Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 08:41   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jah - også kommer jeg til å fortsette å si hva jeg mener om det jeg mener noe om. Også om det er frp-ere. Jeg er delvis med på den med at man skal ikke plage svake grupper, men jeg er ikke heeeeelt der at frp-ere får vernet som tilhører de svake gruppene enda - ett sted går grensen.

Så du mener ikke egentlig at FrP-ere er en svakere gruppe altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:12   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så du mener ikke egentlig at FrP-ere er en svakere gruppe altså.

Joa, men de får ikke vernet som ellers ville fulgt med.

Egentlig liker jeg best koblingen mellom røykere og frp-ere jeg. Alle grupperingene med livsstilsproblemer liksom.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:31   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig liker jeg best koblingen mellom røykere og frp-ere jeg. Alle grupperingene med livsstilsproblemer liksom.

Usaklig og useriøst!

Mye av grunnen til at jeg reagerer så kraftig på den mobbingen som foregår fra enkeltes side her på fp, når det gjelder frp (den er ikke hintet til deg personlig smilefjes), er at den har sterke likhetstrekk med barns lovliggjøring av mobbing pga hvordan mobbeofferet oppfører seg.

På fp er det voksne mennesker som diskuterer og voksne mennesker bør gjøre seg for gode til å synke ned på et lavmål som det noen gjør når det gjelder mobbing av enkeltgrupper (som frp).

Når vi tenker på at de som skriver her er foreldre og oppdragere i tillegg, så syns jeg det er skremmende å være vitne til. Har vanskelig for å tro at de som slenger ut "morsomheter" om f.eks frp aldri sier noe i rl som ungene kan overhøre. Og gjett hvor de tar det med seg? "Det er jo greit å mobbe den jenta eller gutten, for de ber om det selv, så dumme/teite/slemme/rare som de er". Det er lov å tenke seg om.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:39   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

"Det er jo greit å mobbe den jenta eller gutten, for de ber om det selv, så dumme/teite/slemme/rare som de er".

Nei, det er faktisk ikke sammenlignbart.

Gammel 19-06-09, 10:46   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joho!

Neihei!

Joho!

Gammel 19-06-09, 11:06   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for miljø handler jo ikke om mennesker i det hele tatt.

Gammel 19-06-09, 11:08   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, for miljø handler jo ikke om mennesker i det hele tatt.

Nei. Det handler hovedsakelig om pandaer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:08   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og selunger.

Gammel 19-06-09, 11:24   #9
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg trodde faktisk at det mest miljøvennlige var å kjøpe ny bil.
Var det ikke pga miljøhensyn at de hadde høy vrakpant en stund, fordi de ville at folk skulle kjøpe nye, mer miljøvennlige biler?

Men det passer meg utmerket å kjøre rundt i en relativt gammel bil, en ny koster flesk, den gamle fungerer bra. (den er ikke fransk!).

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:34   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg trodde faktisk at det mest miljøvennlige var å kjøpe ny bil.

Hvis du skal kjøpe en ny bil, så er det miljømessig bra å kjøpe den bilen som er mest miljøvennlig. Det vil i langt de fleste tilfeller si så liten bil som mulig.

Hvis du allerede har en bil, er det for miljøets del det aller beste om du kjører denne til den absolutt ikke virker mer og skal kasseres.

Forbruk er det aller største problemet for dagens miljø – i alle fall hvis man holder nedsmelting av atomkraftverk og andre miljøkatastrofer utenfor og bare ser på slike ting som enkeltpersoner kan bidra med. Det beste man kan gjøre for miljøet er å begrense mengden "ting" man forbruker. Det betyr at dersom man skal gjøre noe bra for miljøet, så skal man bruke det man har så lenge man kan, vedlikeholde bilen så den går i fem år ekstra, kjøpe klær når de gamle er utslitt og ikke med en gang de er umoderne, ikke skifte ut sofaen eller vaskemaskinen fordi man har lyst på ny, men vente til de faktisk trenger utskiftning.

