Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 16:54   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dette blir jo rent subjektivt. Men denne tråden er et godt eksempel.

Ingen sier noenting, når det raser mot HI og ingen sier noe.

Her leser vi tråden HELT forskjellig. Jeg har under her sakset ut noen av de første svarene HI fikk her under. "raser mot"?? Disse kommentarene er da både høflige og hyggelige, og informerer om hva kotymen er her inne, og hvordan HI på en bedre måte kan nå frem til målet sitt. Jeg synes ingen av dem er noe å si ifra om hvertfall.
"raser mot"??

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du trenger å være aktiv på forumet, dele av deg selv, skrive innlegg som engasjerer andre, og bli en del av fellesskapet. DA får du prikker av den fargen du ønsker, og vips har du tilgang på markedsplassen. Enkelpenkelt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Til info så er det ikke god kotyme på FP å tigge om prikker, prikker gjør man seg fortjent til ved å skrive gode, morsomme, festlige eller av og til rett frem irriterende innlegg. Poeng- og innleggsbegrensningen vi har på FP, til både medlemsforum og markedsplassen er der for en grunn og det lønner seg å respektere at den begrensningen er satt.

Adrienne - moderator

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du har i alle fall produsert innlegg i kveld, det skal du ha.
Hvis du putter litt mer substans i dem, og kanskje gir litt av deg selv så skal du se du får tilgang til markedsplassen før du vet ordet av det.
Jeg trenger vel kanskje ikke å si at intetsigende innlegg ikke fører frem her inne heller.
Men cudos for at du prøver uten å bli sur.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke en lov mot å tigge prikker, men det blir som du ser ikke satt pris på. Det er fordi vi liker brukere som bidrar, ikke bare utnytter gratisannonsene på salgsforumet. De er et gode for aktive brukere som man føler man kjenner og kan stole på.

Fra null har du god mulighet til å bygge opp det tillitsforholdet.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

I det jeg sier noe så strømmer flere til og jeg får et ras av grønne prikke som er latterlig. Jeg har ellers også reagert på at ingen reagerer på det jeg oppfatter som kollektive angrep og morsomheter på andres bekostning. De få gangnen jeg har sagt noe så er det mange som sier seg enige. Da spør jeg meg jo hvorfor de ikke reagerte før. Kanskje trekker jeg forhastede slutninger, men jeg tolker det dit hen at det er en grunn.

Det kom etter de innleggene over noen litt mer spissede kommentarer - det er sant det. Men jeg klarer ikke å bli enig om at det er noe "kollektivt angrep". Ei heller "at det er en grunn til at folk ikke sier ifra".
Kanskje grunnen er, som den var for meg i denne tråden, at det var relativt balanserte tilbakemeldinger med litt av hvert - også før ditt innlegg? Og som Irma er jeg helt for denne "de" og "dem" og "gjengen man ikke sier imot"-insinuasjonene. Jeg var nr. 17 eller noe sånt inn her, og burde vel muligens fått det med meg om det var noe slikt. Men det har jeg altså ikke oppfattet det som det er.

Ellers er jeg enig med skilpadda.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:02   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ellers er jeg enig med skilpadda.

Signerer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:04   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Signerer.

Pass deg for Mauser! Han er streng med den derre signeringen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:05   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Pass deg for Mauser! Han er streng med den derre signeringen.

Han er det lenge siden jeg har sett noe til.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:47   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryktepoengene kommer etterhvert. Jeg samler heller ikke mange i måneden, men når man har vært medlem siden 2006 så har man tilgang for å si det sånn.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:54   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte mer enn et par måneder på å komme meg inn på markedsplassen den gangen jeg var ny. Og da var grensen mye lavere enn den er i dag. Jeg ser ikke på meg selv som "en av gjengen" her, men jeg er ikke usynlig heller. Men jeg bruker jo endel tid her inne, som veldig mange andre. Plutselig har man nok innlegg og prikker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:59   #7
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg reagerer også på mottakelsen enkelte nye har blitt utsatt for på FP. Eg har ikkje sjølv opplevd det, men eg rekner meg framleis som novise her inne og vart tidlegare litt småskremt over reaksjon enkelte fekk. Nivået er mykje høgar her inne enn på dei fleste andre forum på nettet, og det set eg pris på. Men samtidig bør vi kanskje ha det i bakhodet når det kjem nye her. Dei kan vera van med mykje meir slack frå andre forum, og då synest eg det held med litt høfleg vegleiing og oppfordring til å setja seg inn i forumreglane. Når det hagler med raude prikker kan det lage ein uggen stemning for dei nye som kan ta frå dei lysta til å verta betre kjend med alle her inne.

