Sv: Playdate
Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.
Du er ikke det eneste som har latterliggjort magefølelsen hennes - jeg kunne lett ha gjort det selv også. Og det synes jeg er interessant å tenke over for egen del.
Skulle ikke dette være riktig tråd for å diskutere hvorvidt og hvordan man avdekker overgrep mot barn? Hvorfor ikke? Det er et tabubelagt tema, og mange er altfor redde for å i det hele tatt tenke tanken når de får en ugrei magefefølelse, og det å foreta seg noe sitter ihvertfall langt inne. Om du bestemmer at dette er ikke egnet tid og sted til å snakke om sånt, synes jeg du bidrer til den tabubelagte tilnærmingen til problemstillingen. Dette er tvert i mot en ypperlig anledning til å snakke om temaet. Egentlig litt uavhengig om tråden er tøys (noe jeg skjønner ta man kan tro, men ikke er helt overbevist om stemmer - det finnes folk som er opptatt av utseende, berømthet og balansebommer på trimrommet ) eller ikke.
Jeg mener det ikke er riktig å diskutere det her, fordi jeg og ganske mange andre tror at dette er en tulletråd. Jeg har da ikke prøvd å bestemme hvor slik skal diskuteres, jeg har sagt min mening. Og jeg synes det er himla synd hvis dette forumet blir ødelagt av folk som bare kommer hit for å lage krøll.
Og å beskylde meg for å bidra til den tabubelagte tilnærmingen om temaet? Det KAN du da ikke mene?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|