Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 09:17   #181
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

De kunne godt hatt undersøkt dette litt nærmere, hva barn egentlig føler om dette. Og om det gir utslag for noe senere i livet. Min erfaring med det jeg kjenner til er at de savner foreldrene noe veldig når alle ungene er dratt. Skal ikke si så mye mer enn det, men det tar på ungene (e) å alltid være sist. Dette kan nok ikke vi fortelle foreldre heller, eller bør vi kunne få lov til det?

Jeg vet ikke om de har så vondt av lange dager i barnehagen. Min kommer når det åpner (7.30), og hentes et kvarter før stengetid (litt tidligere nå som det er skoleferie og lite trafikk). Hun er alltid en av de siste som hentes, noen ganger den aller siste. Jeg har aldri opplevd at hun har stått å trippet ved porten og ventet på mamma, hun koser seg på en huske eller eller leser bok med den ansatte som er igjen. Jeg hadde nok blitt ganske sint hvis en av de ansatte ba meg hente tidligere fordi de syns så synd på henne, og spesiellt fordi jeg vet at når siste barn har gått, går de ansatte hjem. I går var jeg f.eks den siste som hentet kl 16.20, og den ansatte gikk hjem samtidig med oss - selvom barnehagen har åpent til 17.

Jeg henter aldri etter 5 - har heldigvis mulighet til å gå tidligere fra jobb hvis det er stort snøfall eller noe annet som tilsier at jeg ikke rekker det, men jeg har ikke dårlig samvittighet fordi jeg har en helt vanlig 8-4 jobb.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:32   #182
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også en barnehage med lang åpningstid (06.45-17.15), så det skulle bare mangle. Nå har jo ikke vi den lengste barnehagekarrieren, så det kan hende det blir noen uhell med tiden. Stjernekikkeren blir levert klokka 7 og hentet mellom 15.20 og 16. En sjelden gang har han blitt til nærmere stengetid, men da har det vært ekstremtilfeller.

Jeg er selv et av de barna som alltid sto igjen ferdig påkledd til sist, og jeg husker at jeg gjorde det, men har ikke noen såre følelser rundt det. Nå skal det vel nevnes at jeg både gjennom oppveksten og i voksen alder har ventet mye på foreldrene mine i det store og hele. Sånt venner man seg til, på samme måte som andre styrker og svakheter ved foreldrene sine.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:38   #183
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig vanlig at barna er ferdig påkledd hvis de blir hentet tett opptil stengetid? Det har jeg (heldigvis) aldri opplevd, med mindre de er ute å leker eller noe. Hadde vært kjekt noen ganger om vinteren da, når man har det travelt og har en million klær å ta på

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:52   #184
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Er det virkelig vanlig at barna er ferdig påkledd hvis de blir hentet tett opptil stengetid? Det har jeg (heldigvis) aldri opplevd, med mindre de er ute å leker eller noe. Hadde vært kjekt noen ganger om vinteren da, når man har det travelt og har en million klær å ta på

Hos oss kler vi på barna dersom det er et ønske fra foreldrene, men ellers så bruker vi den tiden der det er veldig få barn igjen til å snakke sammen, lese bok eller andre ting som barnet har lyst til å gjøre, evt rydder litt og slike ting.

Jeg tror barn blir sliten av lange dager i barnehagen, men jeg tror ikke de har vondt av det, men det er derfor jeg syns at pålagt ferie er et must, for også små barnehagebarn har behov for litt mer ferie en uke i løpet av sommeren.

Gammel 25-06-10, 10:58   #185
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg vet ikke om de har så vondt av lange dager i barnehagen. Min kommer når det åpner (7.30), og hentes et kvarter før stengetid (litt tidligere nå som det er skoleferie og lite trafikk). Hun er alltid en av de siste som hentes, noen ganger den aller siste. Jeg har aldri opplevd at hun har stått å trippet ved porten og ventet på mamma, hun koser seg på en huske eller eller leser bok med den ansatte som er igjen. Jeg hadde nok blitt ganske sint hvis en av de ansatte ba meg hente tidligere fordi de syns så synd på henne, og spesiellt fordi jeg vet at når siste barn har gått, går de ansatte hjem. I går var jeg f.eks den siste som hentet kl 16.20, og den ansatte gikk hjem samtidig med oss - selvom barnehagen har åpent til 17.

Jeg henter aldri etter 5 - har heldigvis mulighet til å gå tidligere fra jobb hvis det er stort snøfall eller noe annet som tilsier at jeg ikke rekker det, men jeg har ikke dårlig samvittighet fordi jeg har en helt vanlig 8-4 jobb.

