Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Nemlig! Men hvor mange gjelder det... og blir det gjort fordi foreldrene er ondsinnede eller fordi de ikke har noe valg i fht. arbeidstiden sin? Jeg er enig at det må føles vanskelig for det barnet det gjelder... huff, får helt vondt av å tenke på det.
Tviler på at de ikke vil barna sine vel, men jeg drister meg til å påstå at mange av disse foreldrene kunne hatt mulighet til å lage seg en litt mindre hektisk hverdag hvis de var villig til å ofre litt karriere, bo litt trangere e.l. en liten periode. Søsteren min fikk nylig baby, og både hun og mannen har krevende jobebr med mye overtid i perioder. Hun kommer til å finne på noe annet å gjøre så fort hun kan, bl.a. fordi hun ikke orker å løpe rundt etter seg selv med ungen på slep. Det vil mest sannsynlig føre til at de får litt trangere økonomi i noen år, men det er faktisk et offer man bør være villig til å gjøre når man får barn. Så lenge man får det til å gå rundt, selvsagt. Jeg vet det er en del familier som ikke har sjangs i havet til å gjøre det annerledes, og de har min fulle sympati og medfølelse.