Det er ein veldig smart gjeng som er samla her, og eg lærer i alle fall mykje av kvar enkelt. Men ryktepoenga kan verka skremmande for nye, når fleire som tydeleg har høg sum på poeng byrjar med det som lett kan oppfattast som krasse kommentarar og negativ tilbakemeldingar. Ein har ofte respekt for dei som har høgast poengsum, og det kan ein kanskje tenkja litt på. Hjelp heller nybyrjarar med å vera med på å halda den høga standarden enn å ta frå dei lysta til å vera her. For FP er ein finfin plass når ein vert kjend med omgangstonen her inne. Det er sjølvsagt å snakkar rett frå levera til dei ein kjenner godt, ein veit kva dei toler og korleis dei reagerer. Men det kan bli voldsomt for dei som ikkje kjenner omgangstonen.

Gammel 01-01-12, 17:02   #8
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg reagerer også på mottakelsen enkelte nye har blitt utsatt for på FP. Eg har ikkje sjølv opplevd det, men eg rekner meg framleis som novise her inne og vart tidlegare litt småskremt over reaksjon enkelte fekk. Nivået er mykje høgar her inne enn på dei fleste andre forum på nettet, og det set eg pris på. Men samtidig bør vi kanskje ha det i bakhodet når det kjem nye her. Dei kan vera van med mykje meir slack frå andre forum, og då synest eg det held med litt høfleg vegleiing og oppfordring til å setja seg inn i forumreglane. Når det hagler med raude prikker kan det lage ein uggen stemning for dei nye som kan ta frå dei lysta til å verta betre kjend med alle her inne.

Du sa det så bra

Gammel 01-01-12, 17:00   #9
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De innleggene du siterer her, m^2 var vel heller av den informative sorten. Joika la inn en annen liste med siterte innlegg som var heller unødvendige, særlig etter HI presiserte at hun skjønte greia.

Jeg har fulgt diskusjonen fra begynnelsen, men latt være å si noe. Det er ikke fordi jeg er fysisk redd for motbør eller enkelte brukere. Det har vel heller noe med min mangel på selvtillit når det kommer til skriving og formulering. Signaturen min sier vel sitt. Og da føler jeg at hvis jeg "alene" skal komme med en uttalelse som de som er velformulerte og har gode argumenter er i mot, så blir det bare til at jeg tenker at jeg ikke gidder.

Gammel 01-01-12, 17:02   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

De innleggene du siterer her, m^2 var vel heller av den informative sorten. Joika la inn en annen liste med siterte innlegg som var heller unødvendige, særlig etter HI presiserte at hun skjønte greia.

Ja, men det er nettopp det jeg mener. Det var ikke noen "alle mot HI og ingen sa ifra". Det var innlegg både av den informative sorten, og innlegg som nok strakk strikken. Men det jeg ser hvertfall ikke at det var noe ensidig masseangrep. De innleggene jeg siterte var også av de _aller_ første som kom.

Gammel 01-01-12, 17:06   #11
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Ja, men det er nettopp det jeg mener. Det var ikke noen "alle mot HI og ingen sa ifra". Det var innlegg både av den informative sorten, og innlegg som nok strakk strikken. Men det jeg ser hvertfall ikke at det var noe ensidig masseangrep. De innleggene jeg siterte var også av de _aller_ første som kom.