Barn er forskjellige, noen barn kunne ikke brydd seg mindre, mens andre barn er det litt sårt for. Uansett får jeg litt vondt av familier der foreldrene tilsynelatende egentlig ikke har tid til å ha barn, og dermed skaper en forferdelig stressende hverdag for både seg selv og ungene. Mange barn i dag går rundt og er omtrent like stressa som en gresk bankdirektør.

Gammel 25-06-10, 12:00   #186
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Vi som jobber i det offentlige er jo veldig heldige som har betalt matpause. Jeg kjenner flere som jobber i det private med åtte timers arbeidsdag. De har i tillegg arbeidsplassen sin et godt stykke unna barnehagen. Da er det ikke til å unngå at man står og tripper utenfor barnehagen 07.30 og kommer i full fart inn på parkeringsplassen ti minutter før stengetid.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:45   #187
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Vi stenger 16.30, og når foreldre er der på slaget 16.30, så er ungen påkledt ja. Det er fordi jeg/vi da står på overtid hvis ikke de er klar 16.30. Ungen (e) skal kle seg, huset skal låses, lysene slukkes, bosset kastet, og vips så er klokka 16.45 før man kan gå. Nei, vi kler da ungen 16.25, så er de klar til foreldrene kommer. Har ikke fått negative kommentarer på det. Vi har som regel bare 1-2 unger igjen helt til slutt, og de tar vi godt vare på til de blir hentet. ( Vi er bare 1 personal igjen fra 15.30 )

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:50   #188
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror barn blir sliten av lange dager i barnehagen, men jeg tror ikke de har vondt av det, men det er derfor jeg syns at pålagt ferie er et must, for også små barnehagebarn har behov for litt mer ferie en uke i løpet av sommeren.

Hvorfor mener du denne ferien må tas ut i løpet av sommeren, og hvorfor mener du at mange uker i strekk er bedre enn en uke her og to uker der i løpet av året?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:05   #189
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvorfor mener du denne ferien må tas ut i løpet av sommeren, og hvorfor mener du at mange uker i strekk er bedre enn en uke her og to uker der i løpet av året?

Den må ikke taes ut i løpet av sommeren, men at barna i løpet av barnehageåret bør ha godt med ferie, ha det mener jeg. Og med godt med ferie tenker jeg ferie som i at vi voksne syns det er godt med ferie, og det er godt for barna også. Man kan gjerne ha ei uke her, og ei der, men at man innimellom bør ha 2 eller flere uker sammenhengende, ja det syns jeg. Men det er med dette som med alt mulig annet, barn er forskjellige, og noen barn blir mer slitne enn andre. Min erfaring er at de ungene som er i barnehagen hver eneste dag uten en eneste dag fri(med unntak av helligdagene i jul/påske) er veldig slitne når sommeren kommer.

Gammel 25-06-10, 13:15   #190
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Den må ikke taes ut i løpet av sommeren, men at barna i løpet av barnehageåret bør ha godt med ferie, ha det mener jeg. Og med godt med ferie tenker jeg ferie som i at vi voksne syns det er godt med ferie, og det er godt for barna også. Man kan gjerne ha ei uke her, og ei der, men at man innimellom bør ha 2 eller flere uker sammenhengende, ja det syns jeg. Men det er med dette som med alt mulig annet, barn er forskjellige, og noen barn blir mer slitne enn andre. Min erfaring er at de ungene som er i barnehagen hver eneste dag uten en eneste dag fri(med unntak av helligdagene i jul/påske) er veldig slitne når sommeren kommer.

Det er min erfaring også.

Derfor har poden vår korte dager, jeg har gått ned i stilling så han slipper full uke og han har mye ferie i løpet av ett år.
Å han blir ikke levert først eller hentet sist.
Men der er jo noe vi kan , alle kan jo ikke korte ned på dager osv.

Sist redigert av Chablis : 25-06-10 kl 13:51.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:30   #191
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lyst til å legge inn et sitat fra "vår" pedleder. Bakgrunnen var at jeg normalt henter ganske tidlig pga ammefri dette halvåret, men akkurat den dagen kom jeg rundt kl 16 og lurte på hvordan det hadde gått at jeg ikke kom så tidlig som jeg brukte å gjøre. Hun sier: "Jeg tror ikke barna har det forholdet der til tid egentlig. De er her når de er her og drar hjem når de drar hjem. Litt mer slitne etter en lengre dag, men de har det helt fint!". Det tror jeg hun har rett i og synes det var gode ord.

