Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 16:08   #201
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg får bare tyttebær 1. april, MegaMie, så ja takk!

Men jeg har jo nettopp gitt deg en grønn.

Gammel 01-01-12, 16:09   #202
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har lyst til å starte min egen prikketiggetråd for å se hva som skjer da.

Det har blitt gjort før, men bare gjør det igjen, sånne tråder er morsomme!

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg synes prikkesystemet bare er tull, spesielt rødprikkene. Men jeg lurer litt på hvordan det er å fyre av et par tyttebær, kanskje jeg skal slenge ut noen for morro skyld? Any takers?

Jeg ofrer meg gjerne jeg. :bring em on:

Gammel 01-01-12, 16:10   #203
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Irma jeg er utrolig enig med deg i dag!

Kaller du meg tantete!?

Maz, jeg skjønner greia med at det er vanskelig å navngi enkeltnick. For min del går vel nysgjerrigheten mer på i hvilke situasjoner brukere ikke kan motsi, hvordan folk opptrer eller skriver som gjør at man ikke kan uttale seg, på hvilken måte folk gjenger seg, mer enn enkeltnick.

Gammel 01-01-12, 16:13   #204
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kaller du meg tantete!?

Maz, jeg skjønner greia med at det er vanskelig å navngi enkeltnick. For min del går vel nysgjerrigheten mer på i hvilke situasjoner brukere ikke kan motsi, hvordan folk opptrer eller skriver som gjør at man ikke kan uttale seg, på hvilken måte folk gjenger seg, mer enn enkeltnick.

Haha ja jeg gjorde visst det.

Egentlig så var det alle de andre innleggene jeg var enig i, du må da ikke poste mens jeg skriver.

Gammel 01-01-12, 16:15   #205
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har blitt gjort før, men bare gjør det igjen, sånne tråder er morsomme!

Jeg ofrer meg gjerne jeg. :bring em on:

Gammel 01-01-12, 16:15   #206
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Og du kan godt peke nese til meg Teofelia, for jeg er nemlig en av de man kan være uenig med.

Ja, det er selvsagt bare i teorien man kan være uenig med meg. :har oftest rett:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:16   #207
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Var det godt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, det er selvsagt bare i teorien man kan være uenig med meg. :har oftest rett:

Pøsj da. :uenig:

Gammel 01-01-12, 16:34   #208
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg driter virkelig i om noen tigger grønne prikker. Fatter ikke at det er noe å hisse seg opp over.

Kunne ikke vært mer enig.

Gammel 01-01-12, 16:34   #209
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kaller du meg tantete!?

For min del går det vel på at denne typen hint treffer meg midt i mitt vondeste sosiale kompleks og jeg blir redd for at man mener meg.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:35   #210
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes ikke man må ta seg nær av at man blir får en rødprikk jeg altså - ikke ti heller. Og jeg vil tro at når man har produsert 400 innlegg, så har men tilstrekkelig med ryktepoeng også.

Til Markedsplassen? Niks, det er 500 i rykte. Jeg nærmer meg firesifret i innlegg men mangler ennå litt for å ha tilgang til markedsplassen. Helt greit det, jeg hadde som nyttårsforsett i fjor å være mer aktiv på forumet (da hadde jeg 300 innlegg ca) og det har jeg klart. Uten egentlig så mye fjas og morsomheter, så det er nok også en grunn til at jeg ikke fyker i været på ryktebørsen.
Ja, og så sitter jeg alltid og vurderer ti ganger før innleggene mine skrives, så dermed blir en god del borte i den interne sensuren. Ergo er vel jeg blant de på forumet som er her, men ikke er gjør meg så veldig bemerket egentlig.

Sist redigert av Bobbelur : 01-01-12 kl 18:52. Årsak: jeg kan jo f... ikke telle altså!
Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:37   #211
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Kanskje vi skal ta en øl?

Jeg er enig med Nessie, jeg.

Gammel 01-01-12, 16:38   #212
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kaller du meg tantete!?

Dette blir jo rent subjektivt. Men denne tråden er et godt eksempel.

