familien, tenker jeg.
Ang pedofili, så er det fryktelig vondt og vanskelig tema. Man bør jo ikke gå rundt å mistenke noen. Samtidig skal man være obs på omgivelsene.
Folk kan oppfattes som rare og sære av mange grunner. Jeg skriver ofte ting på en "zpeziel" konto og er det mye som samler seg der, så holder jeg nok litt avstand.

Helt enig med deg. Jeg har mest lyst til å holde meg unna og håpet dette med playdaten bare ville skli ut i sanden så jeg slapp å måtte konfrontere henne på noen måte -det ser det også ut til å ha gjort. Men når jeg nå får høre at de tar bilder av bare min datteren så føler jeg at jeg må si i fra. I tilfelle ikke ok.

Gammel 15-05-16, 11:23   #260
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ang bildene som datteren din kommenterte at ble tatt, kan det være at han tok bilder av barna på vegne av barnehagen? Jeg tror jeg ville spurt avdelingsleder jeg. Ikke fordi jeg er mistenksom til andre foreldre, men datteren din reagerte jo på det så det er jo greit å få det oppklart.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.