Jeg skulle gjerne ha invitert deg inn på kontrollpanelet mitt igår kveld/natt så skulle du ha sett hva som foregikk der. Lite hyggelig for noe så uskyldig som et enkelt spørsmål. Svar på spørsmålet i tråden er mer enn greit nok, men det var nesten latterlig å se at hele kontrollpanelet var rødt. Og spesielt de som kom lenge etter at jeg hadde skjønt poenget fra den første som svarte...

Gammel 01-01-12, 17:07   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Jeg skulle gjerne ha invitert deg inn på kontrollpanelet mitt igår kveld/natt så skulle du ha sett hva som foregikk der. Lite hyggelig for noe så uskyldig som et enkelt spørsmål. Svar på spørsmålet i tråden er mer enn greit nok, men det var nesten latterlig å se at hele kontrollpanelet var rødt. Og spesielt de som kom lenge etter at jeg hadde skjønt poenget fra den første som svarte...

Åh, ok. Skjønner den da...

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mauser må gjerne komme og ta meg any time.

(007 har møtt han IRL altså. Jeg og. )

Gammel 01-01-12, 17:05   #13
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det har vel heller noe med min mangel på selvtillit når det kommer til skriving og formulering. Signaturen min sier vel sitt. Og da føler jeg at hvis jeg "alene" skal komme med en uttalelse som de som er velformulerte og har gode argumenter er i mot, så blir det bare til at jeg tenker at jeg ikke gidder.

Det synes jeg ikke du skal tenke på i det hele tatt, da lar du deg jo kneble av andres mer eller mindre fortjente status som du selv tillegger dem. Og jeg er ikke så sikker på at det er det "de velformulerte" ønsker å oppnå med sin, eh, velformulerthet. Ikke på noen måte.

( )

Gammel 01-01-12, 17:07   #14
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det synes jeg ikke du skal tenke på i det hele tatt, da lar du deg jo kneble av andres mer eller mindre fortjente status som du selv tillegger dem. Og jeg er ikke så sikker på at det er det "de velformulerte" ønsker å oppnå med sin, eh, velformulerthet. Ikke på noen måte.

( )

Men legg merke til at jeg legger det på min manglende selvtillit, og ikke at andre er så velformulerte. De kan jo ikke noe for verken at jeg ikke mener jeg er velformulert selv eller at de selv er det. Og, som sagt, det er ikke det at jeg ikke tør eller at de er så innmari skumle. Ofte bare gidder jeg ikke (fordi jeg ofte vet hva som kommer).

Gammel 01-01-12, 17:05   #15
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Standard

Han lusker rundt, og dukker opp når du minst aner det.

Gammel 01-01-12, 17:22   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mett.

Gammel 01-01-12, 17:30   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg rødprikket Mindy en gang fordi de eier en corny bil.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:35   #18
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg rødprikket Mindy en gang fordi de eier en corny bil.

Men du er jo pusekatt.

Gammel 01-01-12, 17:50   #19
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Dette er en interessant tråd å følge Jeg er på flere forum, og ser at f.eks diskusjonen om takhøyde, som såvidt har vært touchet her, går igjen på flere forum. Det samme med diskusjonen om "de" som holder sammen og alltid støtter hverandre. Sånn vil det vel alltid være, og hadde vi vært IRL, så hadde vi vel ikke vært perlevenner hele gjengen?

Jeg har ikke vært borti prikkesystemet tidligere, og har prøvd å finne ut hvordan jeg kan se min (manglende) prikke-status. I tillegg til tråden med de fornøyelige reglene for hvordan vi forholder oss til hverandre her inne (linket til tidligere i tråden), finnes det en annen forklaring på hvordan dette systemet er ment å virke?

Forøvrig synes jeg det er spenstig å se hvordan et enkelt spørsmål fra HI kan resultere i en så lang tråd om mangt og meget, men satser på at hun har ryggrad nok til å stå imot

Gammel 01-01-12, 18:00   #20
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Standard

Schnuppa, du har helt rett. Jeg omformulerer meg: Han lusker rundt, og dukker opp når du har akkurat de rette lokkemidlene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.