|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Pfft, det føles ikke utrygt noe sted. Det er bare folk som er pingler.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det er jo bra at folk liker seg på forskjellige steder. Det er best at vi sprees litt. Om alle skulle bo i Oslo hadde det blitt overbefolket, fått alt for dyre boliger og fått enda større trafikkproblemer enn det allerede er i dag. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg føler meg aldri utrygg i Oslo, og har aldri, aldri vært utsatt for noe kriminelt de 35 årene jeg har bodd her (har dog blitt tåregasset av politiet!
|
|
|
#4 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Jeg er veldig glad i Oslo, og kunne på mange måter gjerne bodd der igjen. Men etter noen fine år på Kampen/Vålerenga, toppet det seg litt etter et dramatisk innbrudd som ødela litt av boligidyllen og tryggheten (vi var hjemme med baby). Vi flyttet ut av byen et halvt år etter, og valgte rekkehus, nærhet til tog, gode fritidstilbud for barn, mye skog og 20 min kjøring til Oslo.
|
|
|
|
#6 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å rusle langs Akerselva på nattestid er ihvertfall mindre farlig enn å gå i skogen der psychomaniacs med øks hopper fra tre til tre.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er jo nå i en flytteprossess, der jeg velger å flytte fra byen til et tettsted. Grunnen er enkel, jeg vil at ungene skal vokse opp med et større nettverk enn det de har her i byen. Dit vi flytter har de besteforeldre, de har tante, onkel, søskenbarn, gudforeldre osv. For meg er det utslagsgivende for valg av bosted akkurat nå.
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg må fnise litt, for dette steder er jo dit jeg har fått mannen min til å love at vi aldri, aldri skal flytte.
|
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Fine, fine plassen, også vil du ikke flytte dit?
|
|
|
|
#10 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er eg veldig enig i. Det er veldig bra å komme seg bort, enten ein bur i Øvre Eidfjord, eller midt i Oslo. Det er noko med å sjå tilbake på oppveksten sin og staden ein voks opp på med nye auge. Litt det samme som å skifte jobb. Eg jobbar med folk som har vore her i 40 år. Det er ikkje bra; dei trur f.eks at vår arbeidsplass er den aller beste i heile verden. Så klart. Har du aldri budd utanfor Bergen/Oslo, så har du ikkje peil (nesten). Samme gjeld om du har budd på ei berghylle i dalom. Sist redigert av Syrin : 29-03-10 kl 16:32. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Etter å ha lest denne tråden, så ser jeg at jeg kunne bodd mange steder i Norges land. Mye positivt å lese, både om storbyer ( |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Stavanger er en by jeg ble veldig forelsket i når jeg var der for halvannet år siden. Faktisk så forelsket at jeg lagde en tråd om det her inne.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Åh! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er nok sånn som ikke liker besøk uten at det er avtalt osv. Men det har litt med at jeg syntes vi bor vel tett her, og at det nesten blir litt invaderende til tider med naboer på alle sider, busser fulle av kjente og ukjent folk osv. Jeg treffer kjente bare jeg stikker hodet ut vinduet nesten. Hadde jeg hatt en kilometer til neste nabo, så hadde jeg nok vært overlykkelig om de dukket opp uansett når. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Som litt stor by liker jeg Trondheim.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Nå synes vel kanskje de fleste at akkurat der de bor er bes å vokse opp. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg elsker klimaet, med lite snø og endel regn, det er så friskt, og aldri så kaldt at man føler man er i ferd med å dø, slik som i Oslo (selv om de som bor der sikkert er vant med det). Skulle ønske det var litt mer garantert sommer om sommeren da, og ikke 1-2 uker med sol og varme og resten regn.
|
|
|
#18 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Enig med Safran. Jeg kunne nok godt bodd i Oslo hadde det ikke vært for kulden. Det er jo faktisk også bosteder ganske nær sentrum som er koselige, feks. rett ved Vigelandsparken (om man er millionær). Der venninnen min bor er det utrolig flott, masse natur og en svært kort kjøretur inn til sentrum. Synes det er litt rart når folk tror Oslo = eksos og asfalt. Oslo er vel like lite det som andre storbyer er det. Venninnen min har tatt meg med på kjøreturer "overalt i Oslo og det er utrolig flott mange steder.
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Om jeg skulle bosatt meg et annet sted i Norge, så ser jeg ikke for meg at det kunne blitt noe annet enn Oslo |
|
|
|
![]() |
|
|