Det kan være andre argumenter som taler for hyppigere utskiftning, for eksempel vil en 15 år gammel bil normalt ikke være like sikker som en ny, men hvis man kun skal se på miljøet, vil det alltid være bedre å klare seg med det man har.

Gammel 19-06-09, 11:35   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Var det ikke pga miljøhensyn at de hadde høy vrakpant en stund, fordi de ville at folk skulle kjøpe nye, mer miljøvennlige biler?

Nei, det var nok økt sikkerhet som var tanken bak dette.

Gammel 19-06-09, 11:40   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det var nok økt sikkerhet som var tanken bak dette.

Ikke bare det nei, men begge deler. Det var selvsagt et tiltak for å øke sikkerheten ettersom nye biler er langt mer kolllisjonssikre enn gamle vrak, men også ut i fra mijløhensyn, og ønske om at folk skulle bytte inn sine gamle biler til mindre nye biler med lavt CO2-utslipp.

Gammel 20-06-09, 18:38   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ikke bare det nei, men begge deler. Det var selvsagt et tiltak for å øke sikkerheten ettersom nye biler er langt mer kolllisjonssikre enn gamle vrak, men også ut i fra mijløhensyn, og ønske om at folk skulle bytte inn sine gamle biler til mindre nye biler med lavt CO2-utslipp.

Ja, det ble argumentert med begge deler. Politikere er ikke alltid så gode på matten.

(Men: Jeg skal gi deg den at kjører du en gammel bil uten katalysator så er det bedre å bytte den ut til en nyere en. Det vil vel si eldre enn ca. 20 år, tror jeg)

Gammel 19-06-09, 11:13   #14
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil bare ha sagt at jeg ikke hetser De som kjører franske biler, jeg hetser franske biler.

Gammel 19-06-09, 11:33   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pippimamma - angående det med at det stadig dukker opp en avsporing til politikk og frp - det dukker stadig opp avsporinger til alt mulig hele tiden på fp. Det er nok kanskje det at du legger ekstra godt merke til de som går på fp. Jeg vil si at den vanligste avsporingen her vel må være sex jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:43   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg gir meg ikke jeg...
Er det verre å si en sleivkommentar om frp-ere enn om fotballsupportere? Er det ikke greit å si noe om fotballsupportere heller?

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:45   #17
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg gir meg ikke jeg...
Er det verre å si en sleivkommentar om frp-ere enn om fotballsupportere? Er det ikke greit å si noe om fotballsupportere heller?

Det går omtrent ut på det samme. De blir i alle fall like hissige.

:erfart:

Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:57   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir meg ikke jeg...

Nei. Det får være grenser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:35   #19
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg gir meg ikke jeg...

Jeg synes ikke det.
Problemet her er etter min mening at det er så massivt dette mot Frp. Det er liksom ikke bare en sleivkommentar, det er mange her som synes det samme, at Frp velgere er enten dumme, egoister eller ondskapsfulle.
Hvis man har lignende konsensus om at Brann var et dårlig fotball-lag, de som heiet på Brann var dumme fordi Brann hadde et dårlig opplegg og aldri ville vinne, så hadde jeg antagelig lagt merke til det også.
Men det er da ikke så mange tråder der hvor fotballsupportere (til enkelte lag? Eller er det fotballsupportere generelt?) disses?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 13:54   #20
Nebbia
Passiv

Standard

Problemet her er etter min mening at det er så massivt dette mot Frp. Det er liksom ikke bare en sleivkommentar, det er mange her som synes det samme

Flokkmentaliteten på FP er til tider påtagelig. Det er bare å sjekke ut en hvilken som helst tråd hvor noen klager over dårlig behandling på skole eller i barnehage eller for å ikke snakke om den forferdelige videoen med ristebabyballen, så inneholder de første 20-30 innleggene sinte eller sjokkerte smileys.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.