Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 15:46   #181
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og jeg tipper at nå har såpass mange lagt merke til deg at de husker å gi deg grønninger når du kommer med noe smart.

Da kommer jeg til å slite. Jeg sier sjeldent noe smart

Gammel 01-01-12, 15:46   #182
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var skarp i tonen, gav ikke rødprikk, var med på å få fimba på den rette vei og gav dermed en grønnprikk.

Gammel 01-01-12, 15:47   #183
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker bare stygge tanker når jeg leser "p(r)ikker"...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:48   #184
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Da kommer jeg til å slite. Jeg sier sjeldent noe smart

Hm. Den var verre.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:49   #185
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg driter virkelig i om noen tigger grønne prikker. Fatter ikke at det er noe å hisse seg opp over.

At man fyrer av en rød en behøver ikke å bety at man er spesielt opphisset. Jeg følte meg ikke spesielt opphisset da jeg gjorde det. Tror jeg?

Denne gjenmentalitetgreia som dukker opp med jevne mellomrom synes jeg det hadde vært interessant å høre litt mer om. Jeg ser absolutt poenget med at FP som helhet ikke er et forum med solid høyde under taket. Jeg er ambivalent til den biten. På den ene siden så er det en av grunnene til at jeg faktisk fortsatt er her, og at jeg trives. Senker vi takhøyden, så blir vi også mer lik NM (iallefall den tiden jeg vanket der, vet ikke hvordan det er nå) og VG sine debattsider. Og skrekk og gru! På den andre siden så ser jeg jo at den interne justisen og pirkepolitikken kan virke avskrekkende på mange. Og det er ikke hyggelig. Takhøyden når det gjelder sensurering er dog svært høy her, men det har etter min opplevelse vist seg å være et kvalitetstegn.

Tilbake til gjengmentaliteten og det at det finnes folk som man ikke tør å si i mot, så er jeg mer grønn, og skulle gjerne fått høre litt mer. Gjerne noen eksempler på situasjoner hvor slikt har oppstått. Når man har vært her mye og over mange år, så blir man nok litt blind for de sosiale mekanismene.

Min opplevelse er at det har blitt mindre og mindre gjengmentalitet med årene, og mindre "standard støtte" mellom enkelte brukere. Da vi kom fra NM var det liksom en ganske så definert gruppe som ble beskyldt for å stå sammen og beskytte hverandre i alt og ett, og som folk ikke turte å si i mot. Her på FP synes jeg at dette har endret seg til det positive. Jeg har ikke inntrykk av at den gamle såkalte gjengen er så gjengete og støttende til hverandre som en del kanskje kunne få inntrykk av tidligere. Jeg synes brukerne har blitt mer polarisert, folk liker og misliker hverandre og har privat kontakt på kryss og tvers. Hvem man ikke har sansen for avhenger ikke nødvendigvis av hvem de beste forumkompisene misliker. Jeg har inntrykk av at folk stort sett blir utfordret på meningene sine, uansett hvem de måtte finne på å være venn med. På FP får man ikke lov til å surfe på høyhestbølgen det gjerne kan bli hvis man skriver godt og kan et par fremmedord. Innholdet teller også.

Nå prater jeg meg helt bort her. Jeg syntes bare påstander om gjengmentalitet og brukere man ikke kan motsi er interessant, og skulle gjerne blitt opplyst litt mer. Jeg kan godt forstå at det generelt er vanskelig å debutere i diskusjonene her, men jeg har ikke fått med meg at det er så mange hellige kuer som vernes mot motstand.

Gammel 01-01-12, 15:51   #186
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker at man navngir de man mener når man slenger ut en slik påstand. Fint at du i det minste peker ut en, selvom jeg ikke er enig med deg, men den sekken du kaster og hevder det er innhold i her er noe av det mer destruktive jeg ser i diskusjoner her.

Jeg regner med at hvem folk er forsiktig med å gå imot varierer fra person til person. Jeg er veldig skeptisk til å gå ut med navn for det er ikke som om det er en klubb med faste medlemmer.

