|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
| Så snart h*n vokste ut av babysetet |
|
32 | 16,67% |
| Da h*n ble 2 år |
|
37 | 19,27% |
| Da h*n ble 3 år |
|
62 | 32,29% |
| Da h*n ble 4 år |
|
61 | 31,77% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Dette var det da ikke jeg som skrev!?
|
|
|
|
#2 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og jeg som følte meg så sikker i min sak. Jeg har det fra en artikkel et sted, skal se om jeg finner det igjen.
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?4 år og et par mnd
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Hannah hadde det litt trangt i sin HTS Besafe Izi Kid, så vi kjøpte en Britax MultiTech - og den sitter hun mye bedre i.
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sorry, Polyanna! Vurderte å lage en langt mer detaljert med alternativer for det éne og det andre og det tredje og det fjerde barnet og sånn... - men det ble så mange alternativer i hodet mitt, at jeg tok en beslutning på at det enkle ofte er det beste.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Men det blir nok en viss bias her, for de fleste av oss har flere barn, og jeg valgte det alternativet med høyest alder. Jeg tror det trekker opp snittet en del hvis mange gjør det samme.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Ja, men det er greit. Da får det gjenspeile hvor opplyste vi er per dags dato, og ikke evt. feil man gjorde for 8 år siden - for det virker som om de fleste som har svart i tråden her lar de yngste barna sitte lengst bakovervendt pga større fokus de siste årene.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Det er sant. Det er jo et litt bevegelig mål dette her. Jeg mener at det var 3 år man sa da storebror var ca. 3, så vi hadde ikke dårlig samvittighet for ikke å snu ham tilbake da han hadde fått førligheten tilbake i beinet (Da var han 3 og noen måneder). Det virket også meningsløst å kjøpe et nytt og større sete som bare skulle brukes et par måneder (søstra hadde da arvet hans sete).
|
|
|
#9 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh.... MultiTech er vel en kombistol? Den kan brukes begge veier, og som kun pute/sete med bilens seler attpåtil? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Joa, men mente Besafe sin. Hannah er for tung til å kunne bruke den når vi skal snu. MT går jo opp til 25kg.
|
|
|
#11 |
|
Lett rørt
|
Våre gutter har slikt speil at de kan se forover til oss og ut frontruten, så en gang jeg satt og spiste litt sjokolade ble jeg avslørt.
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde Malin da hun vokste ut av babysetet. Det kommer vi ikke til å gjøre denne gang. Bilen vår har veldig korte seler, så jeg mistenker at setet vi hadde til Malin ikke kan stå bakovervendt i vår bil. Da kjøper vi nytt sete med Isofix.
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg synes også det er utrolig dårlig info og lite kunnskap i butikkene som selger bilseter. Da vi kjøpte sete møtte vi på en tyggisbobleblåsende ungjente, som kunne nada. Det ble ingen salg på jentungen, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg husker jeg var på Fru Lyng for et par år siden og det kom inn en far med et sete han hadde kjøpt (forovervendt) og var litt usikker på om han ville bytte det "for han hadde jo hørt at det var best med bakovervendt og sånn....". De ansatte overbeviste ham om at neeeida, det var like trygt forovervendt. Jeg hadde så lyst til å blande meg, og angrere egentlig enda på at jeg ikke gjorde det.
|
|
|
#15 |
|
nygift
|
Nei akkurat! det er akkurat det jeg også mener, det skulle vært påbudt at alle som selger bilseter har god nok kunnskap til å komme med sikker og trygg informasjon og annbefalinger.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Hun ble snudd da ho var litt over 3, jeg kjefta og ræmja men det vakke noen bønn ikke plass og gubben er den som kjører så vi hadde slosskamp en stund der jeg snudde tilbake og han snudde frem og det resulterte i at stolen var feilmontert hver gang han kjørte eller han satt henne i storebror sin 15+ vanlig bilbelte stol.så jeg ga meg og festa den ordentlig fremmover |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Takket være Aminta og Stikka og menigheten, sa jeg nå fra meg beltestolen og kjøper et TWE i stedet. Håper han kan bruke det en stund, da.
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Jepp!
|
|
|
#19 |
|
er her
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Han satt bakovervent til han var 3 år og 4 mnd. Desverre nådde han vektgrensen for setet vi har (hts 18 kg). Var ikke klar over at der var stoler som er godkjent for bakovervendt mintering opptil 25 kg, hadde jeg vist det når jeg handlet sete hadde muligens valget blitt et annet. Men er kjempefornøyd med setet altså.
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Forresten hører jeg barn klage over å bli sliten i beina når de snus. For da henger føttene nedover.
|
![]() |
|
|