Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 02:09   #11
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nemlig! Men hvor mange gjelder det... og blir det gjort fordi foreldrene er ondsinnede eller fordi de ikke har noe valg i fht. arbeidstiden sin? Jeg er enig at det må føles vanskelig for det barnet det gjelder... huff, får helt vondt av å tenke på det.

Tviler på at de ikke vil barna sine vel, men jeg drister meg til å påstå at mange av disse foreldrene kunne hatt mulighet til å lage seg en litt mindre hektisk hverdag hvis de var villig til å ofre litt karriere, bo litt trangere e.l. en liten periode. Søsteren min fikk nylig baby, og både hun og mannen har krevende jobebr med mye overtid i perioder. Hun kommer til å finne på noe annet å gjøre så fort hun kan, bl.a. fordi hun ikke orker å løpe rundt etter seg selv med ungen på slep. Det vil mest sannsynlig føre til at de får litt trangere økonomi i noen år, men det er faktisk et offer man bør være villig til å gjøre når man får barn. Så lenge man får det til å gå rundt, selvsagt. Jeg vet det er en del familier som ikke har sjangs i havet til å gjøre det annerledes, og de har min fulle sympati og medfølelse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.