Ingen sier noenting, når det raser mot HI og ingen sier noe. I det jeg sier noe så strømmer flere til og jeg får et ras av grønne prikke som er latterlig. Jeg har ellers også reagert på at ingen reagerer på det jeg oppfatter som kollektive angrep og morsomheter på andres bekostning. De få gangnen jeg har sagt noe så er det mange som sier seg enige. Da spør jeg meg jo hvorfor de ikke reagerte før. Kanskje trekker jeg forhastede slutninger, men jeg tolker det dit hen at det er en grunn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:42   #213
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg håper du tar det litt med ro i innleggssankingen og istedet for å se på FP primært som et sted å kjøpe, faktisk ser at det er et fint forum å være på , og faktisk ganske annerledes enn andre forum på mange måter.

Jeg synes dette er et fint innlegg.
Noen ganger er det vegen en går som er målet
Å bare nyte å være akkurat der en er, å delta med liv og lyst i nuet, og å ikke stresse mot noe laaangt der fremme

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:43   #214
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Til Markedsplassen? Niks, det er 500 i rykte. Jeg nærmer mer tresifret i innlegg men mangler ennå litt for å ha tilgang til markedsplassen. Helt greit det, jeg hadde som nyttårsforsett i fjor å være mer aktiv på forumet (da hadde jeg 300 innlegg ca) og det har jeg klart. Uten egentlig så mye fjas og morsomheter, så det er nok også en grunn til at jeg ikke fyker i været på ryktebørsen.
Ja, og så sitter jeg alltid og vurderer ti ganger før innleggene mine skrives, så dermed blir en god del borte i den interne sensuren. Ergo er vel jeg blant de på forumet som er her, men ikke er gjør meg så veldig bemerket egentlig.

Jeg er ganske lik deg der, Bobbelur. Det er derfor det ikke blir så mange smarte innlegg fra meg. Og siden det er 500 i ryktepoeng for å komme inn på markedsplassen, kommer jeg nok aldri til å komme inn der. Til tross for iherdig grønnprikking (jeg tror ikke jeg har fått sett alle engang, for det er begrenset for hvor mange som synes til enhver tid), er det ennå langt under 100. Jeg lå langt over 100 - nærmere 200 før jeg laget denne tråden, så jeg har gitt opp det prosjektet

Too bad, jeg elsker virkelig å shoppe, og brukt er kult

Gammel 01-01-12, 16:44   #215
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF - kan ikke se for meg at det menes deg. Jeg synes du er en særs real person å være uenig med.

: seiler inn fra sidelinjen og rett ut igjen :

Gammel 01-01-12, 16:47   #216
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryktepoengene kommer etterhvert. Jeg samler heller ikke mange i måneden, men når man har vært medlem siden 2006 så har man tilgang for å si det sånn.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:54   #217
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte mer enn et par måneder på å komme meg inn på markedsplassen den gangen jeg var ny. Og da var grensen mye lavere enn den er i dag. Jeg ser ikke på meg selv som "en av gjengen" her, men jeg er ikke usynlig heller. Men jeg bruker jo endel tid her inne, som veldig mange andre. Plutselig har man nok innlegg og prikker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:54   #218
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dette blir jo rent subjektivt. Men denne tråden er et godt eksempel.

Ingen sier noenting, når det raser mot HI og ingen sier noe.

Her leser vi tråden HELT forskjellig. Jeg har under her sakset ut noen av de første svarene HI fikk her under. "raser mot"?? Disse kommentarene er da både høflige og hyggelige, og informerer om hva kotymen er her inne, og hvordan HI på en bedre måte kan nå frem til målet sitt. Jeg synes ingen av dem er noe å si ifra om hvertfall.
"raser mot"??

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Du trenger å være aktiv på forumet, dele av deg selv, skrive innlegg som engasjerer andre, og bli en del av fellesskapet. DA får du prikker av den fargen du ønsker, og vips har du tilgang på markedsplassen. Enkelpenkelt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Til info så er det ikke god kotyme på FP å tigge om prikker, prikker gjør man seg fortjent til ved å skrive gode, morsomme, festlige eller av og til rett frem irriterende innlegg. Poeng- og innleggsbegrensningen vi har på FP, til både medlemsforum og markedsplassen er der for en grunn og det lønner seg å respektere at den begrensningen er satt.