Min erfaring fra mine egne barn er at hvordan tiden frem mot stengetid etter at det har blitt tynt med barn oppleves, avhenger av flere ting.
* Når drar de andre barna? Er det 5 minuter siden den siste dro eller 2 timer? Når drar bestekompisen?
* Hvordan tar de ansatte det? Og ikke minst - er det en ansatt de kjenner? Hvis de ansatte bruker det som kosestund/kvalitetstid med barnet har de det helt greit, men hvis det bærer preg av at den ansatte vil veldig hjem og barnet blir satt på venting, er det ikke så rart at ventetiden blir lang og savnet stort.

Som en som henter sent (men slett ikke er den første til å levere), har jeg opplevd i at de fleste barnehagene vi har prøvd (og det begynner å bli 5-6 stk), har dette vært helt fint og greit. Men vi bomma noe så totalt på barnehage da vi flytta til Trondheim. Heldigvis ble det en kortvarig affære. Det var mye som ikke fungerte for oss der. Blant annet var omtrent alle de andre barn av hjemmeværende mødre. De var der kun i kjernetiden. Ergo ble det nesten 2 alenetimer på slutten av dagen på mine to. For det andre var de ansatte helt åpenbart oppgitt over nettopp dette, at vi brukte barnehagen som pass mens vi var på jobb og ikke kunne hente tidlig og delta på alskens på dagtid slik de andre kunne. Og der satt de pent plassert ved et bord da vi kom for å hente mens hele barnehagen var striglet for neste dag og den ansatte trippet for å komme seg hjem. Mistrivsel? Absolutt.

Gammel 25-06-10, 14:34   #192
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Barn er forskjellige ja, og hverdagene i familier også. Våre barn har også korte dager i barnehagen - leveres ofte ikke før nærmere ni, og hentes som oftest tre - halv fire. Det er fordelen med at en av foreldrene jobber turnus. Turnus har imidlertid den ulempen at vi ikke får mange uker sammenhengende når "alle andre" har ferie midt på sommeren. Eller i påsken. Eller i jula. I vår barnehage er det egentlig et krav om tre uker sammenhengende i juli, noe som er veldig upraktisk for oss. I år får ungene to uker fri i fellesferien og to uker på høsten. I tillegg til dette, og korte dager hele året, reiser vi bort i noen langhelger og ellers når det passer. Det passer oss voksne best, og så aktive barn som vi har så tror jeg det passer dem også best. Likevel kjenner jeg veldig på at "andre synes" de burde hatt mer fri på sommeren.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:42   #193
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Henter alltid i tide, men om jeg må både levere og hente de, så er de først inn (kl. 07.15) og sist ut (kl. 16.30). Barnehagen vår er åpen fra 07 til 17.

Nå har vi hatt en uke ferie, så skal vi jobbe et par uker igjen, så stenger barnehagen i to uker. Etter den ferien starter minste rett på stor avdeling, og når jeg ser hvordan hun sliter for å komme i gjenge igjen etter den ene uken med ferie, gruer jeg meg veldig til hun skal være borte to uker, og så rett på oppstart på ny avdeling.

Gammel 25-06-10, 15:47   #194
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

De kunne godt hatt undersøkt dette litt nærmere, hva barn egentlig føler om dette. Og om det gir utslag for noe senere i livet. Min erfaring med det jeg kjenner til er at de savner foreldrene noe veldig når alle ungene er dratt. Skal ikke si så mye mer enn det, men det tar på ungene (e) å alltid være sist. Dette kan nok ikke vi fortelle foreldre heller, eller bør vi kunne få lov til det?

Huff ja... Jeg er helt overbevist at ungene føler det på kroppen å bli hentet sist hver dag... orker ikke tenke tanken på hva de kanskje tenker inni seg osv.
Jeg synes jo dere bør få lov til å si det til foreldrene ja...vanskelig samtale, men dog.

Gammel 25-06-10, 15:48   #195
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Tviler på at de ikke vil barna sine vel, men jeg drister meg til å påstå at mange av disse foreldrene kunne hatt mulighet til å lage seg en litt mindre hektisk hverdag hvis de var villig til å ofre litt karriere, bo litt trangere e.l. en liten periode. Søsteren min fikk nylig baby, og både hun og mannen har krevende jobebr med mye overtid i perioder. Hun kommer til å finne på noe annet å gjøre så fort hun kan, bl.a. fordi hun ikke orker å løpe rundt etter seg selv med ungen på slep. Det vil mest sannsynlig føre til at de får litt trangere økonomi i noen år, men det er faktisk et offer man bør være villig til å gjøre når man får barn. Så lenge man får det til å gå rundt, selvsagt. Jeg vet det er en del familier som ikke har sjangs i havet til å gjøre det annerledes, og de har min fulle sympati og medfølelse.

Jeg er helt enig med deg.

Gammel 25-06-10, 15:58   #196
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

.