Jeg kan godt bruke litt tid på å lage en liste over de jeg vet jeg får mye motbør om jeg krysser. Det er ikke det samme som at jeg ikke krysser dem. Men i og med at jeg har litt teflonhjerne på slikt må jeg bruke litt tid på det.

Forresten jeg kan sende dem en prikk om at de er blandt de jeg oppfatter som at man ikke bør være uenig med, for jeg synes ikke det er noe sympatisk å henge ut folk offentlig. Det er uansett MIN mening og MIN oppfattelse og betyr ikke at folk ER noe som helst. Så for heller de som synes jeg er knallteit oute den.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:54   #187
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde du skulle prikke rødt jeg, så jeg har sittet undrende i kontrollpanelet mitt og følt meg oversett fordi du ikke prikker meg.

Jeg er for lat til å rødprikke.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:55   #188
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er i alle fall åpenbart helt umulig å være uenig med, ettersom folk faktisk føler behov for å fortelle at de er enige med meg selv når jeg ikke har sagt et ord.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Men meg derimot? Som ber om det svikter de. :fornærmet:

Beklager, det skal ikke gjenta seg.

Gammel 01-01-12, 15:56   #189
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at for eksempel Pøbelsara er et fantastisk eksempel på at man helt klart kan debutere uhyre vellykket på fp. Og det finnes mange flere også som er som henne. Inngangen til Matilda for eksempel blir vel ikke glemt med det første, g viser at man kan bli fort kjent og godt likt på fp.

Selv kom jeg også utenfra og følte meg definitivt tatt inn i varmen raskt her.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:57   #190
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst ikke ferdig med munndiaré. Apropos dette med folk man ikke tør motsi. Er det fordi disse man ikke kan motsi er slemme og onde og sender veldig ufine rødprikker, eller er det fordi de er gode til å diskutere? Jeg tenker litt på debatten som går nå etter 22. juli, hvor FrP mener de er kneblet. Mens andre mener at det ikke er knebling, men rett og slett god argumentering.

Gammel 01-01-12, 15:59   #191
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det også litt sånn at nå har vi/jeg/mange vært her så lenge at jeg vet hva motparten vil si/mene. Det er få overraskelser rett og slett, og noen ganger gidder jeg ikke gå inn i diskusjonen pga det. Det er jo dumt så klart, men jeg føler liksom at mye har vært diskutert før.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:00   #192
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Nå ser jeg at jeg kommer med sånne utrolig tantete innlegg, midt i all moroa.

Gammel 01-01-12, 16:02   #193
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Irma jeg er utrolig enig med deg i dag!

Og Maz:

Gammel 01-01-12, 16:02   #194
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå ser jeg at jeg kommer med sånne utrolig tantete innlegg, midt i all moroa.

Det er fordi jeg strever med et innlegg her. Jeg skriver og sletter g driver på.

Det går på det med gjenger. :fokuserer:

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:03   #195
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg har lyst å bytte nick til "de".

Gammel 01-01-12, 16:05   #196
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lyst til å starte min egen prikketiggetråd for å se hva som skjer da.

Gammel 01-01-12, 16:05   #197
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes prikkesystemet bare er tull, spesielt rødprikkene. Men jeg lurer litt på hvordan det er å fyre av et par tyttebær, kanskje jeg skal slenge ut noen for morro skyld? Any takers?

Gammel 01-01-12, 16:06   #198
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får bare tyttebær 1. april, MegaMie, så ja takk!

Gammel 01-01-12, 16:07   #199
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg synes prikkesystemet bare er tull, spesielt rødprikkene. Men jeg lurer litt på hvordan det er å fyre av et par tyttebær, kanskje jeg skal slenge ut noen for morro skyld? Any takers?

Jeg trenger ikke flere røde prikker

Gammel 01-01-12, 16:07   #200
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"De", er det kusinen til noen?

For øvrig peker jeg nese til deg, på generelt grunnlag, så klart.

"De" er kusinen til "noen", og "mange" og halvsøsteren til "folk".

Og du kan godt peke nese til meg Teofelia, for jeg er nemlig en av de man kan være uenig med.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.