Adrienne - moderator

Du har i alle fall produsert innlegg i kveld, det skal du ha.
Hvis du putter litt mer substans i dem, og kanskje gir litt av deg selv så skal du se du får tilgang til markedsplassen før du vet ordet av det.
Jeg trenger vel kanskje ikke å si at intetsigende innlegg ikke fører frem her inne heller.
Men cudos for at du prøver uten å bli sur.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke en lov mot å tigge prikker, men det blir som du ser ikke satt pris på. Det er fordi vi liker brukere som bidrar, ikke bare utnytter gratisannonsene på salgsforumet. De er et gode for aktive brukere som man føler man kjenner og kan stole på.

Fra null har du god mulighet til å bygge opp det tillitsforholdet.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

I det jeg sier noe så strømmer flere til og jeg får et ras av grønne prikke som er latterlig. Jeg har ellers også reagert på at ingen reagerer på det jeg oppfatter som kollektive angrep og morsomheter på andres bekostning. De få gangnen jeg har sagt noe så er det mange som sier seg enige. Da spør jeg meg jo hvorfor de ikke reagerte før. Kanskje trekker jeg forhastede slutninger, men jeg tolker det dit hen at det er en grunn.

Det kom etter de innleggene over noen litt mer spissede kommentarer - det er sant det. Men jeg klarer ikke å bli enig om at det er noe "kollektivt angrep". Ei heller "at det er en grunn til at folk ikke sier ifra".
Kanskje grunnen er, som den var for meg i denne tråden, at det var relativt balanserte tilbakemeldinger med litt av hvert - også før ditt innlegg? Og som Irma er jeg helt for denne "de" og "dem" og "gjengen man ikke sier imot"-insinuasjonene. Jeg var nr. 17 eller noe sånt inn her, og burde vel muligens fått det med meg om det var noe slikt. Men det har jeg altså ikke oppfattet det som det er.

Ellers er jeg enig med skilpadda.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:59   #219
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg reagerer også på mottakelsen enkelte nye har blitt utsatt for på FP. Eg har ikkje sjølv opplevd det, men eg rekner meg framleis som novise her inne og vart tidlegare litt småskremt over reaksjon enkelte fekk. Nivået er mykje høgar her inne enn på dei fleste andre forum på nettet, og det set eg pris på. Men samtidig bør vi kanskje ha det i bakhodet når det kjem nye her. Dei kan vera van med mykje meir slack frå andre forum, og då synest eg det held med litt høfleg vegleiing og oppfordring til å setja seg inn i forumreglane. Når det hagler med raude prikker kan det lage ein uggen stemning for dei nye som kan ta frå dei lysta til å verta betre kjend med alle her inne.

Det er ein veldig smart gjeng som er samla her, og eg lærer i alle fall mykje av kvar enkelt. Men ryktepoenga kan verka skremmande for nye, når fleire som tydeleg har høg sum på poeng byrjar med det som lett kan oppfattast som krasse kommentarar og negativ tilbakemeldingar. Ein har ofte respekt for dei som har høgast poengsum, og det kan ein kanskje tenkja litt på. Hjelp heller nybyrjarar med å vera med på å halda den høga standarden enn å ta frå dei lysta til å vera her. For FP er ein finfin plass når ein vert kjend med omgangstonen her inne. Det er sjølvsagt å snakkar rett frå levera til dei ein kjenner godt, ein veit kva dei toler og korleis dei reagerer. Men det kan bli voldsomt for dei som ikkje kjenner omgangstonen.

Gammel 01-01-12, 17:00   #220
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De innleggene du siterer her, m^2 var vel heller av den informative sorten. Joika la inn en annen liste med siterte innlegg som var heller unødvendige, særlig etter HI presiserte at hun skjønte greia.

Jeg har fulgt diskusjonen fra begynnelsen, men latt være å si noe. Det er ikke fordi jeg er fysisk redd for motbør eller enkelte brukere. Det har vel heller noe med min mangel på selvtillit når det kommer til skriving og formulering. Signaturen min sier vel sitt. Og da føler jeg at hvis jeg "alene" skal komme med en uttalelse som de som er velformulerte og har gode argumenter er i mot, så blir det bare til at jeg tenker at jeg ikke gidder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.