Heldigvis ble det en kortvarig affære. Det var mye som ikke fungerte for oss der. Blant annet var omtrent alle de andre barn av hjemmeværende mødre. De var der kun i kjernetiden. Ergo ble det nesten 2 alenetimer på slutten av dagen på mine to. For det andre var de ansatte helt åpenbart oppgitt over nettopp dette, at vi brukte barnehagen som pass mens vi var på jobb og ikke kunne hente tidlig og delta på alskens på dagtid slik de andre kunne. Og der satt de pent plassert ved et bord da vi kom for å hente mens hele barnehagen var striglet for neste dag og den ansatte trippet for å komme seg hjem. Mistrivsel? Absolutt.

Litt sånn er det i vår barnehage også, men vi er veldig fornøyd med jobben de voksne gjør, og de er hyggelige og sånn, men de er bare sååå tydelig klar for å gå hjem, helst tidligere hver dag, og litt sånn sure miner om de må jobbe heeelt til kl 17. Litt sånn stakkarslig rett og slett, og det er fordi de er blitt godt vant. Barnehagen vår ligger i et område med mange hjemmeværende mødre og hvor det er konkurranse om å hente tidlig. Det er blitt hvileputen til de ansatte i barnehagen. Dessverre. Er man først blitt bedagelig så er det vanskelig å snu... Men ja, jeg har tatt det opp med styrer. Hun kommer forøvrig aldri før kl 10 og går 1530. Alltid. Hvorfor? Jo, hun må hente og levere sine egne barn i en annen barnehage.

Gammel 25-06-10, 16:44   #197
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pga en vrien fergelem har jeg hentet akkurat ved stengetid 1 gang (16.30). Ellers blir han hentet i god tid.
Har søkt om overflytting til en barnehage i nærheten og der er stengetiden 18.00! Men for oss blir det jo aldri aktuelt å hente så sent.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 16:56   #198
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Barn er forskjellige ja, og hverdagene i familier også. Våre barn har også korte dager i barnehagen - leveres ofte ikke før nærmere ni, og hentes som oftest tre - halv fire. Det er fordelen med at en av foreldrene jobber turnus. Turnus har imidlertid den ulempen at vi ikke får mange uker sammenhengende når "alle andre" har ferie midt på sommeren. Eller i påsken. Eller i jula. I vår barnehage er det egentlig et krav om tre uker sammenhengende i juli, noe som er veldig upraktisk for oss. I år får ungene to uker fri i fellesferien og to uker på høsten. I tillegg til dette, og korte dager hele året, reiser vi bort i noen langhelger og ellers når det passer. Det passer oss voksne best, og så aktive barn som vi har så tror jeg det passer dem også best. Likevel kjenner jeg veldig på at "andre synes" de burde hatt mer fri på sommeren.

Men det høres jo ut som at dine barn har godt med fri, så dem syns jeg ikke synd i, og jeg syns heller ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette. Men det har virkelig skjedd at jeg har syns synd på barn som er i barnehagen hver eneste dag den er åpen, der foreldrene kun tar dem ut akkurat det de må, dvs 2 uker sammenhengende på sommeren, 1 uke planleggingsdager(dvs spredd utover året) også må de presses til å ta den siste uka som de er pålagt å ta. Og i de verste tilfellene er dette snakk om foreldre som har lang fri både sommer, jul og påske, slik at det ikke er snakk om at det er vanskelig å skulle få til å ha dem hjemme 3 uker på sommeren.

Gammel 25-06-10, 17:00   #199
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Supernala er litt kul
Standard

Jeg henter alltid minsten i tide ja, jobber selv i barnehage og vet hvor irriterende det er når du må gå på overtid.
Vi opplever ganske ofte at foreldrene er sene, derfor pleier jeg alltid få noen andre til å hente minsten de dagene jeg går seinvakt

Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 17:12   #200
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har hentet på slaget 17.00 en gang fordi jeg forsov meg (!) Da var han ferdig påkledt.

Vår barnehage er åpen fra 07.30 til 17.00, og vi har begge vanlige kontorjobber. Dvs at vårt barn som regel er i barnehagen fra ca 07.30 til 16.30. Vi har jo fleksitid begge to, men slik tid skal jo også jobbes inn, så vanligvis jobber vi normale dager. Sukket litt voer det i barnehagen en gang, og da sa ped.leder at jeg ikke måtte sammenlikne meg med alle andre, fordi ganske mange av barna tross alt hadde mødre som jobbet redusert. Sant nok. Alenemoren som jobbet et stykke unna hadde også litt dårlig samvittighet, men sa hun hadde innfunnet seg med at lange dager hadde hennes barn. Det finnes verre ting i livet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.